|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
Jag skulle villja citera sjlkvaste Saddam Hussain.
Usa har skördat vad deras politik sått i åratal.
Mar-17-2004 06:49
|
|
|
 |
 |
Proximus
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2001
|
|
|
Vill bara lägga in min synpunkt, men först ska jag förklara lite:
st_andrew: så du vet, när de säger att vi ska följa Guds lagar, så menar de att vi ska följa GUDS lagar. Alltså, inom Islam så är tre religioner accepterade, det är Judendomen, Kristendomen och Islam. Det Islam försökte göra när det kom var att konvertera alla hedningar till Islam, Muhammed gav klara order om att Judendomen och Kristendomen är Guds andra religioner och han hade stor respekt för de, särskilt Judarna vilka han var nära med. Alltså var hans jobb att konvertera hedningarna. Ni som är kristna och judar behöver inte oroa er direkt "när Al-Qaida tar över världen".
Saddam hjälpte inte Al-Qaida politiskt nej, eftersom de har andra syner på Islam och att Saddam inte kommer överens med Usama, för om han gjorde det så tror jag inte att Usama skulle sitta i en grotta i Afghanistan....
Iran har aldrig hjälpt till med resurser eller liknande till dessa terroristiska handlingar, däremot har Iran varit emot Al-Qaida och Talibaner från dag 1 och hjälpte "jag kommer inte ihåg hans namn nu, rebel9 får fylla mig i", som var emot Talibanerna (men av vad jag vet inte särskild gillad av afghaner heller för några andra tankar som han hade).. det roliga var dock att han blev mördad några dagar innan 11 september av några araber som sa att de var journalister från Al-Jazira, de sköt honom med sina fake kameror. Det sas också att han visste om 11 september och skulle berätta om den just de här dagarna.
Sen så angående USA..
Under andra världskriget så hade våran Shah bra politiska kontakter med Hitler, eftersom Hitler beundrade Iran på grund av vårat Ariska ursprung och han skickade sina soldater dit för att lära sig om Arierna etc etc.. När så de Allierade trupperna intog Iran så hade de ett stort möte i Teheran, där Stalin, Churchill och Roosevelt deltog, där bestämde de att avsätta Shahen och sätta dit hans son som var väldigt ung vid det här tillfället. Hans son blev en sorts nickedocka till Iran, även om han försökte hjälpa det Iranska folket och modernisera det (läs göra Iran västerländskt) så sålde han många av Irans naturresurser billigt och gjorde klyftan mellan de rika och fattiga allt större. Detta kunde man se särskilt mycket under 70 talet. Fast Shahen gjorde många bra saker, som att förstärka det Iranska militären, köpa tung militär utrustning, f16 plan etc etc.. Efter ett tag, under 76 tror jag, så insåg han att inte kan fortsätta att praktiskt taget ge bort den persiska oljan till USA, att han inte kan ge bort våra naturresurser till Européerna och han började höja priserna. Ni vet att USA går man inte emot så direkt så hittade de hans ersättare, och under ett möte i Paris så bestämde de att Ayatollah Ruhollah Khomeini skulle ta över makten med hjälp av USA (dvs de skulle inte bry sig alls och skita i Alliansen med Shahen när väl Khomeini tog över) så med Amerikanska resurser och ökad stöd bland Irans fattiga, outbildade och högst religiösa så tog Khomeini över Iran och Shahen flydde.
Det Khomeini gjorde var att direkt gå emot USA, uttala sitt stöd för Palestina och mörda det Iranska folket. USA som fick sig en smärre chock bestämde sig för att med hjälp av Europa ta bort Khomeini och började finansiera en viss persons krig mot Iran, jovisst, Saddam Hussein. De gav honom pengar, vapen och information. Hela köret. Men tack vare utrustningen Shahen hade köpt och ett folk som vägrade vika sig mot resten av världen så lyckades Iran att efter 8 år stå emot och 1988 tog kriget i Irak slut. Nu.... ja ni.
Iran har gett resurser till en "terrorism" organisation, det var Hizbollah milisen i södra Libanon. De ville att Israel skulle gå bort från Södra Libanon och lämna dess folk ifred och det gjorde Israel nu i slutet på 90 talet och har ni hört något mer om Hizbollah?
Hursom ska inte skriva mer. Men de som tycker att hela mellanöstern ska bombas bort, snälla, åk dit och se folket som lever där. Ni kan inte finna varmare och snällare folk, folk som vet att de lever i ett helvete, folk som hittar hopp i all skit som de utsätts för. Tänk er, eran regering är emot er, de beteer sig som idioter och gör så att resten av världen är emot er och ger er noll hopp till att kunna fly från misären. Det är därför så många flyr därifrån. Det jag hoppas är att en dag kunna flytta tillbaka till mitt land.
And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000
|
|
Mar-17-2004 07:24
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 12:07.
Forum Rules: