|
mmm typiskt Svenskt?
va en lätt fråga (för en utlandare )
iaf
Volvo, Saab, Ericsson, IKEA
Wasa knäckebröd (Smörgåsbröd, visst)..
Kanelbullar , Svenska köttbullar
Röda huser (Falu-röd)
Kiruna's Järngruvorna
Älger
Surströmming (bah!)
Kronan-cyklarna
Polisen körer alltid Volvo? 
Pippi Långstrump
Värför glömmer ni Dala-hästarna ? 
Systembolaget!
Vasaloppet
Gustav Vasa ..
Toaletten är fel.. hålet är på baksida (är Amerikansk), det skulle bli på forresida som här 
hmm.. det finns så många 
___________________
GHF Community - for all your EDM needs!
|