Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bar Summer Cruise 2006 ..::.. 10 augusti
Pages (42): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Smeagol
Senior tranceaddict

Registered: Apr 2003

quote:
Originally posted by Laszlo
[COLOR=white]SHIT vilket jävla äventyr!
Runt halv tre vandrar vi på ett fullsmockat Storgatan i Växjö mot McDonalds, fulla som aldrig förr - Marcus i helt bar överkropp med skidglasögon på huvudet. Sicket gäng stolpskott vi är.

Vid den tiden satt jag och mjz och spelade handboll på tåget bland folk som försökte sova.
"Vi fortsätter tills det händer en olyka!"
"OJ!" BAM!
"Var det där en olycka?"
"Näääää"
Inga stolpskott där inte!

Old Post Aug-12-2006 12:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Smeagol Click here to Send Smeagol a Private Message Add Smeagol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Mina pixooorz: http://www.djlaszlo.com/gallery/thumbnails.php?album=33

Stiiiiv:

Hela tjocka släkten:

Bumbibärssaft:

Vizay är för lång. Måste köpa supervidvinkel om han ska få plats på korten.

Mumintrollet Marcus:

Världens grymmate DJ:s (Özzie o Lasse )

www.laszlo.se

Old Post Aug-12-2006 12:35 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kvicket
Senior tranceaddict

Registered: Jul 2004

Riktigt grymt kul kryss!
Nu blev vi ett gäng på typ 14 pers som åkte o det gjorde ju inte saken sämre...
Började styra hardstyle i vänthallen, blev bara bättre sedan när vi fick vår hytt. Skönt när fisken redan 23 stänger av musiken och säger "nej nu pallar jag inte mer lugn musik (hardstyle)" varpå han drar igång lite hardcore

I övrigt var väl dag 1 inte så mkt att hurra för musikmässigt tkr jag, sett armin 5 gånger nu och blivit besviken nästan alla. Detta var dock bästa spelningen jag sett av honom, helt ok. Schulz däremot var riktigt jävla bra, sista 30 var hur bra som helst!
Somnade dock efter Schulz och missade kryssens kanske 2 mest givna spelningar (Steve o Scul) och vaknade först 13.15 för att springa upp till Panorama o se Stenis vräka på.
Fyfan vilket tryck! Kanske lite väl förutsägbar Italiensk hardstyle, funkade dock alldeles ypperligt och jag tycker synd om handdukarna som fick samla all min svett

Sen blev det för lugnt för min smak med Choose o JB, särskilt efter Stenis set.

Grym kryss allt som allt o alltid kul att se alla igen!

Old Post Aug-12-2006 12:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Kvicket Click here to Send Kvicket a Private Message Add Kvicket to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

fyfan vad jag skule vilja ha det där kastet på film lazlo!

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-12-2006 13:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by Smeagol
Vid den tiden satt jag och mjz och spelade handboll på tåget bland folk som försökte sova.
"OJ!" BAM!
"Var det där en olycka?"
"Näääää"

Hahaha, och den där hand/fotbollen kom ju fram på Mainfloor ännu senare när vi lirade "trance-fotboll"

Old Post Aug-12-2006 14:14  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask

Registered: May 2003

Härlig kryssning som alltid, synd bara att det var så taskig musik på vår korridor (eller koridoren bredvid våran egentligen), men då höll man ju sig på dansgolven iofs. Lyckades nog ändå höra boten anna på åtmnstone 3 språk när man var ner och bytte om.

Musikaliskt var Schulz bäst, armin var en halvbesvikelse som vanligt. Riktigt bra ös när steve lirade med, stod folk en bra bit utanför future lounge och dansade

Får skriva mer sen, nu ska jag ligga och dra mig i sängen och kolla på/sova till stargate.

quote:
Originally posted by ColinZeal
Steve! Setlist tack! eller framförallt dom tre första låtarna.

Bästa under kryssningen för mig, allsången under Zocalo:

http://www.youtube.com/watch?v=N8Lp5inKEPY

Alla sjöng med... Vill tillbaka..

Jo, där har vi en av anledningarna till att man knappt kunde prata sen. Overkligt skön stämning bitvis

Var en hel allsång på main, grymt när halva golvet sjöng med i firestarter också...

quote:
Originally posted by Smeagol
"OJ!" BAM!
"Var det där en olycka?"
"Näääää"

Äsch, ingen skadades allvarligt och brandsläckaren gick inte igång bara för att den fick någon smäll, so no harm done. Helt vanliga människor utan sömnbrist sitter säkert också där och kastar gandboll annars.

Kanske ska satsa på sovplats nästa gång eller? har fortfarande märken efter ett armstöd inpräntat i ryggen.

Old Post Aug-12-2006 14:52  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

Registered: Sep 2003

Back home! Det blev ett fantastiskt dygn ute på havet.

Bäst:

1. Proggorama floor Can & Jdotp, Lemon och Dekay 8 timmar straight. I DIE!!!
En kille och jag requestade origene - sanctuary (harry lemon remix) när Lemon lirade, "it's coming up...", han höll den inne hela setet och avslutade med den innan Dekay tog över. THIS IS YOOOOOOOUR SANCTUAAAAAAAARY! Dancefloorgasm!

2. Panorama floor dag2 DJ Choose, blev överraskad av hans hardtrance, det var inte den snabba och aningen larviga hardtrance jag vanligtvis avstår från, utan långsammare och extremt groovy grejer, inte särskilt melodiöst heller, funkade 100% för mig. Att han såg väldigt kul ut bakom spelarna gjorde inte saken sämre heller.

3. Panorama floor sammantaget. Skön stämning, bra kontakt med dj, lagom mycket folk och således lagom mycket yta att röra sig på, bra akustik - musiken låter tight och bra i lokalen.

4. Psytrancehytterna.

Sämst:

1. Armin. Tittade in när han lirade, 1 låt ungefär, eftersom jag var mer intresserad av Panorama. Lyssnar knappt på honom hemma och på golvet blir jag inte alls stimulerad av hans stil.

2. Markus Schulz. Kikade på honom lika länga som Armin ungefär, av samma anledning som ovan. Jag kan visserligen inte uttala mig om hela setet, men när jag kom ner så spelade han Air For Life och tog sig på pannan, då vände jag på klacken. Jag är en GDJB-fantast hemma, men det funkar inte lika bra på golvet, särskilt när han blandar in alltmer icke-prog som han gjort det senaste året. JAG VILL HA PROG!

3. Main floor. Trångt och rörigt, inte lika tight och artikulerat ljud som på Panorama, heltäckningsmattan går inte att dansa på.

Så summerar jag resan spontant just nu.

Old Post Aug-12-2006 16:19 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003

Det låter som ni har haft trevliga upplevelser på och i samband med båtresan.
Jag skulle gärna sett Laszlos kast, och gärna på det sättet han såg det jag skulle nog inte uppskattat det på samma sätt om jag varit där och sett det på ricktigt

Men frågan är, varför finns det folk som spelar Botten Anna? Och på en kryssning som denna? I och för sig måste det finnas ondska för att det ska kunna finnas godhet men måste kontrasterna följa med på båten?

Old Post Aug-12-2006 17:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by Pjox Men frågan är, varför finns det folk som spelar Botten Anna? Och på en kryssning som denna? I och för sig måste det finnas ondska för att det ska kunna finnas godhet men måste kontrasterna följa med på båten?

alla dessa n00bs...den elektroniska dansmuusiken börjar få allt större spridning i sverige - både på gott och ont. Tyvärr är det oundvikligt att inte få med ett gäng sådana nissar på en sådan här resa...det är bara att bita ihop och se glad ut och hoppas på att de lär sig...jag började också med scooter för många herrans år sedan, och se vad det ledde till

www.laszlo.se

Old Post Aug-12-2006 21:04 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Braxen
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004

Har hört att Ron van den beuken, M.i.k.e & Marco V ska spela på nästa kryss ? .. jag har all respekt för Marco V, men snälla Monday bar våååga sätta nåra house dj's på stora golvet, eller panorama för den delen, men fan riktig jävla house .. det har vart inriktning mot trance/hardstyle etc. varenda kryss senaste 25 åren .. vååga nu för faaan, jag förstår om Marco V lockar mer än typ Martin Solveig, om m.i.k.e lockar mer än David Guetta osv, men jag är säker på att biljetterna skulle sälja slut ändå .. så snälla vååga bli ihågkomna som klubbarrangörerna som vågade testa olika grejer å inte låg i mittenfilen hela tiden.
Mondaybar började ju trots allt som house/technoklubb, dags att hitta tillbaks till sina rötter, iaf en skönare mix, tack.

..va bara tvungen att få detta ur mig, hoppas ni har överseende

Old Post Aug-12-2006 21:27  Sweden
Click Here to See the Profile for Braxen Click here to Send Braxen a Private Message Visit Braxen's homepage! Add Braxen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smeagol
Senior tranceaddict

Registered: Apr 2003

quote:
Originally posted by Laszlo
se vad det ledde till

En hårig ölkastare som pimplar mer Minttu än en noshörningsflock?

Old Post Aug-12-2006 21:55  Sweden
Click Here to See the Profile for Smeagol Click here to Send Smeagol a Private Message Add Smeagol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anuga
Cuesheet Biatch

Registered: Jul 2004

Ah... hemkommen Skönt! Öppnar packningen och lukten av Minttu slår en hårt i skallen, en lite för-oöppnad flaska har dränkt de svettiga-smutsiga-"kläderna", tack för den, helt ärligt, jag känner inte svett-dofterna

Första kryssningen och ord som besviken-tråkig-vad hände? finns inte med i tankarna överhuvudtaget! Aningen avis på Steve för sina 11 andra, va fan har jag missat!

quote:
Originally posted by Vizay
fyyyyyyy fan va jag e trött i benen.

Hehehe, fick ta ta taxi hem från tågstationen (1km) för benen orkade inte, efter att ha sovit på ett tåg i 8 timmar
quote:
Tack till alla er som var med och drog upp stämningen! Kul att träffa så många nya TA's!

Säger detsamma, och så som det ser ut här, var det en heldel TA's som inte dök upp på träffen Nice var det förvisso ändå
quote:
Anuga: Nästa gång kör vi seriöst parkour goes boat!

Laddar redan upp

quote:
Originally posted by NooN
Största besvikelsen: Armin, självklart. Den mannen blir bara sämre och sämre.

Tyvärr får jag väl hålla med, ganska mellow över hela spelningen...
quote:
Originally posted by NooN
Fan. Jag har lite bilder att gå igenom också. Postar väl här lite senare om dom.

Samma här kommer strax några guld kort eller var dem silvriga? hehehe, några fattar

quote:
Bara jag som tyckter Armin ägde mer än tidigare gånger han lirat i sverige?

Har bara sett han en gång innan här, på GK, tyckte det var mer drag nu än då förvisso, hörde att hans första kryssning var så illa att folk stog still...

Stora tacket till Laszlo, som jag nog får bjuda på en och annan flaska Minttu för att jag grov-våldtog hans cf-kortläsare

Dags att pilla med bilderna

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Last edited by anuga on Aug-13-2006 at 00:46

Old Post Aug-12-2006 23:18  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bar Summer Cruise 2006 ..::.. 10 augusti
Post New Thread    Post A Reply

Pages (42): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDarude - Guestmix (Contact FM) 07-28-2006 *different ID* [2007] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackD Mob feat. Gary Haisman - We Call It Acieeed [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:00.

Forum Rules: