Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > [20-10-2004] Dutch DJ Awards - Cineac, Amsterdam
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Tim81
Let's Rock!

Registered: Nov 2003

Bron: Urbancult.nl

Dutch DJ Awards doorgestoken kaart!?

Woensdagavond vonden in Cineac in Amsterdam de uitreikingen van de Dutch DJ Awards plaats. Tiësto kwam voor de tweede achtereenvolgende keer de prijs voor de beste dj opeisen, wat geen verrassing mag heten. Wel verrassend en zeker verdient zijn de winnaars van de vakjuryprijs en het talent van het jaar; Ricardo Villalobos en Joris Voorn. Goede keus, helemaal mee eens!

Maar wat me steekt is de top 100 in het algemeen. Wanneer je de door het publiek gekozen top 100 bekijkt, schieten de tranen je in de ogen en bekruipt je het gevoel dat het is gedaan met de democratie in Nederland. Dat er in de politiek wordt geknoeit met stembiljetten bewijst de gescheidenis al 100 jaar, maar dat de organisatie van de Dutch DJ Awards zich hier misschien ook schuldig aan heeft gemaakt, daar moet je toch niet aan denken. Toch krijg je bij het lezen van de top 10 beste dj's van de wereld het gevoel dat organisator ID&T met één oog open de namen van de dj's uit een hoge hoed heeft getoverd.

De top 10 beste dj's in het Dutch DJ Award klassement laat zien dat trance en hardstyle in Nederland nog altijd de boventoon voeren en dat het in de dancescene veruit de populairste muziekstromingen zijn. Maar om Pavo, Promo, Marco V, Luna en Dana nu beter te noemen dan Deep Dish (43), Roger Sanchez (42), Erick Morillo (48), Dimitri (95- nieuw binnen), Sander Kleinenberg (24), Felix da Housecat (84) en vele andere wereldsterren, dat mag toch wel zorgelijk genoemd worden. Gold hier de mening van het volk waaruit blijkt dat de gemiddelde Nederlander het gabberen nog steeds niet verleerd is, waren het alleen hardstyle-liefhebbers die hebben gestemd of had ID&T een dikke vinger in de pap om haar lievelingen eens flink in het zonnetje te zetten. Dit vraagt om een diepgaand onderzoek.

Hoe onafhankelijk kan je als organisatie van een awardshow zijn wanneer je je eigen paarden het beste te vreten geeft. Vergeet niet dat 6 namen uit de top 10 als compilatieartiesten op de loonlijst van ID&T staan. Is de top 100 enkel bedoeld voor de ID&T-achterban die hiervoor massaal via de websites van ID&T en Q-dance hebben gestemd of is de top 100 representatief voor de mening van iedere dance-liefhebber in Nederland? Wie zal het zeggen. En hoeveel mensen hebben er eigenlijk gestemd?

UrbanCult DJ Award
UrbanCult stelt haar eigen top 10 samen om te kijken wat het volk nu echt kiest. Heb jij een mening hoe deze lijst eruit zou moeten komen te zien, stuur dan een mailtje naar [email protected]. De eerste vijf inzendingen worden beloond met een cd naar keuze.

Old Post Oct-22-2004 15:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for Tim81 Click here to Send Tim81 a Private Message Add Tim81 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ultravibe!
Choose freedom

Registered: Mar 2003

quote:
Maar om Pavo, Promo, Marco V, Luna en Dana nu beter te noemen dan

Ben het wel met de stelling van het artikel hierboven eens, maar hoe durven ze Marco V in het bovengequote rijtje met paupers te zetten!

Hij is naar mijn mening juist één van de weinige echte top-djs uit Nederland in de wereld. Erg vreemd dat Marco in Nederland altijd zo weinig waardering krijgt onder de 'kenners'.

Old Post Oct-22-2004 17:24  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ultravibe! Click here to Send Ultravibe! a Private Message Add Ultravibe! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by Ultravibe!
Ben het wel met de stelling van het artikel hierboven eens, maar hoe durven ze Marco V in het bovengequote rijtje met paupers te zetten!

Hij is naar mijn mening juist één van de weinige echte top-djs uit Nederland in de wereld. Erg vreemd dat Marco in Nederland altijd zo weinig waardering krijgt onder de 'kenners'.

!eens....mixtechnisch vind ik Marco V bijna altijd erg goed, daarnaast is die ook erg veelzijdig qua stijl

Old Post Oct-22-2004 18:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001

Die mening van urbancult slaat ook als een snikkel op een drumstel. Dit is de mening van de stemmende mensen, dat nu van >15.000 stemmers geen forum nerds zijn die Sander Kleinenberg stemmen kan ID&T toch niks aan doen? Verder is het misschien een populariteitspoll, maar hoe komt het dat een bepaalde naam hoog scoort? Misschien omdat zijn naam is blijven hangen na een goede set, dus kan het ook gezien worden als een lijst met DJ's die weten wat een goeie tracklist is waardoor mensen die naam blijven vasthouden in hun achterhoofd, mixtechnisch gezien kan het belabberd zijn, maar persoonlijk hou ik er totaal niet van als een DJ naadloos mixt als een robot, dan komt zn geloofwaardigheid ook niet over bij mij.

Ik had 1) Tiesto 2) Michel de Hey 3) Secret Cinema btw

Old Post Oct-23-2004 09:50  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
@win
Why So Serious?

Registered: Jul 2004

Mensen, Mensen volgende week komt er een representatief lijstje uit waar alle trance en prog grootheden wel hoog staan genoteerd

En waar alle beuqeunde partyflockers niet op gestemd hebben

Old Post Oct-23-2004 15:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for @win Click here to Send @win a Private Message Add @win to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by @win
Mensen, Mensen volgende week komt er een representatief lijstje uit waar alle trance en prog grootheden wel hoog staan genoteerd

En waar alle beuqeunde partyflockers niet op gestemd hebben

Dit slaat wel mooi aan bij die discussie over dat coolboard: blijkbaar hebben gewoon meer van die flockers zo gestemt. Het is dus ook hun mening en dus een goede uitslag. Hadden we maar meoten stemmen..... En zo'n lijst gaat al eeuwen niet meer over draaikunsten etc.

Old Post Oct-23-2004 15:58 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
@win
Why So Serious?

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by SnuggLe
Dit slaat wel mooi aan bij die discussie over dat coolboard: blijkbaar hebben gewoon meer van die flockers zo gestemt. Het is dus ook hun mening en dus een goede uitslag. Hadden we maar meoten stemmen..... En zo'n lijst gaat al eeuwen niet meer over draaikunsten etc.

Zo'n lijst moet je respecteren dat is gewoon de mening van het publeik. Het is gewoon het publiek zelf dat je moet verachten, niet de djs waar ze op stemmen

En het grote volk stemt toch alleen maar op de 'performers'. Ik geef ze btw niet geheel ongelijk, want als ik gisteren weer armin zag die helemaal uit zijn plaat ging dan geeft dat voor mij toch ook een bepaalde meerwaarde aan zo'n set

Old Post Oct-23-2004 16:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for @win Click here to Send @win a Private Message Add @win to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tim81
Let's Rock!

quote:
En het grote volk stemt toch alleen maar op de 'performers'. Ik geef ze btw niet geheel ongelijk, want als ik gisteren weer armin zag die helemaal uit zijn plaat ging dan geeft dat voor mij toch ook een bepaalde meerwaarde aan zo'n set

Dat vind ik ook altijd zo mooi bij Sander Kleinenberg en Sasha! Die gasten vinden het zelf (onder het genot van een wodka en wat al niet meer...) prachtig waar ze mee bezig zijn. Dat enthousiasme straalt natuurlijk over op het publiek!

Old Post Oct-23-2004 16:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Tim81 Click here to Send Tim81 a Private Message Add Tim81 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

quote:

Klopt, zo'n lijst geeft geen kwaliteit weer...!

Old Post Oct-23-2004 16:11 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Hitman
Faked

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by Tim81
Dat vind ik ook altijd zo mooi bij Sander Kleinenberg en Sasha! Die gasten vinden het zelf (onder het genot van een wodka en wat al niet meer...) prachtig waar ze mee bezig zijn. Dat enthousiasme straalt natuurlijk over op het publiek!

Kan aan mij liggen, maar als ik Sasha zie denk ik niet 'oh wat is die kerel toch enthousiast'

Old Post Oct-23-2004 16:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for Hitman Click here to Send Hitman a Private Message Add Hitman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tim81
Let's Rock!

Ik vind juist dat ze heel enthousiast bezig zijn met hun 'ding'. Bij Tiesto en Armin krijg ik altijd een beetje gevoel dat ze voor de show met hun armen gaan zwaaien... Sasha staat idd niet te springen achter de desk, maar je ziet hem wel genieten!

Afgelopen Everybody zag ik Sander zelf toch ook helemaal los gaan op The Fruit! Volgens mij had hij speciaal een dansje ingestudeerd

Old Post Oct-23-2004 16:28  Netherlands
nwopper
Mullets! More Mullets!

Registered: Sep 2004

Ik heb die hele lijst eens bekeken, en ongeveer 30% uit de lijst is hardcore/hardstyle. Het is ook gewoon heel erg gerelateerd aan wat er populair is. En het feit dat Pavo, Promo, Dana, Darkraver en Luna zo hoog staan is het feit dat ze praktisch op elk groot feest hebben gestaan, en veel mensen bezoeken deze..... Met technische kwaliteiten heeft het helemaal geen bal meer te maken......

Mijn top 3 was trouwens: 1. DuMonde, 2. Yoji Biomehanika en 3. Organ Donors.... Vond alleen Yoji terug....welverdiend in de top 20!!

Old Post Oct-23-2004 17:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for nwopper Click here to Send nwopper a Private Message Visit nwopper's homepage! Add nwopper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > [20-10-2004] Dutch DJ Awards - Cineac, Amsterdam
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp Id a track [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKenneth Thomas & Mike Skye - Varekai (Alt+F4's Blue Screen Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:33.

Forum Rules: