|
|
|
|
 |
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
|
|
|
Aug-12-2006 12:35
|
|
|
 |
 |
mjz
latmask

Registered: May 2003
|
|
|
Härlig kryssning som alltid, synd bara att det var så taskig musik på vår korridor (eller koridoren bredvid våran egentligen), men då höll man ju sig på dansgolven iofs. Lyckades nog ändå höra boten anna på åtmnstone 3 språk när man var ner och bytte om.
Musikaliskt var Schulz bäst, armin var en halvbesvikelse som vanligt. Riktigt bra ös när steve lirade med, stod folk en bra bit utanför future lounge och dansade 
Får skriva mer sen, nu ska jag ligga och dra mig i sängen och kolla på/sova till stargate.
| quote: | Originally posted by ColinZeal
Steve! Setlist tack! eller framförallt dom tre första låtarna.

Bästa under kryssningen för mig, allsången under Zocalo:
http://www.youtube.com/watch?v=N8Lp5inKEPY
Alla sjöng med... Vill tillbaka.. |
Jo, där har vi en av anledningarna till att man knappt kunde prata sen. Overkligt skön stämning bitvis 
Var en hel allsång på main, grymt när halva golvet sjöng med i firestarter också...
| quote: | Originally posted by Smeagol
Vid den tiden satt jag och mjz och spelade handboll på tåget bland folk som försökte sova.
"Vi fortsätter tills det händer en olyka!"
"OJ!" BAM!
"Var det där en olycka?"
"Näääää"
Inga stolpskott där inte! |
Äsch, ingen skadades allvarligt och brandsläckaren gick inte igång bara för att den fick någon smäll, so no harm done. Helt vanliga människor utan sömnbrist sitter säkert också där och kastar gandboll annars. 
Kanske ska satsa på sovplats nästa gång eller? har fortfarande märken efter ett armstöd inpräntat i ryggen.
|
|
Aug-12-2006 14:52
|
|
|
 |
 |
SMC
custom title addict
Registered: Sep 2003
|
|
|
Back home! Det blev ett fantastiskt dygn ute på havet.
Bäst:
1. Proggorama floor Can & Jdotp, Lemon och Dekay 8 timmar straight. I DIE!!!
En kille och jag requestade origene - sanctuary (harry lemon remix) när Lemon lirade, "it's coming up...", han höll den inne hela setet och avslutade med den innan Dekay tog över. THIS IS YOOOOOOOUR SANCTUAAAAAAAARY! Dancefloorgasm!
2. Panorama floor dag2 DJ Choose, blev överraskad av hans hardtrance, det var inte den snabba och aningen larviga hardtrance jag vanligtvis avstår från, utan långsammare och extremt groovy grejer, inte särskilt melodiöst heller, funkade 100% för mig. Att han såg väldigt kul ut bakom spelarna gjorde inte saken sämre heller.
3. Panorama floor sammantaget. Skön stämning, bra kontakt med dj, lagom mycket folk och således lagom mycket yta att röra sig på, bra akustik - musiken låter tight och bra i lokalen.
4. Psytrancehytterna. 
Sämst:
1. Armin. Tittade in när han lirade, 1 låt ungefär, eftersom jag var mer intresserad av Panorama. Lyssnar knappt på honom hemma och på golvet blir jag inte alls stimulerad av hans stil.
2. Markus Schulz. Kikade på honom lika länga som Armin ungefär, av samma anledning som ovan. Jag kan visserligen inte uttala mig om hela setet, men när jag kom ner så spelade han Air For Life och tog sig på pannan, då vände jag på klacken. Jag är en GDJB-fantast hemma, men det funkar inte lika bra på golvet, särskilt när han blandar in alltmer icke-prog som han gjort det senaste året. JAG VILL HA PROG!
3. Main floor. Trångt och rörigt, inte lika tight och artikulerat ljud som på Panorama, heltäckningsmattan går inte att dansa på.
Så summerar jag resan spontant just nu. 
|
|
Aug-12-2006 16:19
|
|
|
 |
 |
Braxen
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004
|
|
|
Har hört att Ron van den beuken, M.i.k.e & Marco V ska spela på nästa kryss ? .. jag har all respekt för Marco V, men snälla Monday bar våååga sätta nåra house dj's på stora golvet, eller panorama för den delen, men fan riktig jävla house .. det har vart inriktning mot trance/hardstyle etc. varenda kryss senaste 25 åren .. vååga nu för faaan, jag förstår om Marco V lockar mer än typ Martin Solveig, om m.i.k.e lockar mer än David Guetta osv, men jag är säker på att biljetterna skulle sälja slut ändå .. så snälla vååga bli ihågkomna som klubbarrangörerna som vågade testa olika grejer å inte låg i mittenfilen hela tiden.
Mondaybar började ju trots allt som house/technoklubb, dags att hitta tillbaks till sina rötter, iaf en skönare mix, tack.
..va bara tvungen att få detta ur mig, hoppas ni har överseende

Aug-12-2006 21:27
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
anuga
Cuesheet Biatch

Registered: Jul 2004
|
|
|
Ah... hemkommen Skönt! Öppnar packningen och lukten av Minttu slår en hårt i skallen, en lite för-oöppnad flaska har dränkt de svettiga-smutsiga-"kläderna", tack för den, helt ärligt, jag känner inte svett-dofterna 
Första kryssningen och ord som besviken-tråkig-vad hände? finns inte med i tankarna överhuvudtaget! Aningen avis på Steve för sina 11 andra, va fan har jag missat!
| quote: | Originally posted by Vizay
fyyyyyyy fan va jag e trött i benen. |
Hehehe, fick ta ta taxi hem från tågstationen (1km) för benen orkade inte, efter att ha sovit på ett tåg i 8 timmar 
Tack till alla er som var med och drog upp stämningen! Kul att träffa så många nya TA's! |
Säger detsamma, och så som det ser ut här, var det en heldel TA's som inte dök upp på träffen Nice var det förvisso ändå 
Anuga: Nästa gång kör vi seriöst parkour goes boat! |
Laddar redan upp 
| quote: | Originally posted by NooN
Största besvikelsen: Armin, självklart. Den mannen blir bara sämre och sämre. |
Tyvärr får jag väl hålla med, ganska mellow över hela spelningen...
| quote: | Originally posted by NooN
Fan. Jag har lite bilder att gå igenom också. Postar väl här lite senare om dom. |
Samma här kommer strax några guld kort eller var dem silvriga? hehehe, några fattar 
Bara jag som tyckter Armin ägde mer än tidigare gånger han lirat i sverige? |
Har bara sett han en gång innan här, på GK, tyckte det var mer drag nu än då förvisso, hörde att hans första kryssning var så illa att folk stog still...
Stora tacket till Laszlo, som jag nog får bjuda på en och annan flaska Minttu för att jag grov-våldtog hans cf-kortläsare 
Dags att pilla med bilderna 

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/
Last edited by anuga on Aug-13-2006 at 00:46
|
|
Aug-12-2006 23:18
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 01:00.
Forum Rules: