|
ik hou wel van Jasper's random punten , veel makkelijker dan alles in een verhaal te moeten gieten me dunkt, anders zou ik hier 2 paginas moeten volschrijven.
- Eerst en vooral: WTF @ de vrijdagavond... Het was echt een ware chaos om aan de camping te geraken. Ik had totaal niet verwacht dat er al zoveel volk aanwezig zou zijn op vrijdag, twas eigenlijk echt niet normaal. Op 4 a 5 km van de camping zat opeens alles vast, het bewoog van geen meter meer...
Na 10 minuten inlichtingen vragen bij andere gedupeerden krijg ik opeens van een flik te horen dat de parking van de camping al vol zit?? Ik was daar om 21 u é mannen... de camping was op dat moment amper 4 uur geopend. Kheb mij dan maar geparkeerd in de buurt van het voetbalstadion van Boom. In geen tijd was die parking daar ook vol.
Daarna echt zwaar afgezien om met mijn boel nog naar de camping te geraken..
Misschien een ideetje om volgend jaar enkele grote parkeerterreinen extra te voorzien en deze te voorzien van een busverbinding, zodat de mensen wat minder moeten afzien om zelfs nog maar aan de camping te geraken? Ik was heus niet de enige die enorm pissed was hierdoor, samen mij hebben zeker nog 1000 anderen even ver moeten sleuren met hun campingmateriaal.
Eenmaal aan de camping aangekomen was het weer aanschuiven, ik heb er zeker bijna 2 uur gestaan eer ik binnenraakte. Regel die ingang daar toch eens een beetje beter é gasten!
De camping stond volledig vol toen ik binnen was.. alleen helemaal op het eind van de camping heb ik nog een plaatske gevonden. Tent snel opgezet in de pikkende donker. Toen ik nog geen minuut in mijn stoel genesteld was staken ze de lichten van het voetbalveld waarop de tenten stonden, aan. Niet zo grappig als je juist je tent opgezet hebt.
- Gelukkig heb ik direct kunnen verbroederen met een bendeke van 8 uit Herentals waarvan er zowaar zelfs één tussenzat die gek was op progressive.
- Ben niet meer naar dat feestje op de camping geweest, maar ik had alle platen die gespeeld werden al 10 keer gehoord, dus zoveel speciaal was het niet.
ZATERDAG:
- Pendelbus van de camping naar het festivalterrein pakken verliep vlot, kheb geen 5 minuten moeten wachten. Binnengeraken ook geen enkel probleem.. blijkbaar was dit een ingang die speciaal voor de campinggangers was opgezet? Volgens ik gehoord heb van Joeri waren er alleszins meerdere ingangen. Dat was dus wel dik in orde. Enfin, om langs de campingingang naar binnen te gaan dus.
- Op het festival zelf klopte alles organisatorisch wel vond ik.
- Aril Brikha geluisterd samen met Joeri (FCB_fanatic), liep volledig in lijn met mijn verwachtingen, heerlijke set dus. Kon zeker tippen aan zijn set in Gent vorig jaar
- Juan Atkins mixed inderdaad op zijn Tiesto's 
- Kiki op Café D'Anvers , degelijk
- John 00 Fleming: dat was weer genieten! Die remix van Zen Mechanics is inderdaad super. Super kerel, aanstekelijke lach op het gezicht die besmettelijk werkt, heerlijke muziek.
- Dominik Eulberg: was niet slecht, maar niet zo lang gebleven
- Push: Kon het niet laten om toch nog eens te gaan kijken. Twas best in orde.
- De gracht die naast de 90's tent ligt is ietsje te breed om over te springen. Der stonden blijkbaar ook netels aan de zijkant ervan, beetje minder leuk als ge er juist driekwart overgesprongen zijt 
- volgens mij ligt men zonnebril in die gracht
- Zelfde kwaliteit van het eten als vorig jaar. Degelijk, meer moet ge eigenlijk niet verwachten op zo'n festivals.
- Radio Slave was degelijk.
- Marc Romboy ook degelijk, zat er soms eens naast.
- Pig & Dan, naarmate de avond vorderde kwam de verlichting op Café D'Anvers wel beter tot z'n recht. Essentiele verlichting zonder al te veel franjes, jammergenoeg haalde de lightjockey er ietsje te weinig uit. Mocht ook best wat meer gerief hangen. Strakke set!
- Joris Voorn: Fucking sublieme set ! Het laatste kwartiertje met Incident en zijn remix van Dark Flower maakten een tot dan al heerlijke set volledig af!
- Terugkeren naar de camping: Chaos alom zeg. Ging voor geen meter vooruit. Niettegenstaande de uitgang enkel voor campinggangers bedoeld was zat het volledig dicht. Zeker een uur geschoven eer ik aan de bussen kwam. Zeker 200 man over de hekkens zien klimmen. Er heerste ook een bijzonder grimmig sfeertje, hele stukken van die fences zijn kapotgetrokken, waardoor de security er dan maar niets beter op vond om iedereen gewoon door te laten. Het was ook de beste oplossing want het liep echt VOLLEDIG fout daar. Er stond nochtans telkens een bus of 10 te wachten.
- Eenmaal op de bus zittende te horen krijgen dat de bus die helemaal vooraan staat in panne ligt.
- Na 3 minuten rijden terug volledig stilstaan omdat er nog een andere bus die ervoor rijdt ook in panne gevallen is??!! Velen zijn toen gewoon uitgestapt en tevoet naar de camping gelopen. Een halve minuut later gingen de deuren echter weer vrolijk dicht en zette de bus weer aan met de 20 overgebleven campinggangers. Ik zat gelukkig wel op de bus en vond het wel betrekkelijk grappig, degene die uitgestapt waren, iets minder.
ZONDAG:
- Terug vlot binnengeraakt
- Neon: Clubby set, vond het eigenlijk wel goed.
- Guy J: Goeie tot zeer goede set, ongelofelijk sterke afsluiter met zijn remix van As You Fall, het was een waar genot, hopelijk krijgt de plaat een release.
- 16 Bit Lolitas: sterke set, oa een remix gehoord van Underworld - Two months off, die ook Zabiela in zijn set had zitten. Voor de tweede maal Dark Flower gehoord, ik had er niets op tegen 
- Hernan Cattaneo: Eerste uur gehoord en dat vond ik ook sterk, wane bende zotte spaanse fans heeft die man toch
- Efkes Thrillseekers gezien, dat geluid stond daar echt veeeeel te stil! Das nu al de zoveelste keer op rij dat ze het geluid op de 'trance stage' niet goed krijgen. Je zou bijna gaan denken dat ze het opzettelijk doen. Het deeltje dat ik gezien heb van The Thrillseekers vond ik trouwens echt heel zwak, het deed me nix en het feit dat de Steve daar stond te flippen gelijk een halve gare deed er voor ook niet veel goeds aan. Twas er een beetje over.
- Terug gaan eten en op de achtergrond Ottaviani die bezig was; saai.
- Laatste deel van Cattaneo gehoord en derna dan James Zabiela. Ook een sterke set van hem, toonde bij momenten zijn klasse door af en toe met effectors te gaan spelen. Zijn wereldberoemde scratching zat er ook eens heel prominent in verwerkt: Een streling voor het oor en toch ook een beetje voor het oog. Zabiela stond heel tevreden achter de draaitafels en dat was iedere climax goed te merken. Aanstekelijk. Onder andere Bjork - Dull Flame Of Desire (Modeselektor Remix) gehoord naar het eind van de set toe, blijft een heerlijk plaatje. Volgens mij draaide ie zijn eigen edit, zonder die zagerige male vocals erin verwerkt. Een van de beste nummers uit zijn set.
Zoals Jasper aangaf wel jammer dat er al zoveel volk vertrok tijdens het 2de uur, Zabiela had voor zijn set veel meer verdiend. Geef hem volgend jaar maar eens mainstage, ze gaan daar wat meemaken. Draaide met D-Pulse - July Sunset terug een heel toepasselijk housy afsluitertje. Had de plaat enigszins wel verwacht gezien de omstandigheden Heerlijk!
- Sasha & Digweed: Een uur gehoord, toch een beetje ontgoochelend, toch wat te plat. Ik had er zoveel meer van verwacht. ben zowaar nog tijdens hun set vertrokken en heb zo de grote chaos van de Exodus kunnen vermijden.
- Gelukkig waren er vanmorgen pendelbussen naar het station en was de buschauffeur zo vriendelijk om in de buurt van mijn parkeerplaats te willen stoppen, zodat ik maar een dik kwartierke meer moest lopen. Terug met de auto naar de parkeerplaats van de camping en daar dan mijn boel ingeladen. Terugkeren liep bijzonder vlot.
Ondanks de problemen met de camping was het echt wel een heerlijk weekend. Veel kwaliteitsvolle dj's gezien. Kheb me enorm goed geamuseerd tijdens de meeste sets en daardoor ook redelijk zwaar doorgefeest. Moe maar voldaan!
Tis blijkbaar toch een uitgebreid verslag geworden 
Last edited by Config on Jul-27-2009 at 15:04
|