Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Dj Contest #2
Pages (53): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
MikeVee
THUNDERDOME

Registered: Mar 2004

quote:
Originally posted by diddi
WAs dj Sid niet de vorige winnaar en ligt hij der nu al niet uit?

De vorige winnaar deed niet mee.

Old Post Oct-24-2006 09:40  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

Ach het systeem zal nooit onfeilbaar zijn he. Maar in the end zal inderdaad de beste mix wel winnen.

Langs de andere kant vind ik wel dat de techniek nog meer mag doorwegen in de eindbeoordeling. Concept/opbouw/tracks hangt te veel af van de persoonlijke smaak van de jureerder. Bovendien als je ergens live gaat draaien hangt alles af van je locatie, publiek, het uur waarop je draait, enz.

Een mix met een beperkte keuze aan tracks en bv een vastgelegd aantal overgangen lijkt mij wel zeer interessant. Dan heeft iedereen evenveel overgangen om te verknoeien. En kan je horen wat de dj aanvangt met die beperkte keuze aan tracks.

Old Post Oct-24-2006 10:05  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blue Sky 99
Tomas Neil

Registered: Sep 2004

quote:
Dank u Config voor uw bijdrage

Face it, dit is een contest geëvalueerd door MENSEN die op een TRANCEaddict forum zitten. Wat ik hiermee wil zeggen dat is dat OBJECTIEF jureren een UTOPIE is. Je kan dit wel proberen na te streven, maar smaak speelt nu eenmaal een rol. En ja Blue Sky is in deze situatie de dupe, maar je kan hiervoor de schuld niet bij Magistrate leggen (imo ). Als ge begint te zagen op Magistrate, dan vind ik persoonlijk dat het jureren in het algemeen mank loopt. Ik heb de indruk dat sommigen gewoon hoge punten geven om zich "safe" te voelen. Waarom altijd hoge punten geven? Door de punten juist goed af te wegen en accenten te leggen op dingen die goed zijn, kom je hopelijk tot grotere verschillen die na het mergen een "objectief" beeld zullen geven. Ik wil me zeker niet uitspreken over de mix van Blue Sky, laat dit duidelijk zijn. Blue Sky heeft gewoon malchance, kijk naar Xilver in de vorige editie. Het is het einde van de wereld niet.

TRANCEaddict of niet, hoeveel van de deelnemende DJs gaan er hier nog een zuivere trance set spelen? Bovendien had de vorige winnaar ook geen alledaagse set en DJ Zevan slaagde er ook in om met een progressive set de laatste 4 te halen. Smaak zal bij de meeste juryleden altijd wel ergens een rol spelen maar er zijn grenzen he. Iedereen begrijpt wel dat ik met een fatsoenlijk cijfer de volgende ronde gehaald had. Maar idd, het is zeker het einde van de wereld niet.

Old Post Oct-24-2006 10:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Blue Sky 99 Click here to Send Blue Sky 99 a Private Message Visit Blue Sky 99's homepage! Add Blue Sky 99 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

quote:
Originally posted by Blue Sky 99
DJ Zevan slaagde er ook in om met een progressive set de laatste 4 te halen.

Nee niet waar, ging eruit in de halve finale en was technisch mss wel de sterkste set toen.

Old Post Oct-24-2006 10:09  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003

quote:
Originally posted by MikeVee

Weer een zucht, omdat ik mij geviseerd voel. Waarom moet ik mij safe voelen, zal mij boeien als ik iemand weinig punten geef.
Je hebt de mixen niet eens gehoord, anders kon je vaststellen, dat ze deze keer allemaal goed waren en zonder duidelijke fouten.
Het verschil was gewoon minimaal klein, dan is het normaal dat ze allemaal veel punten krijgen. Grote verschillen zijn enkel gerechtvaardigd als dat een reële weergave is, en dat was hier niet het geval.

Was zeker niet op u bedoeld

Old Post Oct-24-2006 10:15  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by Xilver
Mja man, da 's tzelfde als bij mij vorige keer. 2 goeie beoordelingen, en 1 slechte (*kuchaureliekuch*) zorgden ervoor da ik ook ni doorging. Ik was der toen ook serieus door in m'n gat gebeten, maar ja.

niet waar ik was leider van die poule toen, en de 2 andere mixen waren - zoals push al zei - gewoon ietsje beter dan de uwe toen daar waren we het als jury wel over eens

Old Post Oct-24-2006 10:29  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by djcresto
Nee niet waar, ging eruit in de halve finale en was technisch mss wel de sterkste set toen.

Maar dan kan je ook naar het BPM enzo kijken

De sterkste set (mixtechnisch) was in de vorige contest overduidelijk die van Dj Zetski. En op dat cruciaal moment deed de opbouw/flow er wel een beetje toe. Zo is uiteindelijk Tilt nipt als winnaar eruitgekomen.

Ik zou het technische trouwens absoluut niet zwaarder laten doorwegen, de helft van de punten staan er al op. Er zijn genoeg Dj's groot geworden die ook mixtechnisch geen mirakels zijn hé (Tiesto, Ferry, Oakenfold, Gielen, YDR, Mike ...). En wij zijn al bij al dan nog 'maar amateurs' . Beatmatchen is niet allesdominerend in het Dj-zijn; het is slechts 1 aspect.

Moest ik een toestel bezitten met 0.01% pitch accuracy mag je er zeker van zijn dat ik thuis zuiverder zal mixen dan nu het geval was. Sommige mensen hebben ook de middelen niet hé

Last edited by Push2005 on Oct-24-2006 at 11:23

Old Post Oct-24-2006 11:18  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Config
Elaba!

Registered: May 2006

quote:
Originally posted by Push2005
Er zijn genoeg Dj's groot geworden die ook mixtechnisch geen mirakels zijn hé (Tiesto, Ferry, Oakenfold, Gielen, YDR, Mike ...)

mja.. Tegenwoordig gaat het zo: eerst producen, dan dj'en.. en bijna iedereen gaat u vragen zich louter baserend op uw producties.. Alst Tiesto , Ferry.. int verleden geen sterke tracks gemaakt hadden dan hadden ze nooit zo ver gestaan als ze nu staan.

anyway, probleem met de contest imo is dat sommige juryleden gewoon wat minder openminded zijn. Kweet ni precies meer wie het zei (Phortastic dacht ik), maar gewoon de eerste 50 tracks at random vernoemen zou misschien wel al iets kunnen helpen deraan.. ook al gaat dat nooit meer dan 70% een correct beeld geven van de stijl van dat jurylid.. Maar het is toch iets. Beetje meer openminded zijn dus imo. Een goed jurylid moet bijna alle genres van EDM weten te waarderen. Maar kvraag me af hoeveel juryleden er dan nog gaan overblijven, twas nu al zo moeilijk om er aan genoeg te geraken..

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Old Post Oct-24-2006 11:41  Belgium
Click Here to See the Profile for Config Click here to Send Config a Private Message Add Config to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

quote:
Originally posted by DJ Sid
Eerst en vooral: bedankt voor de uitgebreide commentaren, is altijd plezant om te lezen! (ook al ist negatief)

Op het flowgedeelte ben ik ook volledig akkoord met jullie mening, al vind ik 'in slaap vallen' toch wat overdreven

die track van 25-29.30 (Andy Cato - La Luna) vind ik ook extreem moeilijk om te mixen, vandaar de mindere overgang, en khad hem idd eerder in de set moeten plaatsen, misschien zelfs als openingstrack.

Jammer dat ik eruit lig, maarja wat doe je eraan Nu weet ik wel waar ik aan moet werken natuurlijk
Proficiat & succes aan al degenen die wél door zijn

Tracklist:

01 C-Mos - 2 Million Ways (Axwell Remix)
02 Soul Avengerz ft Javine - Don't Let The Morning Come (Raul Rincon Dub)
03 Ferry B & Franco Mulero - Balearico (Original Mix)
04 Chocolate Puma - Always & Forever (Till West & DJ Delicious Remix)
05 Playgroup ft KC Flightt - Front 2 Back (Todd Terry Remix Re-Edit)
06 Andy Cato - La Luna
07 Spirit Catcher - Galactik Flies
08 Elisa - Come Speak To Me (Deep Dish Summer Breeze Remix)
09 Sunfreakz - Riding The Wave (Original Mix)
10 Rockefeller - Do It 2 Nite (Ian Carey Mix)
11 Spencer Collective - Ride
12 Soul Central - Need You Now (Sergio Flores Mix)

Kwil nog wel even erbij zeggen dat je 2 enorm sterke mixen tegen je had. Als dat de pijn kan verzachten
En die laatste track is trouwens wel eens schijf

quote:
Originally posted by Config
sarcasme viert hoogtij precies

Kvond men beoordeling thans redelijk uitgebreid

EDIT: en over die discussie met Magistrate ga ik me niet moeien, ook al kriebelen men vingers. Ik heb de set ni gehoord, dus ik zwijg.

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Last edited by Phortastic on Oct-24-2006 at 12:22

Old Post Oct-24-2006 12:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

quote:
Originally posted by Push2005
Tiesto, Ferry, Oakenfold, Gielen, YDR, Mike ...). En wij zijn al bij al dan nog 'maar amateurs'

imo ligt het bij hen aan de moeite die ze doen op het moment zelf. Als het echt moet zullen ze wel een goeie techniche set afleveren.

Old Post Oct-24-2006 12:20  Belgium
diddi
Trance 4 ever

Registered: Aug 2003

quote:
Originally posted by djcresto
imo ligt het bij hen aan de moeite die ze doen op het moment zelf. Als het echt moet zullen ze wel een goeie techniche set afleveren.

Ik denk dat ook. Ik zou in ieder geval nog lang moeten oefenen om hetzelfde niveau te kunnen bereiken. Niet alle mixen zijn perfect, maar ze zijn toch zeker niet ondermaats (behalve ISOS 5 dan )

Old Post Oct-24-2006 12:23  Belgium
Click Here to See the Profile for diddi Click here to Send diddi a Private Message Add diddi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Ik denk dat ook. Ik zou in ieder geval nog lang moeten oefenen om hetzelfde niveau te kunnen bereiken. Niet alle mixen zijn perfect, maar ze zijn toch zeker niet ondermaats (behalve ISOS 5 dan )

Grappig hoe mensen meelopen in de praatjes van anderen, in ISOS 5 is het beatmatchen nagenoeg perfect (ableton mix); alleen de timing sucked geweldig... Maar dit terzijde

Old Post Oct-24-2006 12:34  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Dj Contest #2
Post New Thread    Post A Reply

Pages (53): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease help me ID this [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackWJ Henze - "Auroraborealis" (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:12.

Forum Rules: