Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > För mycket pers här..
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

lite gnabb tror jag måste tillåtas, så länge det inte går överstyr i feta flamewars osv...folk måste kunna va ärliga mot varandra, kunna säga vad man tycker om varandra (så länge det inte blir kränkande)

det kan tom. hjälpa upp stämmningen här på TA lite granna om folk ger varandra lite kritik i beteende, givetvis går jag inte ut å säger nu att ni ska skriva till alla å säga vad dom gör bra å dåligt eller ge varandra betyg eller skälla på varandra men om nån gör nått fel...spela inte överlägsna utan försök att va lite konstruktiva, säg till personen vad den gör för fel å ge förslag på bättring eller nått...tror det skulle hjälpa otroligt istället för att alla bara dissar folk så fort nån gör nått dumt...

att jämt å ständigt göra rätt tar en livstid, att göra ett misstag tar inte mer än en sekund


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Sep-03-2003 21:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

Lustigt... Jag klagade på samma sak, fast för snart ett år sedan.

Mitt intresse har dessvärre dalat kraftigt för forumet det senaste halvåret pga av olika anledningar. Viktigt är kanske att säga att den största anledningen till det dalande intresset från min sida inte är pga av kvalitetsförlust. En annan sak jag känner att jag villpeka ut är att det är forumet som jag tröttnat på inte folket i sig.



När folk ändå är igång och klagar på jaybee så kan jag bara tillläga att Jaybee lyckats med konstycket att vinna sin egen utlysta tävlning i tråden där reveal uppmanade alla att skriva endast en gång, varpå jaybee nu skrivit två. Grattis.


___________________
Going... Going...

Old Post Sep-04-2003 00:43  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by St_Andrew
Vill ni ha seriösa diskutioner om enbart musik eller egna produktioner så finns det forum på TA för det oxå, såvitt jag fattat det är den svenska sektionen till för att svenskarna ska lära känna varandra bättre och inte bara till för att diskutera trance. Ett sorts allmänt forum.


Ville bara lägga ett inlägg på det
De lokala forumen är från början till för att informera om den lokala scenen, fester osv. Men är även ett bra ställe för oss att prata vårt eget språk och lättare kunna utrycka oss
Är inget totalt Off topic ställe.

Är bra att folk säger vad dom tycker och tänker... Men sluta upp med personliga påhopp...skitråkigt


___________________

Old Post Sep-04-2003 06:40 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by AC.


När folk ändå är igång och klagar på jaybee så kan jag bara tillläga att Jaybee lyckats med konstycket att vinna sin egen utlysta tävlning i tråden där reveal uppmanade alla att skriva endast en gång, varpå jaybee nu skrivit två. Grattis.

det där var faktist ett mistag, jag glömde ta bort den gamla. försökte bara vara hjälpsam och gorde ett hederligt misstag som vem som helst skulle kunnat göra :P


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Sep-04-2003 07:11  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zamson
i´ll house you



Registered: Dec 2002
Location: Solna, Sweden

quote:
Originally posted by ice_key
Håller med totalt..... uttryck som: *lol*, nOOb, 0_o, WTF, BTW + ett antal flera är för töntar o fjortisar.... orkar inte folk skriva vad som ska så kan dom hålla sig för sig själv....


men snälla... fan va sur jag blir - förstå att detta är internet och jag blir så trött på alla som inte klarar av internetförkortningar som "lol". tycker att den här tråden ballar ur - det handlar inte längre om "att det är för mycket pers här". Nu ska vi plötsligt vara vuxna allihopa och att använda förkortningar - på internet...nej d går inte för det är för fjortis! Nä Mind lås den här tråden och börja låsa andra onödiga trådar.. På så sätt kommer TA bli bättre - om moderatorn låser trådar som antigen är reposts , innehåller bumpning eller ses som onödig. KAnske ska vi ha en till moderator? (...steve?? kanske).


___________________

Old Post Sep-04-2003 07:49  Sweden
Click Here to See the Profile for zamson Click here to Send zamson a Private Message Add zamson to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
impulze
Senior tranceaddict



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm

om jag får säga mitt så tycker jag att de som "irreterar" sig på onödiga threads osv, ge fan i att läsa skiten? ge er bara in på det som intresserar er, faktum är att en så här diskussion gör inte saken bättre , det är bara en av de "tråkigare" threadsen och är sorglig att läsa.. anser ni min åsikt som idioti, ignorera den också.. men alla här borde väl förstå att ens ta upp en sån här sak och att diskutera den, gör inte saken bättre, ge allt en chans så är nog "rummet städat" efter ett tag, om inte, lev med det och skit i det ni anser vara ointressant på forumet. Puss och Kram säg


___________________

Old Post Sep-04-2003 08:14  Sweden
Click Here to See the Profile for impulze Click here to Send impulze a Private Message Add impulze to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Hmm nja njä... e man barslig eller fjortis för att använda förkortningar så måste Timbuktu, eller vad den svenske rapparen heter, vara den mest barnsliga av alla då han gjorde en hel låt med enbat förkortningar MVH.



Själv tror jag inte på att stänga ner trådar allt fö lätt det skulle göra stämningen hårdare och mindshooter skulle ses som en envåldshärskare som styrde å ställde som han ville...

Jag tycker det fungerar bra som det är... Man måste bara ha lite positiv syn på diskussioner och öppen för andras åsikter och tankar, inte bara ta allt som kritik, har ni tänkt på att det är i en text svårt att uttrycka sig med en viss sinnes stämmning som man istället lätt hör IRL på en persons röst. Om man har en dålig dag så läse man gärna allt lätt med en lite mer negativ attityd och kanske lätt kan tolka vissa saker som gnäll eller gräl...


Jag kan vara ställföreträdande mod om mindshooter skulle förvinna under en längre tid pga. tex. studier men så länge så räcker det med en mod


KRAM på ALLA


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Sep-04-2003 08:20  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
teski
tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Falun

Hmm...

om man tänker efter: alla som är här, användarna...
de är i olika åldrar... det är klart trådarna går lite off-topic ibland.. Men det är ju det som är själva charmen med det hela..

Hur gör ni när ni pratar om något med en vän?

-"Åh, fin volvo.. mjo den var ju blå o fin.. snygga däck oxå.. ja volvo är bra.. mkt bra.. "

"njae.. är mer inne på audi.. de är bra o fina.. robusta o så.. "

-"Hmm.. tysktillverkat...? Mjo.. det har du rätt i, det är bra.. men volvo är fortf bilen för mig"

-"jadu.. appropå bil.. hur gick besiktningen?"

-"mjae.. missade den tyvärr igår för min son hade magont"

-"oh fa, hur gammal är han då?"

Såhär pratar man i verkliga livet...
Varför gäller andra regler online?

Osså, som ngn sa... trist ni klagar.. o gör ny topic bara för att klaga.. Jag har inte varit här så länge.. men jag har varit på andra forum, är även admin på andra forum, o då har denna fråga dykt upp även där... självklart så är det tråkigt att vissa skriver onödiga poster... som enbart "lol"... eller dyl.. utveckla er lite
Och om ett topic efter ett tag får er att tänka på ngt annat.. så borde man väl ta upp det oxå? Eller .. bestämmer ni hur tankegångarna ska gå? *skaka på huvudet*

Krama om varandra istället... *tycka*

/teski

Mina två kronor..


___________________

Old Post Sep-04-2003 08:22  Sweden
Click Here to See the Profile for teski Click here to Send teski a Private Message Visit teski's homepage! Add teski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
impulze
Senior tranceaddict



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by teski
Hmm...

om man tänker efter: alla som är här, användarna...
de är i olika åldrar... det är klart trådarna går lite off-topic ibland.. Men det är ju det som är själva charmen med det hela..

Hur gör ni när ni pratar om något med en vän?

-"Åh, fin volvo.. mjo den var ju blå o fin.. snygga däck oxå.. ja volvo är bra.. mkt bra.. "

"njae.. är mer inne på audi.. de är bra o fina.. robusta o så.. "

-"Hmm.. tysktillverkat...? Mjo.. det har du rätt i, det är bra.. men volvo är fortf bilen för mig"

-"jadu.. appropå bil.. hur gick besiktningen?"

-"mjae.. missade den tyvärr igår för min son hade magont"

-"oh fa, hur gammal är han då?"

Såhär pratar man i verkliga livet...
Varför gäller andra regler online?

Osså, som ngn sa... trist ni klagar.. o gör ny topic bara för att klaga.. Jag har inte varit här så länge.. men jag har varit på andra forum, är även admin på andra forum, o då har denna fråga dykt upp även där... självklart så är det tråkigt att vissa skriver onödiga poster... som enbart "lol"... eller dyl.. utveckla er lite
Och om ett topic efter ett tag får er att tänka på ngt annat.. så borde man väl ta upp det oxå? Eller .. bestämmer ni hur tankegångarna ska gå? *skaka på huvudet*

Krama om varandra istället... *tycka*

/teski

Mina två kronor..


regler existerar inte, men alla har olika synpunkter om vad som är kul att läsa eller inte, onödiga inlägg förekommer, men det är inget brott, finn er i det.. detta är en onödig tråd, hur skulle det se ut här om det bara pratades musik? att man skulle behöva tänka "nu MÅSTE jag skriva något relevant", aningen stelt kanske.. ta bort den här tråden och se i framtiden bort från sånt som inte intresserar er..


___________________

Old Post Sep-04-2003 08:32  Sweden
Click Here to See the Profile for impulze Click here to Send impulze a Private Message Add impulze to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Visst ä det så att dte ine finns några regler men det är en aning repsektlöst om man har en diskussion tex. ämnad för enbart en fest, inte pratar man som en stel pinne eller e ren fakta form men när det pratas om nåt som är totalt ovidkommande och det pågår en sida eller fler så är det inte rätt i min mening, då hör den diskussionen hemma någon annanstans, eventuellt i klotterblanken.... Har jag inte rätt ?


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Sep-04-2003 08:43  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
impulze
Senior tranceaddict



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Visst ä det så att dte ine finns några regler men det är en aning repsektlöst om man har en diskussion tex. ämnad för enbart en fest, inte pratar man som en stel pinne eller e ren fakta form men när det pratas om nåt som är totalt ovidkommande och det pågår en sida eller fler så är det inte rätt i min mening, då hör den diskussionen hemma någon annanstans, eventuellt i klotterblanken.... Har jag inte rätt ?


jo visst vore det bäst om man höll sig till ämnet i en thread, eller iaf nån typ av sammanhang..


___________________

Old Post Sep-04-2003 09:49  Sweden
Click Here to See the Profile for impulze Click here to Send impulze a Private Message Add impulze to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

Mitt jobb är inte att sitta och rensa bland trådar som jag (eller nån annan) är onödiga. Mitt jobb är att synas så lite som möjligt i moderatorform, iaf så länge det gäller att göra saker som irriterar någon på något sätt, genom att stänga en tråd t.ex.

Med tanke på hur lite jag har att göra (för att alla här är så snälla ) så anser jag verkligen inte att det behövs en till...

Tycker att teski säger något bra också. Trådan kan glida iväg, och det kan vara bra ibland. Glider dom iväg för mycket tycker jag dock att man kan öppna en ny tråd. Detta vet jag har hänt flera gånger.

Jag tror inte att allt kan gå in under klotterplanket, det är så pass många olika topics som folk vill skapa, om alla skulle göra det under klotterplanket så skulle det vara så många olika diskussioner i en och samma tråd att det inte skulle gå att hålla reda på...ungefär som att slänga in ett helt forum i en tråd.

Vad som behöver göras är att folk tänker en extra gång innan dom postar en ny tråd...är det nödvändigt att skapa en ny? Det finns en chill-out del på TA för trådar som inte har nån rellevans, posta där och länka till den tråden i klotterplanket så kan man diskutera saken där.

Förkortningar är vanligt på nätet och det är bara att vänja sig vid...använder det själv för att förenkla mitt skrivande. Inget att haka upp sig på.

I tråden "Läs detta alla nya!" står det klart och tydligt att inlägg som saknar relevans typ som "lol" endast helst ska undvikas.
Jag är ingen diktator som sitter här och kollar med onda ögat på dom som skriver såna inlägg men händer det för ofta är det bara tråkigt.
Ser jag att det finns folk som av någon anledning (fråga mig inte varför) skulle sitta och tydligt posta bara för att få massa posts så har jag inga problem med att nollställa den personens postcount. Detta har aldrig hänt och jag tror inte det kommer behövas heller...

skärp er nu vet att ni kan


___________________

Old Post Sep-04-2003 10:17 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > För mycket pers här..
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackfrom djdoboy trancequility 32 [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPeak Vs. JPL - Mistakes (Original Mix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:40.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!