|
| quote: | Originally posted by Kvicket
Problemet med USA i det här sammanhanget är väl i såna fall att folk är för religiösa i allmänhet. Så länge politikerna har något att tjäna på att ta upp det kommer de att göra det, att vara ateist i usa är ju inte populärt |
Jo sant, men grejen är den att religion och politik inte behöver ha nått med varandra att göra. Även fast dom är religösa så ska dom låta andra leva efter deras värden. Dvs, bögar ska få gifta sig, även fast presidenten tycker det är fel ur ett religöst perspektiv. Get my point?
| quote: | Originally posted by Vizay
Jag är inte 100% insatt i vad kerry & bush har för mål osv med sin inrikespolitik men vad jag har förstått så har bush kört landets ekonomi rakt ner i botten. |
Jag skulle inte säga att han har kört ekonomin i botten, tvärtom så har han lyckats halvhyffsat med att gå ur en lågkonjuktur. Hur mycket hans förtjänst det var kan jag inte svara på dock. Vad han oxå lyckas med är att han skapat ett enormt budgetunderskott... Vilket troligtvis kommer få stora framtida konsekvenser för USA's ekonomi.
Hursom, jag tycker du har fel i att vi har fel i att vi kritiserar han för grejerna vi hör i media och inte ser till alla deras olika åsikter. USA's inrikespolitik ska vi skita fullständigt i, det är deras sak, däremot om dom kör över FN och invaderar Irak, det är lika mycket vårat problem som deras.
|