|
|
|
|
 |
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003
|
|
|
| quote: | Originally posted by JayBee
ja men ordet "fel" och "rätt" är oxo påhittade ord som igentligen inte finns utan är bara vad majoriteten tycker. men jag kan ju inte hålla på gå runt och varje gång någon använder ordet fel ska jag dra feta historian om varför det igentlgien inte finns ett fel.
jag orkar inte tänka på det jag kallar för "onödig filosofi" sånt som inte leder någon vart. faktum är att alla människor på jorden skulle ju bara kunna ta självmord imorgon, vad spelar det för roll? vad spelar det för roll om hela jorden sprängs imorgon? inte specielt mycket, det blir ju ingen direkt smärta heller allt försvinner bara, skit samma ju.
men jag orkar inte tänka på sånt utan föredrar att ta livet som det kommer, acceptera det som är och göra besta utav situationen och filosofera om saker som kan leda till något.
faktum är att jag tror jag kom på teoretiska bevis till att tidsförflyttningen är omöjlig (altså "time travel") problemet är bara att jag var så insyltad i mina tankar att jag glömde bort min teori.. :P Å andra sidan vad spelar det för roll? det har ju inte hller något direkt syfte vad jag än kommer på men som sagt orkar inte tänka allt för länge i sånna banor.  |
om man kan ta filosofi på ett bra sätt så kan man ha mycket nytta av det i livet. men tex i detta fall om du ser det som att du kan släppa ansvaret helt eftersom allt ändå redan är förbestämt, då tar du det fel. Självklart det kanske redan var förbestämt att du skulle ta den fel och ändå hamna på gatan till slut, men om du tar den rätt så behöver det ju inte betyda att du kan släppa allt, du kan ju fortsätta att kämpa på, det leder nånstanns även fast det redan är förbestämt.
denna teori har för mig mest inneburit att jag ändrar synen på människorna runt omkring mig, även fast dom e HELT dumma i huvet/ego/störda så tycker jag mest synd om dom, för dom har aldrig haft mer val o vara sånna än en CP störd människa.
Filosofi kan ha många bra betydelser... 
|
|
Jan-13-2004 13:33
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 23:28.
Forum Rules: