|
| quote: | Originally posted by eieregooie
Prog wordt in no-time "mainstream" nu en Prog IS al commercieel... En dat heeft niks met alleen NL te maken... Wat ik niet begrijp is waarom dat niet mag? Het is alleen maar goed voor zown muziekstroming, die kan dan veel sneller evolueren... T heet toch ook Progressive?
|
Teveel crap, teveel wannabe-producties die op niks trekken, te veel "commerciële" progressive die die goeie prog overschaduwt. Net hetgene wat de laatste jaren ook zo'n beetje in trance aan het gebeuren is, een overvloed aan producers waardoor de markt gewoon verzadigd wordt met middelmatigheid, en het veel moeilijker wordt om de kwailiteit te blijven vinden. En de echt goeie innoverende producers kunnen er ook onder lijden, kijk maar naar alle trance-producers die het beu zijn dat iedereen tegenwoordig denkt trance te kunnen maken en de scene daardoor gewoon beu worden...
Just my 2 cents 
EDIT:
Prog kan in mijn ogen niet mainstream en commercieel worden omdat het zo relatief ontoegankelijk is. Het is - over het algemeen - traag, diep, donker, weinig melodieus, het kent meestal geen zware build-ups en hevig opzwepende beats die ook een leek aan het dansen kunnen krijgen of hun aandacht voor 9 minuten bij een prog nummer kunnen houden. Je gaat dus ook zelden tot nooit progressive nummers op de radio horen, al één factor waardoor het veel moeilijker mainstream en commerciëel zal worden. En het heeft gewoon intrinsiek niet de dansbare capaciteiten die trance of hardcore wel hebben. Het is gewoon veel meer subtiele muziek, music for the mind, en muziek waarover te veel moet nagedacht worden wordt mijn inziens niet makkelijk mainstream...
En jah, prog is nu wel deels mainstream door het hele McProg gedoe, maar das ook weer een mode-verschijnsel, en hopelijk is het binnen een jaartje weeral voorbij...
Last edited by Jasperovitsj on Jan-18-2005 at 15:02
|