Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > al-Qaida
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

andrew, de bombade ioförsig i forna jugoslavien och afghanistan och iraq flera gånger. så vad menar du med att de inte bombat förut?


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Mar-15-2004 21:01  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

Tvångskonventering eller ej, det är alltid fel att döda en människa. Ja, även om människan har dödat själv. Således kan jag aldrig acceptera al-Qaida.


___________________
man with no sig

Old Post Mar-15-2004 21:43 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

quote:
Originally posted by reveal
Tvångskonventering eller ej, det är alltid fel att döda en människa. Ja, även om människan har dödat själv. Således kan jag aldrig acceptera al-Qaida.


finns nog väldigt få människor idag som kan acceptera det Al-Qaida står för.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Mar-15-2004 21:49  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum



Registered: Aug 2000
Location: Malmööööö!

quote:
Originally posted by JayBee
andrew, de bombade ioförsig i forna jugoslavien och afghanistan och iraq flera gånger. så vad menar du med att de inte bombat förut?


Ja, USA har faktiskt gjort en hel del i mellersta östern. Tack vare deras stöd till Shahen (och tillika diktatorn) i Iran har vi sedan 70-talet en ganska rutten teokrati i det landet. Deras stöd till Israel är naturligtvis en annan nagel i ögat för araber. Tillika gillar man inte deras stöd till korrupta förtryckar-"regeringar" såsom kungafamiljen i Saudiarabien. Framför allt tycker man inte om utländsk militär på helig mark vilket utgörs av amerikanska trupper i Saudiarabien.

De må tala sig varma om att värna om och skydda demokrati i världen men så fort det finns personlige intressen för USA så väger sådant slätt. Denna tillsynes flagranta dubbelmoral bättrar ju inte på USAs anseende i världen.

Andra västländer kanske inte är så jämrans mycket bättre när man synar dom i sömmarna (sverige och bofors exempelvis) men ingen går så hårt ut med att vara världens räddare som USA (som definitivt är en supermakt som kan utföra nästan vad den vill).

Nu är detta inte själ för att oskyldiga människor ska dö (som i 11:e september t.ex.), men USA har hittills inte gjort ett dyft för att minska hatet mot USA eller rekryteringsbasen för terroristerna. Iraq har ju dessutom inte för starka kopplingar till terrositattackerna mot USA eller väst i övrigt så det kriget kan ju inte påstås vara ett led i kampen mot terrorismen. Där är andra agendor som styr.


___________________
www.assortedtrance.com
www.facebook.com/assortedtrance
http://www.soundcloud.com/johannilsson
http://www.di.fm

Old Post Mar-16-2004 10:49 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Iraq har ju dessutom inte för starka kopplingar till terrositattackerna mot USA eller väst i övrigt så det kriget kan ju inte påstås vara ett led i kampen mot terrorismen. Där är andra agendor som styr.

hela din post imponerade mig fram till den här biten du har faktist fel vad gäller iraq och terrorism. saddam och hans pojkar stog för en stor del utav al qaidas resurser. pengar bl a.

jag tror också att al qaida hadde några utav sina folk i iraq, inte lika säker på det faktumet dock. men jag vet i alla fall att iraq matade al qaida. saddam var ju en hyvens poolare med bin ladin självklart


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Mar-16-2004 11:16  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

quote:
Originally posted by JayBee
hela din post imponerade mig fram till den här biten du har faktist fel vad gäller iraq och terrorism. saddam och hans pojkar stog för en stor del utav al qaidas resurser. pengar bl a.

jag tror också att al qaida hadde några utav sina folk i iraq, inte lika säker på det faktumet dock. men jag vet i alla fall att iraq matade al qaida. saddam var ju en hyvens poolare med bin ladin självklart


jag måste få be om att få sidhänvisning. jag har läst att amerikaner misstänkte att Saddam stödde Al-Qaida (något annat vore ju otänkbart från amerikanernas sida) men jag kan inte minnas att de någonsin hittade konkreta bevis på att han verkligen gjorde det. Det enda man hittat bevis för är att Saddam delade ut en pengasumma till de palestinska självmordsbombarnas familjer.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Mar-16-2004 11:20  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum



Registered: Aug 2000
Location: Malmööööö!

quote:
Originally posted by JayBee
hela din post imponerade mig fram till den här biten du har faktist fel vad gäller iraq och terrorism. saddam och hans pojkar stog för en stor del utav al qaidas resurser. pengar bl a.

jag tror också att al qaida hadde några utav sina folk i iraq, inte lika säker på det faktumet dock. men jag vet i alla fall att iraq matade al qaida. saddam var ju en hyvens poolare med bin ladin självklart


Hehe, ok, men här är jag övertygad om att du har fel.
Saddam har alltid bedrivit ett väldigt sekulariserat styre. Hans makt skulle vara total och har därmed alltid varit rädd för religiösa falanger. Han har därför under alla de 30 år som han suttit vid makten utfört en systematisk jakt på religiösa grupper (plus kurderna). Främst shia-muslimerna har fått känna av detta eftersom Saddam själv tillhörde sunni men men det är en annan historia.

Bin Laden har alltid utryckt sin avsky mot detta och faktum är att han har gjort en rad uttalanden mot Saddam och försökt uppvigla folket att t.o.m göra följe med de kommunistiska partierna i Irak för att störta Saddam. Det är därför ganska ologiskt att Saddam skulle ge Al-qaida något stöd.

Teorin om att Saddam skulle stödja Bin Laden faller oxå på en annan logisk punkt. Saddams mål har alltid varit total makt över Iraq och bli ansedd som en stark ledare i mellan östern. Där är inget i hans tidigare beteende som ger stöd i han skulle riskera detta för att "störta" USA. Om han ger sitt stödd till en terrositgrupp som Al-Qaida, som beviseligen utför stora rent av katastrofala, aktioner mot USA skulle det vara Saddams adress som står som avsändare. Det hade varit ett 100-procentigt säkert recept för att bli avsatt och förlora all makt. Saddam har inte visat några sådana starka ideologiska övertygelser för att riskera det han hade.

Det som därmed har bevisats är att Al-aqsa brigaderna hade träningsläger i gränsen mot Iran där de hjälpte palestinska terrorister att bli bättre på att, tja, terrorisera. Men hur mycket stöd de egentligen fick av Saddam verkar fortfarande vara under diskussion.


___________________
www.assortedtrance.com
www.facebook.com/assortedtrance
http://www.soundcloud.com/johannilsson
http://www.di.fm

Old Post Mar-16-2004 12:03 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SilverX
Senior tranceaddict



Registered: Feb 2004
Location: middle east

Men asså... de e ju alltid bråk och krig å folk som dör varenda jävla dag där nere...

Faan... de e svårt å förklara vad jag menar


___________________
Ahhh! Woooh! What's happening? Who am I? Why am I here? What's my purpose in life? What do I mean by who am I? Okay okay calm down calm down get a grip now. Ooh, this is an interesting sensation. What is it? Its a sort of tingling in my... well I suppose I better start finding names for things. Lets call it a... tail! Yeah! Tail! And hey, whats this roaring sound, wooshing past what I'm suddenly gonna call my head? Wind! Is that a good name? It'll do. Yeah, this is really exciting. I'm dizzy with anticipation! Or is it the wind? There's an awful lot of that now isn't it? And whats this thing coming toward me very fast? So big and flat and round, it needs a big wide sounding name like 'Ow', 'Ownge', 'Round', 'Ground'! Thats it! Ground! Ha! I wonder if it'll be friends with me? Hello Ground!

Old Post Mar-16-2004 12:59  Sweden
Click Here to See the Profile for SilverX Click here to Send SilverX a Private Message Add SilverX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

Irish, rebel9: shit sorry, my bad. nu när du sa det där om palestinska självmordsbombare så kom jag just på att det var dem och inte al qaida. så ni kan altså ignorera mitt inlägg. jag tänkte på fel personer :P


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Mar-16-2004 13:25  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

Jag skulle villja citera sjlkvaste Saddam Hussain.
Usa har skördat vad deras politik sått i åratal.


___________________
Going... Going...

Old Post Mar-17-2004 06:49  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Stockholm

Vill bara lägga in min synpunkt, men först ska jag förklara lite:

st_andrew: så du vet, när de säger att vi ska följa Guds lagar, så menar de att vi ska följa GUDS lagar. Alltså, inom Islam så är tre religioner accepterade, det är Judendomen, Kristendomen och Islam. Det Islam försökte göra när det kom var att konvertera alla hedningar till Islam, Muhammed gav klara order om att Judendomen och Kristendomen är Guds andra religioner och han hade stor respekt för de, särskilt Judarna vilka han var nära med. Alltså var hans jobb att konvertera hedningarna. Ni som är kristna och judar behöver inte oroa er direkt "när Al-Qaida tar över världen".

Saddam hjälpte inte Al-Qaida politiskt nej, eftersom de har andra syner på Islam och att Saddam inte kommer överens med Usama, för om han gjorde det så tror jag inte att Usama skulle sitta i en grotta i Afghanistan....

Iran har aldrig hjälpt till med resurser eller liknande till dessa terroristiska handlingar, däremot har Iran varit emot Al-Qaida och Talibaner från dag 1 och hjälpte "jag kommer inte ihåg hans namn nu, rebel9 får fylla mig i", som var emot Talibanerna (men av vad jag vet inte särskild gillad av afghaner heller för några andra tankar som han hade).. det roliga var dock att han blev mördad några dagar innan 11 september av några araber som sa att de var journalister från Al-Jazira, de sköt honom med sina fake kameror. Det sas också att han visste om 11 september och skulle berätta om den just de här dagarna.

Sen så angående USA..

Under andra världskriget så hade våran Shah bra politiska kontakter med Hitler, eftersom Hitler beundrade Iran på grund av vårat Ariska ursprung och han skickade sina soldater dit för att lära sig om Arierna etc etc.. När så de Allierade trupperna intog Iran så hade de ett stort möte i Teheran, där Stalin, Churchill och Roosevelt deltog, där bestämde de att avsätta Shahen och sätta dit hans son som var väldigt ung vid det här tillfället. Hans son blev en sorts nickedocka till Iran, även om han försökte hjälpa det Iranska folket och modernisera det (läs göra Iran västerländskt) så sålde han många av Irans naturresurser billigt och gjorde klyftan mellan de rika och fattiga allt större. Detta kunde man se särskilt mycket under 70 talet. Fast Shahen gjorde många bra saker, som att förstärka det Iranska militären, köpa tung militär utrustning, f16 plan etc etc.. Efter ett tag, under 76 tror jag, så insåg han att inte kan fortsätta att praktiskt taget ge bort den persiska oljan till USA, att han inte kan ge bort våra naturresurser till Européerna och han började höja priserna. Ni vet att USA går man inte emot så direkt så hittade de hans ersättare, och under ett möte i Paris så bestämde de att Ayatollah Ruhollah Khomeini skulle ta över makten med hjälp av USA (dvs de skulle inte bry sig alls och skita i Alliansen med Shahen när väl Khomeini tog över) så med Amerikanska resurser och ökad stöd bland Irans fattiga, outbildade och högst religiösa så tog Khomeini över Iran och Shahen flydde.

Det Khomeini gjorde var att direkt gå emot USA, uttala sitt stöd för Palestina och mörda det Iranska folket. USA som fick sig en smärre chock bestämde sig för att med hjälp av Europa ta bort Khomeini och började finansiera en viss persons krig mot Iran, jovisst, Saddam Hussein. De gav honom pengar, vapen och information. Hela köret. Men tack vare utrustningen Shahen hade köpt och ett folk som vägrade vika sig mot resten av världen så lyckades Iran att efter 8 år stå emot och 1988 tog kriget i Irak slut. Nu.... ja ni.

Iran har gett resurser till en "terrorism" organisation, det var Hizbollah milisen i södra Libanon. De ville att Israel skulle gå bort från Södra Libanon och lämna dess folk ifred och det gjorde Israel nu i slutet på 90 talet och har ni hört något mer om Hizbollah?

Hursom ska inte skriva mer. Men de som tycker att hela mellanöstern ska bombas bort, snälla, åk dit och se folket som lever där. Ni kan inte finna varmare och snällare folk, folk som vet att de lever i ett helvete, folk som hittar hopp i all skit som de utsätts för. Tänk er, eran regering är emot er, de beteer sig som idioter och gör så att resten av världen är emot er och ger er noll hopp till att kunna fly från misären. Det är därför så många flyr därifrån. Det jag hoppas är att en dag kunna flytta tillbaka till mitt land.


___________________
The circumcision has already begun
Desensitizing the very thing or thang that brought
you into this mother****** in the first place
And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000

Old Post Mar-17-2004 07:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

Danmark stannar kvar i Irak
Danmarks statsminister Anders Fogh Rasmussen fastslog på onsdagen att Danmark inte tänker göra som Spanien och ta hem sina soldater från Irak, rapporterar TT och Reuters.

-Det skulle vara en seger för terroristerna och en ödesdiger signal om att terror lönar sig, sade Fogh Rasmussen under debatten i folketinget. Danmark har omkring 500 soldater i Irak.


___________________
man with no sig

Old Post Mar-17-2004 17:25 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > al-Qaida
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease ID this wonderful song! [2002] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOSTR - ABC [2014]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:07.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!