|
Het is inderdaad tegenwoordig steeds meer zo dat iedereen met CD's gaat draaien, sommigen om hun nieuwe producties te kunnen uittesten op het publiek, de meerderheid helaas alleen om de nieuwste tracks die ze gewoon van het Internet jatten in de lokale toko of in de slaapkamer te draaien. Dit alleen om maar bij te kunnen blijven met de laatste releases, iets wat ook alleen maar meer in de hand gewerkt wordt door sommige producers en platenmaatschappijen, die tracks pas op vinyl uitbrengen als ze al uitgebreid gehypt zijn in radioshows, platgedraaid in livesets, en ga zo maar door.
Wat ik niet zo goed snap is waarom iedereen per se zo graag bij wil blijven door alleen maar de laatste tracks te willen draaien. Hier op het forum (zeker in het Music Discussion-gedeelte) schreeuwt iedereen meteen om een releasedate als er in ASOT (of eender welke show, dit is maar een voorbeeld) weer een net iets boven de middelmaat uitstijgende track (of zelfs dat niet eens) gedraaid wordt. Zelf vind ik het, zeker de laatste tijd aangezien ik vind dat er niet zo heel veel goede tracks worden uitgebracht die in mijn straatje vallen, veel leuker om eens een paar jaar terug te kijken, om te zien welke tracks, die toen aan mijn aandacht zijn ontsnapt, goed in datzelfde straatje passen.. Het geeft mij echt veel meer voldoening als ik een goed passende plaat van pak em beet vier jaar geleden te pakken krijg, dan dat ik een plaat krijg die net is uitgebracht en overal en door iedereen gedraaid wordt (al dan niet op een legale manier).. Iedereen probeert zich wel te onderscheiden door de nieuwste tracks te pakken te krijgen en te draaien, maar als iedereen dat doet (wat ik te vaak zie gebeuren) dan 'onderscheid' je je m.i. alleen maar als kuddedier.
Of ben ik daar de enige in?
___________________
d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)
Last edited by basd on Jun-01-2004 at 16:19
|