Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Dj Contest #2
Pages (53): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by dj Zevan
mijn dubbele cd-speler is nog van de oude stempel
geen bpm-counter op mijn toestel en nauwkeurigheid van 0.1%, moet u helaas teleurstellen hierbij
na 8jaar mix ervaring gebeurt nog steeds alles op het gehoor, blijft nu eenmaal het meest nauwkeurige en gemakkelijke voor mij

Dat bedoelde ik niet helemaal . Mijn CD-spelers zijn ook zo (behalve dat ik BPM counter heb; maar wie gebruikt dat anyway... is toch altijd mis).

Als je mixt tegen 125 BPM aan 0.1% moet je minder snel bijsturen en zal het sowieso minder hoorbaar zijn. Als je mixed tegen 140 BPM bvb dan zal je dat al veel sneller moeten doen.

Wat ik wil zeggen is dat een 'technisch zuiverder' setje steeds makkelijker te bereiken is met toestellen die nauwkeuriger zijn. In dat opzicht kan niet elke dj uit gelijke startblokken schieten dus moet het technische voor mij ook niet zwaarder doorwegen. Opbouw en concept blijven zeker ook belangrijk

Old Post Oct-24-2006 15:38  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

Ik blijf beschikbaar voor het jureren

Old Post Oct-24-2006 17:45  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by djcresto
Nee niet waar, ging eruit in de halve finale en was technisch mss wel de sterkste set toen.

En haal de beoordeling nog eens boven en ga na wie die mix toen opvallend lage punten gaf in vergelijking met de rest van de juryleden...

Enfin, dit is in feite de hele discussie niet waard voor sommigen, maar eigenlijk is het dat toch wel. Er zijn hier bijna 30 mensen die het al enkele weken heel serieus nemen met deze contest, en dan moet 1 daarvan het voor een hoop weer verknoeien. Dat een jurylid andere scores geeft dan de rest is normaal. Dat een jurylid strenger is en daardoor minder punten geeft, dat is ook normaal. Maar dat een jurylid openlijk toegeeft dat hij een bepaalde mix wil tegenhouden omwille van de stijl van die mix, en dat hij bijgevolg zijn punten daaraan aanpast, dat is er voor mij over. Zeker omdat datzelfde jurylid in de vorige contest net hetzelfde heeft geflikt.
Net zoals de deelnemers zich moesten schikken naar een bepaalde set van regels, zo moesten de juryleden zich ook schikken naar een bepaalde vorm van beoordeling. En de kern daarvan was duidelijk dacht ik: objectiviteit. En natuurlijk, volkomen objectiviteit is een utopie, dat argument heeft in deze discussie niet veel ter zake. Maar er zijn genoeg andere juryleden die er perfect in slagen om een mix correct en relatief objectief te beoordelen hoewel die niet past bij hun muzikale voorkeur. Ik slaag er toch ook in om een trancemix hoge punten te geven, en er zijn mensen die trance verkiezen die toch progressive mixes hoge punten geven? Zo moeilijk is dat heus niet hoor. Het kan, en het zou zo ook moeten in deze contest. Als je jezelf als jurylid engageert, maar je toch niet kan inleven in een ander genre, en bovendien nog een stap verder wil gaan door die mixes die niet in je genre passen bewust tegen te houden, dan hoor je voor mijn part niet thuis in een jury. Nu niet, en in de toekomst zeker niet meer. Sure, je kan dan weeral komen aandraven met het "het is hier nog steeds TRANCEaddict"-argument, maar ik dacht dat we die kortzichtige engheid al lang verloren hadden? En als MikeVee zegt dat het verleden heeft geleerd dat je met een prog mix met achterstand begint, dan verwart hij oorzaak met gevolg. Want het is net door dingen als deze zever dat het lijkt alsof progressive draaien een risico is, terwijl het dat voor de meeste juryleden totaal niet is...

En Magistrate, dat de andere juryleden altijd hoge punten geven omdat ze de waarheid niet durven zeggen, dat is dikke bullshit. Je probeert jezelf hier goed te praten door de schuld op anderen te schuiven. Maar het komt er wel op neer dat JIJ - voor de 2de keer op rij - een mix afrekent en onterecht tegenhoudt omwille van het feit dat je nu eenmaal niet van progressive houdt. Misschien vind jij dan dat zo'n mix automatisch lage punten moet krijgen - onder het mom van "eerlijkheid"? Resultaten hoeven niet altijd exact overeen te komen tussen juryleden onderling, zeker niet. Maar waar je niet onderuit kan is dat er bepaalde objectieve kwaliteitsstandaarden zijn voor een mix, en als elk jurylid min of meer objectief jureert zullen die punten ook altijd min of meer in dezelfde lijn liggen. Of om het simpeler te zeggen: als er correct gejureerd wordt zal een goeie mix altijd goeie punten krijgen, en een slechte mix slechte punten. Grote uitschieters zoals de jouwe zullen naar alle waarschijnlijkheid te wijten zijn aan een meer subjectieve beoordeling.

En ik heb de mix in kwestie niet gehoord, maar ik weet ondertussen wel wat Blue Sky waard is als DJ. En dat is véél meer dan jij hem toekent. Plus, de twee andere juryleden slaagden er wel in om een correcte, relatief gelijke beoordeling te geven, hoewel ook zij zeker geen voorkeur voor progressive hebben, in tegendeel zelfs. Neem daarbij het feit dat dit niet de eerste keer is dat je zo'n expliciet subjectieve beslissing neemt én dat je daar ook openlijk voor uitkomt. En door die houding zorg je er wel voor dat een mix meer dan waarschijnlijk de volgende ronde niet haalt. In mijn ogen lap je daarmee de regels voor de jury flagrant aan je laars, en kan je zelfs spreken van competitievervalsing. En nu overdrijf ik misschien, want het is tenslotte "maar" een online dj-contestje. Maar ik denk dat elke DJ hier in zijn gat gebeten zou zijn als hij openlijk geflikt wordt, of het nu om een progressive of om een trance dj gaat. Geloof me, moest ik - als progressive liefhebber - een trancemix zo'n beoordeling en motivatie als de jouwe geven terwijl de andere juryleden unaniem positief waren, dan kreeg ik heel het forum op m'n dak.

Dus ja, voor mij hoeft er niet gedaan worden alsof gedane zaken geen keer nemen. Ik zou zeggen: schrap de beoordeling van Magistrate, aangezien ze duidelijk in strijd is met alle regels die op voorhand voor de jury opgesteld waren en het verloop van de contest duidelijk oneerlijk beïnvloeden. Trek de uitslag van de poule voorlopig terug in, en zoek dan 1 of meer mensen die alle sets opnieuw willen jureren en beoordelen. En bekijk dan opnieuw de scores. Ik durf er geld op zetten dat de uitslag deze keer anders zal zijn - in het voordeel van Blue Sky.
En ja, dat is inderdaad véél werk, en niet de normale gang van zaken. Maar ik vind dat de rest van de jury en alle deelnemende dj's het verdient om eerlijk behandeld te worden. Wat heeft het anders nog voor zin om een contest te organiseren als de willekeur en vooroordelen van enkelingen het hele eerlijke verloop overhoop kunnen halen?

Trouwens, ik sta erop dat Magistrate geweerd wordt als jurylid voor het verdere verloop van deze contest. Er zitten met zekerheid nog andere progressive mixes in de contest, waaronder de mijne. En ik heb absoluut geen zin om in de volgende ronde onterecht uitgeschakeld te worden omwille van één bekrompen persoon die vindt dat progressive niet thuis hoort op tranceaddict! En de andere dj's met progressive mixes zullen dat zeker beamen...

Ow ja, ik wil ook gerust jureren in de volgende ronde, als het tenminste ok is voor iedereen dat een proghead mee in de jury zit?

Old Post Oct-24-2006 17:47  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RadiantB
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2006

quote:
Ik zou zeggen: schrap de beoordeling van Magistrate, aangezien ze duidelijk in strijd is met alle regels die op voorhand voor de jury opgesteld waren en het verloop van de contest duidelijk oneerlijk beïnvloeden. Trek de uitslag van de poule voorlopig terug in, en zoek dan 1 of meer mensen die alle sets opnieuw willen jureren en beoordelen.

Dat zat ik ook te denken: kleine moeite om grote ambras op te lossen.
Oftewel laat je iemand van de andere poules ook in deze poule jureren, oftewel laat je de enige reserve (zijnde ik ) zijn kans wagen, oftewel zoek je een andere kandidaat.
Het ergste dat kan gebeuren, is dat de 2de ronde een week wordt uitgesteld

Old Post Oct-24-2006 17:54  Belgium
Click Here to See the Profile for RadiantB Click here to Send RadiantB a Private Message Add RadiantB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Dus ja, voor mij hoeft er niet gedaan worden alsof gedane zaken geen keer nemen. Ik zou zeggen: schrap de beoordeling van Magistrate, aangezien ze duidelijk in strijd is met alle regels die op voorhand voor de jury opgesteld waren en het verloop van de contest duidelijk oneerlijk beïnvloeden. Trek de uitslag van de poule voorlopig terug in, en zoek dan 1 of meer mensen die alle sets opnieuw willen jureren en beoordelen. En bekijk dan opnieuw de scores. Ik durf er geld op zetten dat de uitslag deze keer anders zal zijn - in het voordeel van Blue Sky.

Dat kan op een meer eenvoudige manier worden nagegaan. Gewoon ff bekijken welke plaats de mix in kwestie bij de andere juryleden innam tov de andere. Het verschil zal ongetwijfeld kleiner zijn, maar de lage beoordeling van Magistrate heeft misschien gewoon versterkt wat er al was.
De set heeft ondertussen trouwens teveel aandacht gekregen, zodat niemand meer met een neutrale mindset aan het jureren kan slaan. De beoordeling zal dan inderdaad positiever uitdraaien, maar dan veeleer omdat het jurylid zich in zijn achterhoofd verplicht voelt om hoog te quoteren met heel deze heisa.

Old Post Oct-24-2006 18:02  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME

Registered: Mar 2004

Zever, schrap dan ineens ook maar de punten van speentje, een verschil van 11/50 tussen zijn beste en slechtse beoordeling is ook overdreven.
Zeker omdat de set die hij als slechtste aangeduid heeft bij zowel Magistrate als bij mij in de top 2 staat. O jee, een progminded jurylid heeft een trancemix zo weinig gegeven dat die bijna uitgeschakeld was ondanks dat die voor 2 vd 3 juryleden doormocht.
Zo kunnen we bezig blijven, zo kunnen de deelnemers blijven vragen om juryleden te vervangen tot er iemand is die hun mix naar hun mening genoeg punten geeft. Maar dan zegt iemand anders dat het weer niet juist is, ... .

Old Post Oct-24-2006 18:05  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:
Originally posted by TOR
Dat kan op een meer eenvoudige manier worden nagegaan. Gewoon ff bekijken welke plaats de mix in kwestie bij de andere juryleden innam tov de andere. Het verschil zal ongetwijfeld kleiner zijn, maar de lage beoordeling van Magistrate heeft misschien gewoon versterkt wat er al was.
De set heeft ondertussen trouwens teveel aandacht gekregen, zodat niemand meer met een neutrale mindset aan het jureren kan slaan. De beoordeling zal dan inderdaad positiever uitdraaien, maar dan veeleer omdat het jurylid zich in zijn achterhoofd verplicht voelt om hoog te quoteren met heel deze heisa.

True that, daar zat ik ook mee in het achterhoofd Sociale wenselijheid is a bitch

Nu ja, het oordeel van 2 juryleden is natuurlijk te weinig om een beslissing op te baseren denk ik, daarom dat ik er ook nog andere mensen wou bijhalen? En als het resultaat dan nog in het nadeel van Blue Sky zou uitvallen, so be it, dan is het tenminste op een eerlijke manier tot stand gekomen...
Een makkelijke oplossing is er in ieder geval niet, maar ik ben van mening dat de beoordeling van Magistrate niet mag opgenomen worden in de eindbeoordeling. Want we kunnen er van uitgaan dat de trancemixes ook hogere punten hebben gekregen dan ze eigenlijk verdienen. Anders was het heel moeilijk om met een invloed van slechts 1/3de het totale resultaat zo significant te beïnvloeden. Als je dan toch bewust een mix wil tegenhouden, dan moet je in 2 richtingen werken hé...

Old Post Oct-24-2006 18:10  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

quote:
Originally posted by MikeVee
Zever, schrap dan ineens ook maar de punten van speentje, een verschil van 11/50 tussen zijn beste en slechtse beoordeling is ook overdreven.
Zeker omdat de set die hij als slechtste aangeduid heeft bij zowel Magistrate als bij mij in de top 2 staat. O jee, een progminded jurylid heeft een trancemix zo weinig gegeven dat die bijna uitgeschakeld was ondanks dat die voor 2 vd 3 juryleden doormocht.
Zo kunnen we bezig blijven, zo kunnen de deelnemers blijven vragen om juryleden te vervangen tot er iemand is die hun mix naar hun mening genoeg punten geeft. Maar dan zegt iemand anders dat het weer niet juist is, ... .

Wat is daar zever aan?

Hetgene wat er hier toe doet is niet het feit van de lage punten, maar het feit dat een jurylid openlijk toegeeft dat hij een mix wil tegenhouden. Ik heb al gezegd dat punten kunnen variëren, dat is de normaalste zaak van de wereld. Maar dit is gewoon een stap verder dan statistische variantie, dit is bewust een eerlijk verloop van een wedstrijd beïnvloeden. En dat voor de 2de keer nota bene. Ik snap echt niet dat iedereen dat zo oké vindt?

Nu ja, doe wat je wil hé, ik bied alleen mijn mening en een bijbehorende mogelijke oplossing aan. Als er genoeg mensen vinden dat dit geen probleem is, so be it.
Ik verwacht alleen dat Magistrate niet meer jureert in de volgende rondes en contests, omdat elke dj (en ja, ik hoor daar ook bij) een eerlijke beoordeling verdient...

Old Post Oct-24-2006 18:17  Belgium
Blue Sky 99
Tomas Neil

Registered: Sep 2004

quote:
Originally posted by Bertn
als ik die 3 reviews ff naast elkaar leg, dan denk ik eigenlijk net hetzelfde als wat blue sky 99 hierboven zegt. de mening van jurylid 1 verschilt té sterk van de 2 andere, en is ontzettend subjectief wat gebruikte muziekstijl betreft.

dit zou toch eens nader moeten bekeken worden

quote:
Originally posted by The Freezzz
+1, dit is gewoon schandalig.

quote:
Originally posted by Push2005
Mja, ik had nog geen comments uitgebreid gelezen... Ik ken de set in kwestie niet maar een 3/10 lijkt me toch wel bijzonder weinig...

Het is wel een feit dat de meeste DJ's niet meer met een zuivere trancemix afkomen; Ik kan hier weinig op zeggen natuurlijk (gedane zaken nemen geen keer enzo); maar het lijkt me toch wat vlug-vlug beoordeeld

quote:
Originally posted by Config
slechte punten geven omdat ge niet wilt dat een mix doorgaat vind ik persoonlijk toch niet kunnen ze.. als de transitions enal goed waren , maar jij vind et genre niet goed, moet je daarvoor dan die mix afkraken op alle niveaus? Kvind et ferm overdreven.. Zeker als je ziet dat die mix hierdoor dan daadwerkelijk de volgende ronde niet haalt, gewoon omdat 1 jurylid niet wil dat de mix doorgaat.. Op die manier bedot ge uw 2 andere juryleden die duidelijk wel wilden dat die mix doorging, en niet omdat ze de stijl super vonden, maar omdat die mix duidelijk gewoon heel goed was in zijn genre, en zoals eerder vermeld mag het geen rol spelen welk genre van EDM uw mix is..

Ik vind dit echt jammer..

quote:
Originally posted by speentje
Ik vind het erg jammer voor je BlueSky dat je uit de selectie gevallen bent. Als jurylid gaf ik je de hoge score van 43/50 omdat je er imho met kop en schouders bovenuit stak (zowel op technisch gebied, flow als concept). Ik had er zelfs durven op wedden dat er een plaatsje voor je weggelegd was in de finale. In mijn opinie heb jij de pech gehad dat bepaalde juryleden een duidelijk uitgesproken smaak hebben als het EDM betreft. Als enige met een progachtige mix was je de vreemde eend in de bijt. Ben ik dan een die hard prog liefhebber, het antwoord is simpel: nee. Denk dat een aantal mensen dit zeker kunnen bevestigen. Ik heb jouw set op een neutrale manier gejureerd en blijf volkomen achter m'n uitgedeelde score staan. Geef allesinds de moed niet op, talent heb je zat!

quote:
Originally posted by Xilver
Mja man, da 's tzelfde als bij mij vorige keer. 2 goeie beoordelingen, en 1 slechte (*kuchaureliekuch*) zorgden ervoor da ik ook ni doorging. Ik was der toen ook serieus door in m'n gat gebeten, maar ja.

quote:

Enfin, dit is in feite de hele discussie niet waard voor sommigen, maar eigenlijk is het dat toch wel ...

Jongens, bedankt allemaal voor de support, ik apprecieer dat ten zeerste Mijn set hoeft eigenlijk voor mij helemaal niet opnieuw erin gegooid te worden hoor, mijn doel was om van mij te laten horen en aan te tonen dat hier toch wel iets oneerlijk gebeurd is. Ik denk wel dat ik het gros van de leden daarvan heb kunnen overtuigen. Mijn set heeft ondertussen al te veel in de picture gestaan om eigenlijk nog van een anonieme mix te spreken. Bovendien zou de dj die er na een nieuwe soort evaluatie (in welke vorm dan ook) EVENTUEEL uitvliegt tov mij daar ook helemaal niet blij mee zijn.

Old Post Oct-24-2006 18:26  Belgium
Click Here to See the Profile for Blue Sky 99 Click here to Send Blue Sky 99 a Private Message Visit Blue Sky 99's homepage! Add Blue Sky 99 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

Ofwel herberekenen we de poule op basis van de 2 overige juryleden, ofwel laten we het zo en komt Magistrate voortaan niet meer in de jury. Een 'neutraal' jurylid aanstellen nu kan niet en duurt te lang.

En nogmaals; het is onrechtvaardig ja, maar Blue Sky had niet de minste tegenstanders, dus ik heb geen flauw idee of het het uiteindelijke resultaat zou beïnvloeden.
Vorige keer is hij terecht in de 2de ronde geraakt... Nu geen idee. Ik heb de mix ook niet gehoord.

Old Post Oct-24-2006 18:32  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

quote:
Als je dan toch bewust een mix wil tegenhouden, dan moet je in 2 richtingen werken hé...

Laten we niet vergeten dat er ook voor de set van Blue Sky in omgekeerde richting is gewerkt hé:
quote:
je krijgt van mij wel veel punten omdat je wel zal beseffen dat je het hiermee moeilijk zal hebben om de finale te halen,

Ik begrijp uw verontwaardiging en ben zelf ook teleurgesteld in de houding van Magistrate, maar ben geen voorstander van het wegnemen van zijn beoordeling of het starten van een nieuwe juryronde in deze poule, omdat we nu eenmaal in een als-als-situatie zitten. De voorgestelde maatregelen zullen in mijn ogen geen correctere of objectievere weergave opleveren. Zie het als een controversiële - en betreurenswaardige - beslissing van de scheidsrechter.

Old Post Oct-24-2006 18:32  Europe
Xilver
Driven by passion

Ja, 't is al geen porno meer gelijk vroeger he.

Old Post Oct-24-2006 18:41  Belgium
Click Here to See the Profile for Xilver Click here to Send Xilver a Private Message Visit Xilver's homepage! Add Xilver to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > BETA Dj Contest #2
Post New Thread    Post A Reply

Pages (53): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback---- 2005 Sounds Like Techno [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPhilippe B. - Like You Do (Extended Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:00.

Forum Rules: