Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > 3G (eller UMTS eller tom WCDMA om man ska va riktigt nördig)
Pages (8): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Nyx

Har också den..klockren mobil!

Det är sjukt kul att kolla på filmer i mobilen och ringa videosamtal!

satt och kollade på Parlamentet - Robert Gustavsson - Tips från coachen på bussen idag

aaaaahhh, trevligt drog hem

Har du fått det att funka att lägga in filer över en viss storlek? Jag har inget minneskort, och det verkar som att det är max 10 meg per fil eller nåt sånt? Jag som hittade southparkavsnitt (3gp-formatet) @ 11 meg

Vidare, har du tips på coolt spel eller så? Måste man dra allt från deras sida? Hade varit fett om man kunde dra hem via datorn, och helt enkelt lägga in i telefonen...

Old Post May-26-2004 15:16 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002

quote:
Originally posted by reveal
aaaaahhh, trevligt drog hem

Har du fått det att funka att lägga in filer över en viss storlek? Jag har inget minneskort, och det verkar som att det är max 10 meg per fil eller nåt sånt? Jag som hittade southparkavsnitt (3gp-formatet) @ 11 meg

Vidare, har du tips på coolt spel eller så? Måste man dra allt från deras sida? Hade varit fett om man kunde dra hem via datorn, och helt enkelt lägga in i telefonen...

Jag har för mig att det var en 5 mb spärr. Men har man minneskort +läsare så finns det no limit.

Jag har testat några spel som jag hittat på sidor som länkats på olika forum. De flesta är något små storleksmässigt i förhållande till den gigantiska skärmen på e616. Men de jag har testat har funkat perfa (om man bortser från storleken). Jag har läst att det finns spel med fullscreen funktion också. Jag fick mobilen först i måndags så jag har inte haft tid till att kolla alla sidor med spel och program pga studier.

Kolla in några av följande sidor:

www.aussie3g.com

3gforum.se - NEC

edit: hittade några samlade länkar här

Jag tror inte du kan dra över javafiler (*.jar, *.jad) direkt till mobilen med usb-kablen, men man kan lägga upp filerna på en server tillsammans med en index fil och en .htaccess fil och sedan tanka ner spelen via internet på mobilen (så gjorde jag iaf). Spelen är inte stora så det kostar typ inget att tanka ner dem.

Jag ska fixa en sida med spel, program, filmer, ljud, bilder och allt annat man kan tänkas vilja ha till mobilen. Om jag har tid i helgen så lägger jag upp lite grejer på en server och postar en länk här sen. Jag kan lägga upp nödvändiga program också om du inte redan har det..bl.a. midiklipparprog och videokonverteringsprog.

Old Post May-26-2004 18:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002
Jag har mängder med program/spel och midi-filer(ringsignaler).. säg till om du behöver nått så kan vi lösa det på nått smidigt sätt.. ftp/mail/www/du-bjuder-mig-på-bullar-och-te-hemma-hos-dig eller nått annat ..

Old Post May-26-2004 20:59 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

På tips från ice_key: http://www.idg.se/ArticlePages/2004...G.se544.dbp.asp

Tur att jag för en gångs skull var på rätt sida marginalen så att säga

Old Post May-27-2004 14:52 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
På tips från ice_key: http://www.idg.se/ArticlePages/2004...G.se544.dbp.asp

Tur att jag för en gångs skull var på rätt sida marginalen så att säga

ibland förvånas man över hur dumma svar man kan ge

quote:
Ser ni de låga priser som gäller nu som tillfälliga lockpriser?
- De sattes i varje fall inte med avsikt att de skulle vara tillfälliga. Erbjudandena var ett bra sätt att visa att mobiltelefoni inte behöver vara så fruktansvärt dyrt, svarar Georg Ebert.

Men det visar man väl bara om man kan hållla taxorna så låga?
- Vår ambition är att ha bra priser även i fortsättningen.

men asså, shit, på tok för dyrt ju :S:S:S

Old Post May-27-2004 15:04  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by St_Andrew
men asså, shit, på tok för dyrt ju :S:S:S

Så jävla dyrt är det väl inte? Jag betalar 199 kr i månaden i 12 månader. För det fick jag en telefon som kostar 5595 kr, jag får ringa helt kostnadsfritt inom 3, både röst- och videosamtal. Jag får ringa 60 minuter helt fritt till samtliga andra nät varje månad. I övrigt kostar ett SMS 1 kr och det kostar 2 kr per minut till alla andra nät. Inga andra avgifter, som student får man anslutningsavgiften gratis. Ingan kostnad heller för att föra över sitt gamla nummer...

Ok, det lät som reklam för 3 eller nåt Menade bara att det inte är så vansinnigt dyrt, eller är det?

Old Post May-27-2004 15:10 
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002

quote:
Så jävla dyrt är det väl inte? Jag betalar 199 kr i månaden i 12 månader. För det fick jag en telefon som kostar 5595 kr, jag får ringa helt kostnadsfritt inom 3, både röst- och videosamtal. Jag får ringa 60 minuter helt fritt till samtliga andra nät varje månad. I övrigt kostar ett SMS 1 kr och det kostar 2 kr per minut till alla andra nät. Inga andra avgifter, som student får man anslutningsavgiften gratis. Ingan kostnad heller för att föra över sitt gamla nummer...

Ok, det lät som reklam för 3 eller nåt Menade bara att det inte är så vansinnigt dyrt, eller är det?

Varför skaffade du inte 3fri 150? du betalar bara 303 kr mer och du får hela 540 extra gratisminuter (9 h) att ringa för!

Old Post May-27-2004 15:21  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:

du har lite rätt, men ändå, för en som kanske gör av med 100kr i månaden på mobilkostnader just nu är det fan dyrt =)

mer än en trejdedel av min totala "inkomst" per månad oxå...

Old Post May-27-2004 15:21  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by Nyx
Varför skaffade du inte 3fri 150? du betalar bara 303 kr mer och du får hela 540 extra gratisminuter (9 h) att ringa för!

Tänkte att jag inte ringde så mycket, men visst, fri150 hade kanske inte varit fel med tanke på kampanjen de har nu...

Old Post May-27-2004 16:03 
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

ska nog ner o kirra en sån där liten sak som du fixat reveal, dock med sånt där 150 abonnemang.. billigt deluxe nu ju... de hade dock slut på de mobilerna idag så man får hoppas de får in dem imorron.. enda nackdelen jag ser med det här är att det e så dålig standbytid på telefonerna... och att det e för jävla mycket skit i telefonen som jag aldrig kommer använda, men som gör den ganska stöldbegärlig... annars e de kalasgos ju

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post May-28-2004 00:13  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

weee nu har jag också en sån där NEC e616V, med 3fri 150 abonnemang... härligt.. det enda störiga e ju att täckningen hoppar mellan full och ingen och att 3g:et i den inte är aktiverat än, så de går inte att ringa.. :/ får hoppas de kommer igång snart.. än så länge har det dock blivit endast en omstart, skitbra

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post May-28-2004 17:35  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

jag tror nog att LGs nya är snäppet mindre =)

http://www.tre.se/templates/Mobile.aspx?id=1416

Old Post May-28-2004 18:01  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > 3G (eller UMTS eller tom WCDMA om man ska va riktigt nördig)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (8): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID this tune [2003] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAkari Inc - Superstring 2000 [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:13.

Forum Rules: