|
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
"De UCI heeft ons woensdag laten weten dat Landis een hoge concentratie testosteron in zijn urine had", zegt de Zwitserse ploeg.
Vanop sporza.be
|
Frons. Concentaties van testosteron fluctueren enorm, nominale waardes tussen de 0,3 en 1 µg/dl in bloed met variaties tussen 0,1µg tot 5µg per dl. Voor urine kunt ge pakweg de helft rekenen. Concentraties van testosteron zeggen bijzonder weinig.
| quote: | | Volgens het persbericht van Phonak werd het team gisteren door de UCI op de hoogte gebracht van het feit dat er een abnormaal niveau van testosteron/epitestosteron in het bloed van Floyd Landis werd teruggevonden na de zeventiende etappe van de Tour. |
Uit de standaard.
Volgens mij wordt er heel wat rondgestrooid, door mensen met vrij weinig verstand van zaken (coureurs, ). Daarnaast is het makkelijker om in een krant te zetten dat er hoge concentraties zijn ipv C12/C13 verhoudings-verschillen.
(pst, ik kan het weten, in de paardensport worden dezelfde testen gedaan )
Maar goed, los daarvan, iedereen heeft recht op een tegenexpertises alvorens veroordeeld te worden vind ik. Want bij zulke testen kan een pak dingen gerust mislopen. Daarom vind ik het eigenlijk nogal gortig dattem zomaar te kakken wordt gezet zonder dat er resultaat van een tegenexpertise gekomen is 

| quote: | Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk ! |
|