Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > NOG iemand zin vrijdag naar PvD & Sasha in Berlijn te gaan? (Magik54, JP & ...)
Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

quote:
Originally posted by kolkiewolkie
Ik lees dit nu pas , hehehe . Alleen m'n pa en moe zijn op vakantie (erg vervelend ) en nou pas ik dus op de keet en dan kan ik niet zomaar een weekendje verzaken. Plus dat ik al naar Strike One ga. Better luck next time want dit lijkt mij ook wel vet om een keer te doen. Zeker als je weet hoe gek die duitsers kunnen zijn .


Was niet slecht bedoeld hoor Kolkie, waren altijd alleen zulke mooie antwoorden van je


___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Jun-04-2004 14:55 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Divine9
Supreme tranceaddict



Registered: May 2001
Location:

Ok, had ik dit maar 3 uur geleden gelezen.

Old Post Jun-04-2004 16:39  British Indian Ocean Territory
Click Here to See the Profile for Divine9 Click here to Send Divine9 a Private Message Add Divine9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk



Registered: Sep 2001
Location: Eindhoven

En hoe was het? Ik heb nog niks gelezen over versnellingsbakken enzo dus het zal deze keer wel goed gegaan zijn .


___________________
Progressive

Hard = goed

Old Post Jun-05-2004 23:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

Vrijdagmiddag 14:45hr. Bij de McDonalds Amsterdam-Noord staat Magik54 na een voedzame en uitgebalanceerde maaltijd op me te wachten. Ruim op tijd draai ik de parkeerplaats op waarna we na een kort gesprek richting huis rijden om zijn Italiaanse rakker veilig te kunnen stallen. Terwijl Magik zich met de hond en de verse Autoweek bezighoudt, maak ik me klaar voor de reis van 700km. Natuurlijk zal je zien dat er geen schone sokken meer in de kast lagen. Maar goed, 2 felblauwe voetbalsokken maat 38 voldeden uiteindelijk prima voor de autorit. Bij toeval had mijn Haagse reisgenoot overigens 3 paar nieuwe sokken in de auto liggen, die dan ook gelijk geconfisqueerd werden...

Nederland fileland. De eerste 100km naar Apeldoorn waren pas na 2 uur volbracht. Een beetje vertraging was wel ingecalculeerd, op de autobahn kun je als het moet veel tijd inhalen. De geplande aankomsttijd van 22:00 was dus niet echt in gevaar. Echter, we zijn de grens net over of de bekende groene auto met 'Zoll' op de motorkap rijdt achter ons aan en stuurt ons de eerste parkeerplaats op. We hadden het toevallig net over Mayday, en vervolgens gebeurd het weer: controle *zucht* In de veronderstelling dat dit weer eens in een woordenwisseling zal uiteinden, bleken de (oudere) heren van de douane echter zeer vriendelijk. Waar we heen gingen, of ze in de koffer mochten kijken. Natuurlijk mag dat. Alles was uiteindelijk in orde (alhoewel een tube mosterd en slechts 1 broek en shirt voor zo'n reis natuurlijk erg verdacht is) en ze vonden het maar een opvallende auto met die gouden velgen. Antwoord op de laatste vraag of ik iets illegaals bij me had: 'we zijn onschuldige Nederlanders'. Toen de andere douanier hierop zei dat er geen onschuldige Hollanders bestaan, kreeg meneer hierop de opmerking 'en al helemaal geen onschuldige Duitsers'. Zo, die zat...

Na die 20 minuten met Derrick en Der Alte gelijk maar even de wc ingedoken. Niet alleen daar was het vochtig, want de regen kwam al snel met bakken uit de lucht. Aquaplanning all over the place, dus van het gas af en 80km/h op redelijke afstand van een vrachtwagen rustig wachten tot de bui over is. De meeste auto's minderden ook snelheid, behalve een BMW cabrio ons behoorlijk snel passeerde. Het gesprek ging al gauw over de enorme hoeveelheden water die van zijn banden afkwamen, toen nog geen 30 seconden we op zo'n 8 a 10 auto's afreden die verspreid over de autobahn in puin lagen, waaronder die BMW. Een surrealistisch gezicht, overal brokstukken en mensen die in verwarring naast hun auto staan. De rest van de rit naar de ringweg van Berlijn was dan ook niets anders dan het komen en gaan van buien, waardoor de hoop om voor 23:00hr bij het Casino te zijn verkeken was. Dan maar lekker pre-beuken in de auto, veilig aankomen is het belangrijkste.

West-Berlijn rij je normaal binnen via de Avus, een kaarsrecht stuk snelweg uit de jaren 20 waar vroeger snelheidsraces werden gehouden. Via de Berlijnse Messe rij je dan van west naar oost over de beroemde Strasse des 14 Juni (Loveparade). Overdag een absolute aanrader. Echter, het was al donker en dan zie je helemaal niks van de stad. Door toeval namen we de zuidroute de stad in, die had ik nog nooit gereden maar was uiteindelijk perfect. Bijna geen stoplichten en in een ruk door voormalig Oost-Berlijn naar Casino. De club staat langs de East Side Gallery, het laatste stukje muur in Berlijn (tevens monument en langste kunstwerk ter wereld) Om 24:00hr was de auto veilig geparkeerd in het Ibis Hotel bij het Ostbahnhof en hoefden we maar 500m te lopen door de motregen. Snel naar binnen en de boel verkennen. Deurprijs voor Vandit Nights is ongeveer 14 euro.

PvD was aan het draaien in de benedenzaal, die in tegenstelling tot 'normaal' erg donker was. Het geluid stond nu al veel te hard, en na zo'n rit wil je liever even acclimatiseren. In het bovenzaaltje was bijna niemand, behalve wat chillende en paaldansende meisjes. De Desperado's met lemon liet zich daar goed smaken. 4 Euro voor zo'n drankje (ook Smirnoff Ice) is nog te doen. Water is overigens maar 1,50. Op krachten gekomen kon het feest pas echt beginnen. Paul draaide tot 02:00 wat meer trancy en progressive tunes, in voorbereiding op de komst van Sasha. De muziek klonk echter vooral achterin erg schel, en de rookmachine is van zo'n formaat dat deze binnen een minuut de halve tent in darkroom heeft getransformeerd. Erg leuk als je ongestraft mensen wilt betasten, lastiger als je probeert te dansen.

In en rond het Casino hangt altijd een bijzonder relaxte sfeer. Niet alleen maakt het niemand wat uit wat je aantrekt, men respecteert elkaar wat meer dan ergens anders. Af en toe een rondje lopen brengt je al gauw in contact met de raarste figuren, vooral in de buitenarea. Die ziet er dan wel uit als het gorillaverblijf in Artis, bij mooi weer is het ideaal voor een outdoor party. In tegenstelling tot vorig jaar met Sander K nu vanwege de regen helaas niets georganiseerd, maar aangezien de temperatuur best aangenaam was desondanks prettig om te vertoeven. Met de VANDIT stempel op je arm loop je overigens zo het terrein af richting het bezinestation naast het Casino om broodjes, drank en kauwgom in te slaan.

Sasha mocht tot 04:30 het publiek verwennen met zijn sound. Die was eigenlijk precies hetzelfde als in de Powerzone, echter de laatste 2 kwartier was opvallend anders. Het tempo ging omhoog en de bassen beukten een grote glimlach op de gezichten in de zaal. Gelukkig waren al wat mensen vertrokken zodat er meer ruimte in de zaal kwam, alhoewel het qua hitte de hele nacht al meeviel. PvD kon de laatste 4 uur van de Vandit Night voor zijn rekening nemen. Hij draaide hierbij (zoals altijd na 05:00hr) snoeiharde trance, techno en acid die vooral (of misschien alleen) bij de echte die-hards in de smaak viel. In ieder geval zoals je dat bijna nergens anders van hem kunt verwachten.

Gezien de lange rit terug en het plan om nog effe Berlijn zelf te bezoeken gingen we al net na zessen richting Oostberlijns appartement in communistenstijl om te slapen. Frode (GTA) lag er al schaapjes te tellen, waarschijnlijk diegene die morgen in zijn Donner Kebab zouden belanden. Magik's fantastische luchtbed was niet zo'n succes, de vloer zelf wel. 4 a 5 uurtjes quality sleep is genoeg om fit de stad in te kunnen gaan. Het plan was om Magik in 3 uur de hele stad laten zien, Berlijnse shoarma te eten en nog wat video-opnamen te maken. Het is gelukt...

Na een korte rit langs de lelijke Oostblokflats, Alexanderplatz, TV-toren en Dom kwamen we bij de Tiergarten. Gratis de auto bij het Russische monument geparkeerd, vanwaar we de Reichstag, Brandenburger Tor, Holocaust monument, Potzdammer Platz en Unter den Linden konden bekijken. De kogelgaten in de gebouwen zijn stille getuigen van wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Blijft nog steeds indrukwekkend. Op naar West-Berlijn, nu wel via de Siegessaule. Een pakeergarage nabij Ku'Damm was de uitvalsbasis om Gedachtniskirche, Zoo en ook het KaDeWe (Bijenkorf) te zien. Na een half uurtje de auto weer in, langs de Messe (Hitler architectuur) waar de televisietoren staat die op de Eifeltoren lijkt en dan richting Olympisch Stadion. Deze was vanwege een verbouwing gesloten want de WK2006 finale wordt hier gehouden. Ok.. dat was Berlijn in 3 uur, rustig aan maar weer.

Een groot winkelcentrum met een supermarkt maatje landingsbaan, Mediamarkt en food village in Spandau is de laatste stop in Berlijn. Om 16:00hr rijden we met genoeg drinken via Potsdam richting autobahn waar het rustig is zodat lange tijd 180km/h mogelijk. Een brandende vrachtauto en een pittige McRib zijn de laatste hoogtepunten van de reis, die om 23:00 in Amsterdam eindigt. September weer!

Old Post Jun-06-2004 00:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy



Registered: Apr 2002
Location: The Hague

Amen


___________________

Down-Under was da bomb

Old Post Jun-06-2004 00:43  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

quote:
Originally posted by MaGiK54
Amen




Ik ga nog eens met je naar een kerk...

Old Post Jun-06-2004 00:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy



Registered: Apr 2002
Location: The Hague

quote:
Originally posted by jp



Ik ga nog eens met je naar een kerk...


En dan neemtie me nog wel mee naar een kapot geschoten kerk, waar alleen nog maar een flut torentje staat


___________________

Down-Under was da bomb

Old Post Jun-06-2004 00:51  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zehra
Deeply disturbed



Registered: Oct 2003
Location: in trance

zalige review JP. thanks!

dat moet ik ook eens doen, dagske (of twee) berlijn! khoop ergens in de nabije toekomst!


___________________
I keep the pain of a broken soul ...

Old Post Jun-06-2004 00:59  Belgium
Click Here to See the Profile for Zehra Click here to Send Zehra a Private Message Add Zehra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Teknikol
terug uut 'de west'!



Registered: Aug 2002
Location: Flakkee

Respect JP, en Lizette is het einde!

maar dat slaat nergens op atm


___________________
blaat en nu stampen

Old Post Jun-06-2004 02:46  Netherlands
Click Here to See the Profile for Teknikol Click here to Send Teknikol a Private Message Add Teknikol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Freezel
LOST



Registered: Dec 2001
Location: Holland

Vet report as usual JP



quote:
Originally posted by jp
Antwoord op de laatste vraag of ik iets illegaals bij me had: 'we zijn onschuldige Nederlanders'. Toen de andere douanier hierop zei dat er geen onschuldige Hollanders bestaan, kreeg meneer hierop de opmerking 'en al helemaal geen onschuldige Duitsers'. Zo, die zat...



Old Post Jun-06-2004 06:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for Freezel Click here to Send Freezel a Private Message Add Freezel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Asperge
House DJ



Registered: Mar 2002
Location: Leiden

erg leuk report!!


___________________
DJ Arjan Kreischer.com is online!

Old Post Jun-06-2004 11:09 
Click Here to See the Profile for Asperge Click here to Send Asperge a Private Message Visit Asperge's homepage! Add Asperge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!



Registered: Oct 2000
Location: Amsterdam + Ammerzoden

tof reportje, vooral het stuk over berlijn zelf kan ik me goed in vinden. Ben 2 keer in berlijn geweest en heb niet super veel gezien ondanks dat vind ik het een indrukwekkende stad. Vooral het oude olympisch stadion, je ziet zo goed die oude nazi architectuur terug komen.


___________________

Old Post Jun-06-2004 11:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > NOG iemand zin vrijdag naar PvD & Sasha in Berlijn te gaan? (Magik54, JP & ...)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackunknown song [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSmith & Pledger pres. Aspekt - Hi-Jack [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:38.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!