Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Öppen fråga till robstar
Pages (4): « 1 2 3 [4]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
christian_rusch
Supreme tranceaddict

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by Endre

Solar Stone är fortfarande Solar Stone och ett stort namn. är man okänd så bör man ligga i lite och dra på stora låtar efter varandra men inte alltför mycket för att inte bli tjatig.

Jovisst, men hur mycket är att ligga i lite? Släpper man två singlar och tre/fyra remixer under ett år så tycker jag att man släpper bra med material för ett artistnamn; sen kan man ju släppa mer under andra namn. Poängen är väl den att jag tror att man kommer till ett stadie då man känner att "shit, jag skriver inte tillräckligt mycket ny musik" när man i själva verket egentligen inte behöver skriva så mycket mer än en färdig låt var fjärde eller sjätte månad och sedan en remix var annan eller var tredje månad.

Anjunabeats / Captured / Subtraxx / Gesture

http://www.christianrusch.com/

Old Post Aug-26-2003 15:21  Sweden
Click Here to See the Profile for christian_rusch Click here to Send christian_rusch a Private Message Visit christian_rusch's homepage! Add christian_rusch to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

Christian: när skickar du mig dina chilloutremixar som jag kan ha med i min kommande mix?

Old Post Aug-26-2003 16:03  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001
Thumbs up

quote:
den e grym juh vill ha hifi versionen

quote:
inte det bästa du gjort direkt, men vill ha en hifi version :/
du kan inte skicka på icq eller????

Tack. Ska försöka hitta nånstans å ladda upp den.
Ni kan ju prova å ladda den från hubben oxo.

quote:

Helt ok låt! Mellan delarna är jävligt tunga, mäktig "skrik-synth". Dock så tilltalar inte leadet mig särskillt mycket. Det blir för tjatigt.
Annars var den tuff!

My feelings exactly.
Ja gillar inte main delen av låten alls. De bara blev så.

quote:

Ta det lugnt, det finns egentligen ingen anledning att stressa. Ta Solar Stone tex, de har funnits där ute som väletablerat namn rätt länge nu och hur många låtar släpper de per år under Solar Stone namnet? Jag tror bara man får för sig att man måste fixa fram massor med egna låtar och släppa massor med egna singlar för att komma fram, när det nog egentligen är ett rätt så felaktigt sätt att se på det; kvalitet framför kvantitet. Stressa inte, musiken blir bara sämre då, man kan inte pressa fram bra melodier och så, de måste bara få komma. Jag har själv inte skrivit klart en egen originalproduktion på cirka sex månader, har bara påbörjat en massa och skrivit remixer, så du är inte ensam om att inte skriva något "nytt". Ibland går det upp, ibland ner, man får bara se till att ta sig i kragen någon gång ibland - helst när inspirationen väl rinner till igen - och se till att man producerar klart en låt helt och hållet.

De där va skönt att höra faktiskt, trodde jag va ensam om det problemet.

Det du säger om Solar Stone stämmer, har aldrig tänkt på det sättet förut.
Jag har gillat varje låt dom har gjort och varit lika uppspelet varje gång jag vetat att dom ska släppa nått nytt.
Så att deras koncept funkar.

Ta!

Last edited by robstar on Aug-27-2003 at 16:11

Old Post Aug-27-2003 06:17  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

btw...finns inga fler beams of gaia i BTB.

Old Post Aug-27-2003 13:48  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Öppen fråga till robstar
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 3 [4]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPvD E.M. ID track08 [2006] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRudenko Beats - Feels Like I'm Alone (Extended) [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:20.

Forum Rules: