Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Grafik, Design, In here
Pages (42): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
OKay...då kommer jag också med ett bidrag, fast i ett annat format.

Har pillat med ett projektarbete den senaste veckan tillsammans med tre stycken andra kurskamrater (distansstuderande). Arbetet ska vara inne senast i morgon kl. 24.00.

Projektarbetet går ut på att vi ska göra en applikation i Macromedia Director och presentera en hobby. Vår grupp kom efter många om och men fram till matlagning, som sedan blev till Sushi (andra alternativ som säker sex diskuterades också )

Hur som helst, så här ser vår, till 98% färdiga, applikation ut:

http://www.djlaszlo.com/temp/sushi3.htm

Det är jag som skött all programering (tog frivilligt på mig den uppgiften ), om man nu kan kalla Lingo för programmering. Notera att jag för två veckor sedan inte ens visste vad Macromedia Director var för något, så var snälla när ni bashar

Det finns också en liten bugg som jag inte kan få bukt med, om någon här är haj på director. Ljudet vill inte loopas. Någon som vet varför?

wee du kan oxo director :P

på property inspector kolla noga så att loop alternativet är bockat... och på timelinen kolla så att ljudet är över hela presentationen

btw lingo e jobbigt :P

quote:
Originally posted by Glorie
óm jag fattat rätt så börjar du med en bild, sen skickar du den till den andre snubben som ska greja me din bild och förändra den och så skickar han tillbaka till dig igen.. å du ska förändra den va?

fasen va skills du har alltså! önskar man hade hälften av det! ja gilla de fyra sista mest och tjejen på bild 3 f.ö så vann du helt klart "the battle" Snacka om att va asgrym!

aa d stämmer..
heh tackar.
battlet e inte slut än, vi ska köra minst 10 st ronder till men med ett annat tema

Old Post Mar-27-2004 12:54 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by ShyTrance
wee du kan oxo director :P

på property inspector kolla noga så att loop alternativet är bockat... och på timelinen kolla så att ljudet är över hela presentationen

btw lingo e jobbigt :P

yepp - loopen är förbockad och den löper över hela presentationen - men den vill ändå inte loopa. Ljudfilen är 5 minuter lång, kan det bero på att den är för lång? Isf är det ju en bugg i programmet, vilket ju inte är speciellt bra...

www.laszlo.se

Old Post Mar-27-2004 13:07 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

quote:
yepp - loopen är förbockad och den löper över hela presentationen - men den vill ändå inte loopa. Ljudfilen är 5 minuter lång, kan det bero på att den är för lång? Isf är det ju en bugg i programmet, vilket ju inte är speciellt bra...

tror inte att d beror på att den e för lång, mina kompisar hade hela låtar på sina director presentationer..
director brukar bugga iaf :P

Old Post Mar-27-2004 14:13 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

one's upon a time......... så fanns det ett grafik forum som kallades för thePAD som tyvärr fick lägga ner pga att ägaren skaffade barn och sånt, så han hade inte tid för det hela längre....
så flera av oss flyttade till graphic forums istället... och nu bestämde vi att vi gammla paddies skulle ta och göra en mural tillsammans.. och jag har gjort min första del i det hela

och här hittar ni det hela
thePAD mural

Old Post Mar-27-2004 19:04  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Fy faaaaaaan....hela bilden är så satans snygg *torkar bort drägel från tangentbord*

www.laszlo.se

Old Post Mar-28-2004 14:27 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

quote:
Fy faaaaaaan....hela bilden är så satans snygg *torkar bort drägel från tangentbord*

hehe... tack tack

Old Post Mar-28-2004 15:25  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Vi ska försöka promota vårt radio program lite hårdare - därför slängde jag ihop en liten affisch som vi tänkte vi kunde slänga upp lite här och var runt om i växjö:

http://www.djlaszlo.com/temp/studentradion.pdf

Skulle behöva era synpunkter och förslag - främst på vilket sätt jag skulle kunna göra själva texten "Studentradion Klubb" snyggare. Vi har tyvärr inga pengar till att trycka upp affischer i färg - därför är möjligheterna också ganska begränsade när man bara jobbar i gråskala. Jag vet att många av er där ute är fan så mycket bättre på detta än jag, så det är därför jag vänder mig till er

www.laszlo.se

Old Post Apr-06-2004 10:23 
dbl
Whitesun

bilden ser bra ut, men texten e inte alls bra... känns för B:ig.. typ som att nån som precis har öppnat photoshop för första gången och hittar nått kul filter.

e inte så mycket för textning och så, så kan inte direkt ge någon bra kritik... förutom att ta bort det där filtret

Old Post Apr-06-2004 10:42  Sweden
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

En rubrik är ju en rubrik för att den ska synas bra.
Ta bort förvrängningen och släng på en clean skuggeffekt så blir det kanon! Gillar bakgrundsbilden, skarp och nice...

Old Post Apr-06-2004 10:47  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by dbl
bilden ser bra ut, men texten e inte alls bra... känns för B:ig.. typ som att nån som precis har öppnat photoshop för första gången och hittar nått kul filter.

e inte så mycket för textning och så, så kan inte direkt ge någon bra kritik... förutom att ta bort det där filtret

lol - detta var precis vad jag sa till en annan polare som jag visade bilden för. Texten är som sagt lam. Nåja. Jag får lattja runt lite och se om jag kan göra det bättre.

www.laszlo.se

Old Post Apr-06-2004 11:02 
M1cro5lave
fuck the world...

Registered: Feb 2004

Tävlingsbidrag för t-shirt design. Vad tycker ni?

Last edited by M1cro5lave on Jul-13-2004 at 22:42

Old Post Apr-06-2004 12:00  Sweden
Click Here to See the Profile for M1cro5lave Click here to Send M1cro5lave a Private Message Add M1cro5lave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Har vid sidan om skolarbetet fått i uppdrag att göra en stor vepa (banner) till ett IT-företag här i Växjö som ska annordna en IT-mässa i april.

Jag har tagit fram tre utkast på en vepa - skulle vara najs med lite kommentarer (tänk på att dessa ska vara 200x85 cm när de är upptryckta).

vilken tycker ni är bäst? Den blåa eller vita? Och vad tycker ni om dispositionen av texten?

www.laszlo.se

Old Post Apr-06-2004 22:07 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Grafik, Design, In here
Post New Thread    Post A Reply

Pages (42): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackwho knows this nice track from tiesto live at ibiza 10-08-02? [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackCosmic Gate - The Wave [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:28.

Forum Rules: