I'm actually still on holiday as we speak but I got quite a few worrying messages about my radioshow.
no more?? I don't think so!!
Here's where we stand:
Before I left for Australia I had a meeting with the radio people and they simply stated they wanted A STATE OF TRANCE to continue, in my face. I prepared all radioshows for my absense like i always do (including the YEARMIX which took me two weeks productiontime). I get to Australia only to hear that the show is discontinued, including a beautiful recording of my Sydney NYE set (which was supposed to be ASOT 183). The last rating showed that ASOT had 6,3% marketshare, which makes the cancellation of the show quite hard to understand. But then again, it's not my station, it's not my money, this is something we have to deal with. But it does feel like a stab in the back and a big disrespect for all the years of free work. I do want to thank ID&T for all the freedom they have given me over the years.
The good news is however, we have SEVERAL options to choose from. So far there has been SERIOUS interest from MAJOR stations in Holland and all around the world. It's quite luxurious actually. And the reactions from the people when they heard the show wasn't there (the phone at Armada rang the WHOLE week) was really a nice thing to hear...The most important thing for me now is to think what I want with the show. It's been 3 1/2 years in running now, (the longest on ID&T), the music has changed and meanwhile a lot of people started shows that look awefully like ASOT (which is definitely not a bad thing!). I think it's a good idea to look back and consider the future. Personally, the XXL shows were always my favorites and I loved the live aspect of it all. On the other hand, mostly two full workingdays a week were spend in searching new tracks for the show and I often drove to the studio in Amsterdam thinking: why the hell am I doing this? The fanbase of the show kept the show running so far and kept me awake however and is more important than anything else.
So, what do you want? An English version of the show? More livesets? A new name for the show? A new broadcast time?
ASOT is still here, we just need to think what we want with the future.
Conclusie uit dit geheel is dus zoals ik al dacht, Armin is gewoon respectloos bij het grofvuil gezet en dat nogwel tijdens zijn verblijf in het buitenland. Dit zijn gewoon hoerenstrekken, waar Armin gewoon zijn conclusies uit moet trekken en nooit meer voor ID-T moet werken. Zo ga je niet met mensen om die al 3.5 jaar belangeloos (financieel gezien) een bijdrage levert aan een bepaald bedrijf.
Jan-20-2005 14:47
Muppy
Bankzitter #1
Registered: May 2004
quote:
Originally posted by MaGiK54
Conclusie uit dit geheel is dus zoals ik al dacht, Armin is gewoon respectloos bij het grofvuil gezet en dat nogwel tijdens zijn verblijf in het buitenland. Dit zijn gewoon hoerenstrekken, waar Armin gewoon zijn conclusies uit moet trekken en nooit meer voor ID-T moet werken. Zo ga je niet met mensen om die al 3.5 jaar belangeloos (financieel gezien) een bijdrage levert aan een bepaald bedrijf.
Daar ben ik het dus mee eens...van nu af aan denk ik dat we ID&T maar moeten gaan vergelijken met TMF aangezien ze ook al Menthal Theo hebben...
Tis zonde dak mn kaartje voor TE al heb want anders...
Jan-20-2005 14:52
AirPole
Trance, where are you??
Registered: Jan 2002
Hmm Magik, ik ben t wel met je eens dat ze hem als oud stront opeens aan de kant zetten, maar ik denk niet dat hij veel voor ID&T betekend heeft voor de rest hoor, ja misschien luisteraars gelokt, maar verder ook niet veel bijster bijzonders...
Anyway ik las op ETN.FM dat ASOT verplaatst zal worden naar www.theradiodepartment.com, dus hopelijk is dat snel rond!
Chicane - The Drive Home
- Next Party Stops -
Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.
Jan-20-2005 14:58
Ding Chavez
drs. progger
Registered: Jan 2001
quote:
Originally posted by MaGiK54
Even wat nuance aanbrengen. Nooit meer voor ID&T werken, misschien moet ie idd geen langlopende verbintenis meer met ID&T aangaan. Zo te zien behoud ID&T zich het recht dit op welk moment dan ook van één kant te beëindigen. Maar wat is er op tegen om tegen een vergoeding op een ID&T feest te draaien? Dan kun je met principes aankomen, maar principes brengen geen brood op tafel bij de familie Van Buuren
En 3,5 jaar belangeloos een bijdrage leveren? Ik durf de stelling wel aan dat Armin zonder de show nooit zo snel de internationale bekendheid had kunnen krijgen zoals hij die nu heeft. Zelfs dat Armin meer aan de show heeft gehad qua exposure dan ID&T zelf voor hun radio station. Dan kun je volgens mij niet stellen dat hij financieel belangeloos heeft meegewerkt, ook al heeft hij er niet handje contantje geld voor gekregen. Dat doet niets af aan het feit dat Armin voor niks wilde draaien, maar het is ook niet zo dat ID&T als een uitzuiger Armin gebruikt heeft en hem nu aan de kant zet nu het uitkomt.
Jan-20-2005 15:05
Muppy
Bankzitter #1
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Even wat nuance aanbrengen. Nooit meer voor ID&T werken, misschien moet ie idd geen langlopende verbintenis meer met ID&T aangaan. Zo te zien behoud ID&T zich het recht dit op welk moment dan ook van één kant te beëindigen. Maar wat is er op tegen om tegen een vergoeding op een ID&T feest te draaien? Dan kun je met principes aankomen, maar principes brengen geen brood op tafel bij de familie Van Buuren
En 3,5 jaar belangeloos een bijdrage leveren? Ik durf de stelling wel aan dat Armin zonder de show nooit zo snel de internationale bekendheid had kunnen krijgen zoals hij die nu heeft. Zelfs dat Armin meer aan de show heeft gehad qua exposure dan ID&T zelf voor hun radio station. Dan kun je volgens mij niet stellen dat hij financieel belangeloos heeft meegewerkt, ook al heeft hij er niet handje contantje geld voor gekregen. Dat doet niets af aan het feit dat Armin voor niks wilde draaien, maar het is ook niet zo dat ID&T als een uitzuiger Armin gebruikt heeft en hem nu aan de kant zet nu het uitkomt.
hmmmja hier zit ook wel weer wat in...vooral het feit dat zonder de show armin waarschijnlijk nooit zo groot was geworden.
Jan-20-2005 15:28
SnuggLe
drs. Betweter
Registered: Mar 2001
quote:
Helemaal mee eens. Nothing is for free! Het is altijd een wederzijdse relatie. Armin heeft hier zeer veel aan gehad. Zonder ASOT was hij nooit zo groot geweest als hij nu is.
Jan-20-2005 15:41
nwopper
Mullets! More Mullets!
Registered: Sep 2004
ID&T heeft Mental Theo gecontracteerd?
Ik kan geen grotere mongool bedenken dan die loser Mentale Theo...
Jan-20-2005 16:03
@win
Why So Serious?
Registered: Jul 2004
Misschien over een paar weken gewoon ergens anders beginnen met ASOT zoals het was. Een tijdje rust is denk ik ook wel ff oke
Jan-20-2005 17:02
Muppy
Bankzitter #1
quote:
Originally posted by nwopper
ID&T heeft Mental Theo gecontracteerd?
Ik kan geen grotere mongool bedenken dan die loser Mentale Theo...
ja en ID&T Radio word weer Slam FM
Jan-20-2005 17:55
MaGiK54
Happy Skippy
Registered: Apr 2002
quote:
Daarom had ik al tussen haakjes gezet dat hij 3.5 jaar "financieel gezien" belangeloos heeft gedraaid voor ID-T..... Ik begrijp ook wel dat ASOT een boost is geweest voor zijn carriere....dus het heeft Armin ook geen windeieren gelegd.
Wat mijn punt meer is dat je na 3.5 jaar niet zo met mensen om gaat, om op de één of andere dag de stekker eruit te trekken en Armin nog geen eens fatsoenlijk op de hoogte te stellen dat zijn show geëindigd is. Dit is not done in mijn ogen en dit valt in mijn ogen gewoon als een matige streek van ID-T. Dat ID-T het volste recht heeft om een show te beëindigen is hun goed recht, maar doe het dan wat tactvoller, Armin heeft niet eens de tijd gehad om "afscheid" van zijn fans te nemen,,,