Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: Devotion
Pages (8): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

heh, jag såg rätt många jag kände igen från bilder osv utan att hälsa jag med,,., feg som jag är.. med ett par drinkar i mig hade jag nog hälsat på fler

vi får träffas nån annan gng

det var inte dåligt med smileys i din rapport heller glorie

Old Post Sep-28-2003 23:23  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction



Registered: Mar 2002
Location: Stockholm

Trevlig kväll, bortsett från ett 20 min förhör, samt helkroppsvisitation från snuten. Jag hade inte ens tagit ngt,men likförbannat blir man inkallad och förnedrad, min kompis råkade ut för massa rasistiska uttalanden av polisen med.

Ja, ja säga vad man vill, men man kan i alla fall få ett trevligare bemötande.
Cred till Picotto som lirade playing footsie

Old Post Sep-29-2003 00:08  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm
Behold, my arse. Polisen.

Vi kan nu nog konstatera att polisen instatts denna kväll innehöll mer än att "bara göra sitt jobb" då polisen i minst ett par fall begick brott själva så som olaga hot och hets mot folkgrupp. Jag har aldrig stört mig på att någon tagit droger på en fest därimot har jag stört mig på polisen betende på fest.
Jag jobbade med säkerhet på "Trance-golvet" på Arvikafestivalen i sommras vilket innebar att jag mer eller mindre närvarande helatiden då scenen var öppen. Såg flertalet civvare där men alla agerade passivt dvs stormade inte fram till personer och stälde till en scen. Pratade till och med en av dem och blev mycket väl bemött (Även om det kanske hade något med att göra att jag hade en fin blå tröja med texten "Säkerhet" på framsidan) Detta gör till att jag vill tro att gårdagens bravader från polisen sida hör till undantagen och inte vanligheten, för igår gjorde polisens agerande skada än nytta i vår scen.

Givetvis är enda sättet att slippa polisen på festerna att sluta med olagligheterna.


___________________
Going... Going...

Old Post Sep-29-2003 01:06  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

Alltid lika kul att träffas Glorie

AC: Jag vet flera tillfällen där polisen varit sjukt jobbig när dom kommit till fester... som när dom stängde ner TCs poolparty som var sjukt kul....bara för att det tydligen bodde en person i en husvagn på en camping en bit bort som hade ringt o klagat som en tok. Sen vet jag andra TC fester när dom dragit ut folk stup i kvarten som inte alls varit påverkade och sedan visiterat och lyst dom i ögonen inför alla andra.


___________________

Old Post Sep-29-2003 08:45 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

hehe fan jag känner mig lite utanför när ni pratar om hur ni träffade varandra och sånt men jag hadde redan så många poolare där så vart jag än vände huvudet så var det nån där man kände

impulse var den enda jag träffade som jag inte tidigare träffat men jag såg säkert er allihoppa utan att tänka på det.

nästa gång kanske man borde ha med sig en sån där "demonstrations skylt" där det står typ "SWETA" istället för "avgå göran persson"


jag såg på bilderna efter att kenny hadde svingat med lightsticks. fan det missade jag. synd ju! men jag såg att du hadde en hel jävla bunt i fickan

föresten om du undrar kenny så visste inte jag att du hadde några och det var därför jag gav mina till dig


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Sep-29-2003 09:27  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by JayBee

jag såg på bilderna efter att kenny hadde svingat med lightsticks. fan det missade jag. synd ju! men jag såg att du hadde en hel jävla bunt i fickan

föresten om du undrar kenny så visste inte jag att du hadde några och det var därför jag gav mina till dig


det var faktiskt riktigt kul att snurra på detta event...fick bra respons efteråt och skönt tryck under själva uppträdandet

Själv är jag inte mycket för att dansa med lysstavar i händerna, så jag antog att du ville att jag skulle hålla dom åt dig

Såg att du senare gav dom till snubben i Above and beyond som använde dom som trumpinnar på sin "lufttrumma" haha...roliga dom va...

http://www.liquidsunset.org/photo_archive/Devotion_(2003-09-28-084940)/P1010137.JPG


___________________

Old Post Sep-29-2003 09:32 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2001
Location: Maaiiillmööööee
Re: tjo

quote:
Originally posted by Glorie
skamligt AC ett år är alldeles för länge. SKitsoft å träffa dig me Underbart me familjära ansikten

nu ska vi se, jag har vandrat runt på stockholms gator och torg i princip.....(få tänka) 18 timmar, skojar inte.. utslaget på tre dagar har träningsvärk i rumpan, men den är skön, träningsvärken alltså haha Festen var mkt mkt trevlig. A blast!

nu ska vi se alla ja träffa
Envioooo, var är du? ja addar dig på icq pronto Shiver trodde jag skulle vara mer pratglad Träffa AC weeee å hans kompis Mattias. Kenny! Tack så mkt för visitkortet Ska jag vara rädd om.. plus! de var schyst att du tog mig till stefan och VIKTOR...(stefan hade jag letat ef. hela kvällen) whiterussian, haha, jag har verkligen inte så dåligt närminne som jag hade på Devotion i går dåligt av mig att glömma namnet på 3 minuter men nu vet ja. kul å ses

TRäffa många goda vänner från stockholm, som tyvärr inte hänger på TA... Träffa många goda vänner från Linköping som inte heller hänger här...å vissa kom tom fram å sa att de kände igen mig de var COOLT som attan.. ja blev helt tagen (alltså, sa.. e det du som e glorie) hoho! Träffa polare från GBG skoj! Och det var väl det om det... Alla härliga människor är det jag kommer att minnas mest från festen

Grymt najz lokal första gången för mig.. kan bara hålla me om vad tidigare personer sagt om trancegolvet.. varmt etc. A&B var KLART bäst! Parham blev jag lite förvånad över.. haha... Han var ju bra ju. Ja trodde i mitt stilla sinne att han spelade musik jag inte gillar

Det var grymt hög volym på trancegolvet.. ja hade plOppar (uttalas med o ) i öronen, men de hjälpte inte... gick inte att konversera me min vän jag var med.. så ja fick skriva på telefonen =/ ack....

Picotto var jag inte inne på mkt.. för jag tyckte de var bättre på Trancegolvet.. Kommer ihåg Picotto som mycke bättre från Mysteryland.. jag fattar inte riktigt han var skön bakom skivspelarna iaf nåväl... vi gick väl några vändor där inne på technogolvet.. (gick runt hela alltså) på jakt efter TA's! no luck

De två som jag såg! som snabbast.. var staz och laszlo, men eftersom det var ef. att festen slutat å alla (inkl. jag själv) ville hem och UT.. bemödade jag mig inte me att gå fram. de skulle ändå inte veta vem jag var

hmmm, vad mer? JO, sen gick vi (jag, nicklas och miriam) i regnet med tava och en kille som hade rötter i s-vall plus en tjej oxå, till Slussen! Det visade sig endast gå EN buss hem för oss.. annars hade vi fått vänta i en timme dåligt.. så vi kom me de bussen... anlände till vår boning och jag la mig på madrassen Miriam gick för att dricka vatten & ta ut linserna, när hon kom tillbaka hade jag somnat OTROLIGT Lätt rekord vaknade sedan nån timme efter, som en stelfrusen (jag vet inte vad) och fick fixa allt GALET
Rätt mörbultad kände jag mig när jag till slut vaknade och gick upp klockan 12. Fick såklart ingen biljett hem till LKPG när jag kom till SJ så jag fick driva runt ytterligare 2 timmar på sthlms gator. suuuuuck. Kom till slut hem, efter att ha delat plats med en stor labrador på tåget.. jag satt alltså med fötterna i vädret och han låg under mitt säte... på tåget.. men jag sa till ägaren att det var ok... de var ju synd om hunden, att de var så trångt på tåget...

nu känns det som att jag har skrivit om nåt helt annat än Devotion
aja

förresten, BRA rapport kenny!


Hoho glorie du är drottningen på att kunna skriva flest smilelys i en mening :-) Iochmed att jag har tendens att göra precis samma sak så tänkte jag höra om du också har problem under t.e.x. uppsatsskrivningar i skolan... ibland råkar man skriva en smiley mitt i allt hoho ;-)

Old Post Sep-29-2003 10:27  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Invisible Grin

quote:
Originally posted by sipowitz
Hoho glorie du är drottningen på att kunna skriva flest smilelys i en mening :-) Iochmed att jag har tendens att göra precis samma sak så tänkte jag höra om du också har problem under t.e.x. uppsatsskrivningar i skolan... ibland råkar man skriva en smiley mitt i allt hoho ;-)


hehe hmmm, "Drottningen på att kunna skriva flest smileys i en mening" är ju knappast en titel jag är stolt över att bära Jag har tidigare erkänt att jag lider av en kronisk smileyskada och det är inget annat än pinsamt Brukar göra smileys lite här och där, dock inte än i en uppsats
[...]
Tråkigt med polisen och allt... läste länkarna som ni postade. Jag såg ingen civilare alls, eller jag kopplade åtminstone inte på att de figurerade där. (hade ögon och tankar på annat)I efterhand måste jag säga att jag och Miriam kanske hade tur, för hon blev sååå trött; att hon bara stod emot väggen ett tag och kunde inte hålla huvudet upprätt. Om nån sett det, hade de kanske tagit in henne

Vart var chillouten egentligen? De rummen mellan de båda dansgolven eller det på övervåningen? Var ju inte precis en mysig chillout..


___________________

Tom Cloud - Told You So

Last edited by Glorie on Sep-29-2003 at 11:30

Old Post Sep-29-2003 11:05  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm
Re: Re: tjo

quote:
Originally posted by sipowitz
Hoho glorie du är drottningen på att kunna skriva flest smilelys i en mening :-) Iochmed att jag har tendens att göra precis samma sak så tänkte jag höra om du också har problem under t.e.x. uppsatsskrivningar i skolan... ibland råkar man skriva en smiley mitt i allt hoho ;-)
hehe jag har faktist skrivit smiley faces i många uppsatser jag är lite av en smiley o holic själv

värst är att jag vet inte vilket håll jag ska skriva dem på, altså vågrätt eller lodrätt... några funderingar kring detta?


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Sep-29-2003 11:27  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Smiley DJ

quote:
Originally posted by JayBee
värst är att jag vet inte vilket håll jag ska skriva dem på, altså vågrätt eller lodrätt... några funderingar kring detta?


haha, jag har en teori kring det Kan ta det privat haha. Dumt och sabba tråden för mkt


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Sep-29-2003 11:32  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Glorie
haha, jag har en teori kring det Kan ta det privat haha. Dumt och sabba tråden för mkt
jo det är sant men skicka ett pm eller nått då

jag håller med om chillout områdena. de var inte så värst kul men problemet när det är såhär mycket folk är att om man fixar värsta fina grejerna så kommer folk att spilla dricka, spy och spotta prillor eller daska cigaretterna. så det blir nog ingen dyr skin soffa liksom men de kunde ju skaffat något som är billigt och kanske haft typ någon vakt som bara såg till att folk var lugna i chillout zonen eller nåt.. nä jag vet inte riktigt lite funderingar bara

de borde ha investerat i en laser till trance golvet tycker jag ioförsig jag hadde kunnat pröjsa mer för det oxo.

ääh jag ska inte klaga så myckt. det var underbart! skit bra folk där, skit bra performance och grymt cool atmosfär (hur det nu stavas)

Devotion: VG++


___________________
http://www.advantico.se

Last edited by JayBee on Sep-29-2003 at 12:32

Old Post Sep-29-2003 11:51  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Treo
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2002
Location: Åland/Kalmar

Ahh äntligen internet hemma!!! wohoo! ehrm, iaf. jo devotion var grymt ! var mest på trancegolvet då techno inte intresserar mig speciellt mycket. A&B var klart bra även om jag inte kände igen så många låtar.. var dock fullständigt slutkörd efter buss/tåg resor från uppsala samt paintball tidigare på dagen så jag lyckades ju med konststycket att somna en stund på en stol på övre våningen. Blev väckt av en vakt som tyckte det var dags för mig att gå hem, så han släpade ner mig till garderoben, som tur var satte han ju inte polisen på mig iaf. Väntade nere vid jackorna en stund, sen smög jag in igen när vakterna inte såg. Blev som en ny människa efter lite sömn så jag dansade resten av tiden på trance golvet. Dessutom ett stort tack till JayBee för paintball arrangemang samt sällskap och sovplats, jätteschysst!


___________________
-Treo-

art of trance - breathe (dawnseekers rmx) +fav

Old Post Sep-29-2003 19:30  Finland
Click Here to See the Profile for Treo Click here to Send Treo a Private Message Add Treo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: Devotion
Post New Thread    Post A Reply

Pages (8): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack from Stadium, Jakarta. #6 [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackNatural Born DJs - "A Good Day To Die" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:30.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!