|
| quote: | Steve skrev:
Det skulle va intressant att få se lite av vad som finns att erbjuda... vad jag tror vi söker först och främst är en t-shirt som är svart, funkar för dom flesta. Det ska va en t-shirt gärna som går att välja i olika storlekar... själv gillar jag att ha small då jag inte gillar "baggy-stilen"
Vad gäller tryck så skulle jag också gärna se samples, kan vara bra att få reda på kvalliteten på tryck och hur det kan se ut...
Välgörenhet i all ära, jag tycker vi ska ta fram det bästa (med få kompromisser) som passar oss så verkligen vill bära fram vår fina t-shirt med stolthet.
Är mycket intresserad av din, knomaden, kontakter och erbjudanden |
Steve: Det är inte fråga om "välgörenhet" !!, det är frågan om att erbjuda en kvalitetsprodukt med det adderade värdet att det samtidigt verkar med långsiktig fattigdomsbekämpning som ger människor oavsett var de bor förutsättningar att själva jobba sig ur fattigdomen med schyssta handelsvillkor och produktionsförhållanden.
Vi kallar det "business with a heart" på företagsnivå. Och "genuine wear for a sustainable lifestyle" på produktnivån - profilkläder med hög kvalitet, till rimligt pris och en tröja som går att bära med ÄKTA stolthet på samtliga dimensioner! Snygg, genuin god kvalitet, utan skada för natur och människor och som aktivt gynnar de långsiktiga överlevnadsmöjligheterna. Och dessutom förknippade med ett gott professionellt affärsmannaskap med en vilja att åstadkomma hög kundlojalitet, bästa servicenivå som gynnar en utveckling med återkommande kunder . Detta är ingen konflikt. I övrigt tillämpar vi "direct trade", utan mellanhänder, med möjligheter att ge ett rejält schysst pris...och på denna så är känslan att jag kommer ge en "communityrabatt".
Med t-shirtbusinessen får vi även högre möjligheter att självfinansiera megaevents vi har i planeringen med Club PuLS som en annan av våra affärsgrenar, återkommer med planer när de börjar ta mer fast form...
För att inte i övrigt upprepa mig, så hänvisar jag till att börja med bakåt;
http://www.tranceaddict.com/forums/...5&pagenumber=21
http://www.tranceaddict.com/forums/...5&pagenumber=24
Kolla mina earlier postings! Där finns även (sida 21 i tråden) en bild på själva t-shirten i blå färg.
I övrigt;
1. Svart t-shirt finns, i samtliga storlekar XXS till XXL...
Och totalt 14 färger i tre kvalitetsnivåer med olika gram per kvadratmeter.
2. Avs kvalitet på tryck - denna avbildade med tvåfärgs screntryck på t-shirt (med mig i ) har levt ett rejält hårt liv sedan december 2001 och har massivt med tvättar bakom sig, och några svettiga stompnätter och som jag setts i de flesta PuLS-tillfällena i...
http://www.tranceclubber.com/showpic.asp?dir=48&pic=73 (Club PuLS pres TNT - 25 sep 2003 med Guest DJ Alex Wëst).

Och trycket fortfarande intakt, som synes. Den andra piketröjan från det galleriet i övrigt på TC är också från samma fabrik. Storleken på just denna är XL, varför den är rätt "baggy", men de mindre storlekarna är som sagt tajtare.
Kompromisslöst den bästa t-shirten (jag skulle inte marknadsföra något jag själv inte skulle trivas i...), med andra ord .
Men jag har ett förslag till sist - gör även steg 2 till en poll...
För inte skall väl demokratin bara råda i steg 1 i processen ?
Steg 1 - konstruktion/design
Steg 2 - total offert med tillverkning mot order/försäljning/distribution till slutkund till fast slutpris utan tillägg och krusiduller - där offerten går till omröstning i övrigt - där jag i övrigt föreslår självkostnadspris hela vägen utan pålägg till slutkund i detta gäng!
Straight to the point. And heart. With good business sense.
C ya around. I'll be back.
Peace,
Anders
affärsman med gott samvete och trance addict från Sverige :P
- Sustainable Profile Clothing: Ignition® - www.ignitionwear.com | Get your clubwear/merchandise printed
- AboutMe: www.andersabrahamsson.info / actionmap.andersabrahamsson.info | My Intentions, Actions and Current Projects
- DJing: www.djanders.info | Agency: Icon Mgmnt www.myspace.com/iconagency | Current promoset podcasted @ my blog http://blog.djanders.info
- Campaign Coordinator: I DO TRANCE [not drugs] @ TC | | www.idotrance.org | Jofawe's pledge @ www.mondaybar.com generated 2 500+ undersigned !
- Main blog: www.sustainopreneurship.biz | What's your dream?
Last edited by knomaden on Jan-27-2004 at 10:36
|