|
Topic was verder aan me voorbij gegaan, maar nog ff een reactie
| quote: | Originally posted by Blik
raoel, beetje zwak om je zo te laten kennen, ajax is dit jaar gewoon de terechte kampioen en dan moet je niet gaan zeiken over een gemiste kans van VoH. Dat heeft Ajax ook gedaan dit seizoen. |
Ik zeg ook niet dat Ajax niet de terrechte kampioen is.
Dat is gewoon zo, degene die aan het eind de meeste punten heeft is altijd de terrechte kampioen tenzij er veel scheidsrechterlijke dwalingen zijn geweest.
Ik zeg alleen dat Ajax weldegelijke de spreekwoordelijke kampioen van de armoede is. Zowel Ajax als PSV hebben gewoon een slecht seizoen gehad. Voetbal was vaak niet om aan te zien en alles behalve overtuigend.
Het kampioenschap wordt beslist in de onderlinge wedstrijden, zo is dat dit jaar ook gegaan. In Eindhoven werd het 2-2 en in Amstrdam trok ajax met 2-1 aan het langste eind.
De kans van VoH was levensgroot. Die moest erin en dan was het 0-2 geweest en waarschijnlijk een gelopen wedstrijd. 2 minuten later is het echter 1-1.
Dan kun je wel aankomen met het anti als, als, gezeik maar het is wel zo. Feit is echter dat het loopt zoals het loopt 
Wint PSV daar, dan stond het nu bovenaan op doelsaldo.
Echter lopen dingen na zo'n wedstrijd dan waarschijnlijk ook anders.
Nu pakt Ajax de wedstrijden erna de punten terwijl het geknakte PSV er 6 laat liggen in de 3 duels erna. De voorsprong van Ajax is zo groot dat Ajax vervolgens ook punten laat liggen, maar dat doet er eigenlijk niet meer toe. Zo liet PSV er vorig jaar aan het eind ook veel liggen en kwam Ajax nog dichtbij.
Ik ben van mening dat de bal van VoH alles beslissend was voor het kampioenschap. VoH mist hem, hij mist die kwaliteit om de bal te maken dus wordt Ajax terrecht kampieoen. Dan had PSV maar een betere spits moeten hebben.
Dan nog even wat statistieken (uiteraard in het nadeel van Ajax :P ) :
Ajax haalt max 80 punten dit jaar, als het de laatste wedstrijd nog wint terwijl ze er vorig jaar 83 haalde. PSV werd kampioen met 84 punten en Feyenoord 3e met 80 punten.
Ajax heeft nu 24 wedstrijden gewonnen waarvan 11 maal met 1 doelpunt verschil. PSV 4 maal met 1 doelpunt verschil van 22 gewonnen wedstrijden.
Hoeveel van die beslissende doelpunten van Ajax er in de laatste (pak weg) 3 tot 5 minuten zijn gevallen....
Geluk of kwaliteit?
We zullen het op het laatste houden.
Ajacieden, gefeliciteerd met het behaalde kampioenschap!