|
| quote: | Originally posted by morakickers
berätta mera:
vem var toastmaster, blev det bra tal? hade ni bra drag på festen på kvällen? karlbergs slott, fan vad trevligt! är du inom det militära, eller får man hyra det fritt (kanske inte är försvaret som har det? *förvirrad*)?
|
En gammal kompis som heter Per var Toastmaster. Han bor i London och hade hyrt en engelsk traditionsenlig toastmaster-frack (knallröd - såg ut som han var på rävjakt ). Talen var helt otroliga - lagom långa och med mycket humor! Middagen serverades i Artillerisalen medans dans, bröllopstårta och välkomst-champagne ägde tum i Rikssalen. Lokalerna på Karlberg är otroligt vackra och mäktiga.
Jag är inte inom det militära, men du är rätt ute. Egentligen får man inte gifta sig på Karlberg om man inte är militär. Nu råkar det vara så att min morbror är något av en höjdare inom Försvaret och han gick in och pekade med "hela handen" . Dessutom gifte sig mina föräldrar sig där för 35 år sedan och även det hjälpte nog till lite.
Brudvalsen gick ganska bra, men kvällens höjdpunkt var nog när morfar dansade till "FORCE MASS MOTION VS DYLAN RHYMES - Vanquish [Tek Mix]".
Greetz
NordLight
Last edited by NordLight on Apr-17-2003 at 09:50
|