ik heb wel een leuk stukje gevonden over xtc in de Slam geschreven door jasper van Aarle;
"weet je zeker dat ze je op die plaats niet controleren?" 'Nee joh, net boven je leuter gaan ze er echt niet naar grabbele, en al zeker niet bij zo'n viespeuk als jij!' 'Oké, maar next time mag jij ze weer lekker bijhouden." Yesss, binnen zonder problemen, evenals de rest die misschien wel met tien keer zoveel tussen de naat loopt en zonder ook maar een zenuwtrekje de security passeren. Maar ja, je zal er maar 's bij staan zoals die mafkees daar in zijn bert-en-ernie-onderbroekje en de neus van politiehond 3 tussen z'n ballen. "heej zeverklep, meejlopen! ëau ggèèk, die zwoele warmte van die dampende zweetlucht komt me tegemoet terwijl ik de overvolle zalen met stuiterende mafkezen en zwevende hardhoude junkies binnenloop. En het ergste is... ik ben er één van. Who cares? "Eej, pilsje?!" "Uh,ja's goed".
"Ook 'n smartie?""Nee, nu nog n...""Okeej dan!"Hup...glukgluk slik...weg...
Nou daar sta ik dan. Onderdeel van een gigantische mierenhoop transpirerende wacko's die massaal die ene flapdrol daar achter die pick-ups als god bejegenen en hem toejuichen alsof hij de eerste persoon op aarde is die het gelukt is een olifant in zijn neus te proppen en hem er vervolgens weer via z'n kont uit te snuiten, Ja,da's trouwens ook wel moeilijk...
Ookeej, nu komt het moment dat ik mezelf even terugtrek terwijl een tintelend gevoel komt opzetten en een genietende lach verschijnt op mijn face. "Begint tie al te werken heej?" wordt er gevraagd terwijl ik mijn armen gestrekt in de lucht hou en apatisch m'n ogen gesloten heb met nog steeds die smile op m'n gezicht.
Ik keer in m'n eigen wereld en alles is heftig,vet en lief.
Het gevoel alsof ik een orgasme beleef dat almaar doorgaat. Ik laat me bewegen door de penetrerende bassline en de herhalende tonen. Ik laat me manipuleren door die pompende bas waar m'n hart zijn ritme in zoekt. Die muziek, dat is alles, dat is God. En oké, ik juich die flapdrol achter die pick-ups nu ook toe.
|