Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > TE cd hoesjes *deel 2*
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
eXos
The Delight

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by Obi

Belofte maakt schuld. Hoewel ik er door een paar individuen helemaal geen zin meer in had moeite voor te doen, wil ik toch graag mijn mening toelichten, hier mijn motivatie:

[imgedit]PIC[/imgedit]

Ik zal beginnen met de cover van !_PeTrUs_! Hoewel ik deze toch een stuk beter vind ogen dan die van Flipper heb ik nog een aantal kanttekeningen:

Het grootste bezwaar wat ik voel als ik je hoes zie is dat ik het gevoel krijg dat ik een Photoshop-Filterregen over mij heen krijg. Ik zie alleen maar standaard filtertjes.

De lensflare achter de ‘pod’ is een van de meest ge(mis?)bruikte filters van Photoshop. Mensen hebben de neiging die overal maar in te proppen. Het is mijns inziens ook één van de lelijkste filters. Als ik zo’n lensflare op artwork zie gaan mijn tenen krommen.

Dan de ‘wind’ filter die zo’n effect aan de letters geven: Waarom?

Ik zal dit even uitleggen. Ik krijg het idee als ik de cover zie dat je een plaatje hebt gemaakt en daar maar een grote willekeur van filters overheen hebt gegooid. Dus niet dat je een bepaald beeld voor ogen had en daar naartoe heb getracht te werken met behulp van bijvoorbeeld Photoshop, maar dat je een aantal filters geprobeerd hebt en keek wat jij er cool uit vind zien. Dat is natuurlijk een methode, maar ik denk dat je dan vast gaat lopen in je creativiteit.
Ikzelf heb vaak een beeld voor ogen en tracht dat in de computer uit te beelden. Voor mij zijn programma’s ook alleen maar gereedschap om te kunnen bereiken wat ik probeer. Niets meer, niets minder.

Verder gaand over je cover: De waterfilter die over de achtergrond ligt en die je gegumd hebt rond de ‘pod’ is ook zoiets. Ik zie geen reden waarom die daar is.

Moet ik toegeven dat de onderdelen linksonder (achtergrond van de letters) en de texture rechtsboven wel oké oogt. Als je bijvoorbeeld dat had gebruikt en de rest een beetje strak had uitgewerkt zonder al die filtes had het er VOLGENS MIJ een stuk beter uit gezien.
Ik denk dat het belangrijk is bij artwork om op één punt te focussen en de rest niet te zwaar te laten zijn. Bij jouw cover mis ik een verband tussen de objecten die ik zie. Het is geen geheel.

Typografie: Ik vind de letters die je gekozen hebt voor de artiestnamen niet bij de letters van de TE huisstijl passen. Het kiezen voor een dropshadow achter de letters zorgt voor een valse diepte die onrust veroorzaakt.

Vriendelijke groeten, Obi.

Nou Obi, ik respecteer je menig en ik moet zegge dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb Photo Shop pas gelden ontdenkt en ben gewoon aan het klote gegaan.Dis pas 1 van m'n eerste creaties.

Ik ben niet de gevorderde Pro zoals sommige andere mensen. Voor mijn doen is dit al heel wat en ik hoop alleen maar dat de meeste mensen m mooi vinden en overwegen om m te gaan gebruiken.
Kritiek is niet altijd luek maar voor mij is dat een positieve stimulans om het volgende keer een creatie nog beter voor de dag te brengen.

GReeTZ

Old Post Nov-05-2001 08:58 
Click Here to See the Profile for eXos Click here to Send eXos a Private Message Visit eXos's homepage! Add eXos to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glaniskanis
Vadsig Modale Snollen INC

quote:
Originally posted by Obi

Typografie: Ik vind de letters die je gekozen hebt voor de artiestnamen niet bij de letters van de TE huisstijl passen. Het kiezen voor een dropshadow achter de letters zorgt voor een valse diepte die onrust veroorzaakt.

Vriendelijke groeten, Obi.

Hier ben ik het dus helemaal totaal compleet enz mee eens
Het lettertype wat voor TE wordt gebruikt heet Terminator (of het was Terminator Two (anyway ik heb ze beide ) maar zulke dingen moeten natuurlijk wel overeen komen wil je een echt (goed) hoesje proberen te maken.
De lettertypes zijn op te vragen bij mijn persoontje als je ze wil gebruiken in een (nieuwe) versie van de covers, want met dit soort tips kunnen jullie natuurlijk wel een eind verder komen.

Greetz,
Glaniskanis

Old Post Nov-05-2001 10:52 
Click Here to See the Profile for Glaniskanis Click here to Send Glaniskanis a Private Message Add Glaniskanis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Goh echt zo'n heerlijke topic en dan op het einde gewoon zeggen:

Waar maken we ons druk om

(tsja ik heb om 18:15 nog een herkansing GRRRRRRRR, daar maak ik me druk om )

Old Post Nov-05-2001 13:01  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

quote:
Originally posted by Obi

Is het niet gewoon beter om helelmaal niet meer naar de feesten van ID&T te gaan?

Der staat toch "vind" bij dus wat zeik je nou knuppel........mijn mening, ik ga mij der echt niet druk om maken dat het je geen reet kan interreseren............en ik ga ook nu zeker niet naar een ID&T feest, ik wacht op de goeie.........ik VIND dus, dat de line-ups met vergelijking van 2 jaar geleden sterk achteruit gegaan zijn...........Ik hoop dat jullie een leuke line op Shockers neerzetten...........dat HOOP ik...........want vorig editie was fet.....(oeh, toch nog een complimentje aan ID$T, hoe krijg ik het uit mijn strot )

Old Post Nov-05-2001 14:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

quote:
Originally posted by Eye-Riz

Uhm, da's niet zo raar als je steeds zegt 'wij van id&t'

Verder vind ik dat je gelijk hebt met mening uiten enzo. Ook zie ik je vaak proberen te onderbouwen wat je zegt. Alleen kan ik Blik ook begrijpen: je woorden komen soms wat arrogant over. Zal, zoals je zelf ook zegt, wel niet zo bedoeld zijn, maar soms komen geschreven nou eenmaal anders over. Da's het nadeel van een forum op internet, waarbij je elkaar niet in RL ziet. Woordkeuze is geschreven NOG belangrijker dan gesproken...

precies ja, je haalt me de woorden uit de mond, precies wat ik bedoel

mag ik één ding vragen, waarom kom je hier alleen maar als er weer een feest van id-t komt?? Valt wel op, rond Sensation was je er de hele tijd, en nu komt IC er aan en kom je hier ook weer opeens

Old Post Nov-05-2001 15:08 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000

quote:
Originally posted by Blik

mag ik één ding vragen, waarom kom je hier alleen maar als er weer een feest van id-t komt?? Valt wel op, rond Sensation was je er de hele tijd, en nu komt IC er aan en kom je hier ook weer opeens

Jezus, wat een gezeur allemaal zeg!!
Ok, Obi komt af en toe een beetje hooghartig over maar dat neemt niet weg dat jullie je wel heel erg kinderachtig opstellen tegenover hem.
(En ik zeg dit niet omdat ik de line-up van IC goed vind ofzo hoor Blik.)

En New Wave:
"en als ze het nu ook nog flikken om shockers te verneuken dan knip ik al die ID$T logo's uit mijn verzameling Thunder magazines en dan steek ik deFIK der in............ "

Vergeet niet dat ID&T degene zijn geweest die Shockers (zoals het nu is) überhaupt in het leven hebben geroepen.

En Blik:
Waarom Obi er nu opeens wel is heeft die in een andere thread al uitgelegd. Hij peilt graag de meningen over de ID&T-feesten onder de feestgangers. Niet geheel onterecht toch, ook gezien het beroep wat hij uitoefent.

Old Post Nov-05-2001 15:39  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jukx Click here to Send Jukx a Private Message Add Jukx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

quote:
Originally posted by Jukx

En Blik:
Waarom Obi er nu opeens wel is heeft die in een andere thread al uitgelegd. Hij peilt graag de meningen over de ID&T-feesten onder de feestgangers. Niet geheel onterecht toch, ook gezien het beroep wat hij uitoefent.

OK, dat had ik gemist, maar ok, de meningen peilen dus, en dan zullen ze dan ook luisteren naar onze meningen, en dat zou dan dus betekenen dat ze bij Sensation volgend jaar met een meer aantrekkelijke line-up komen aangezien de mening daarover zeer slecht was, maar ik zal dalijk waarschijnlijk wel gecorrigeerd worden

Old Post Nov-05-2001 15:49 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave

quote:

Vergeet niet dat ID&T degene zijn geweest die Shockers (zoals het nu is) überhaupt in het leven hebben geroepen.

WAT ZEI IK IN MIJN POST!!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, ga jij eens een IQ test doen..................................

*zucht*

Old Post Nov-05-2001 16:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

Registered: May 2001

ik kan je xi relax aanbevelen new wave, voor als je het even niet meer ziet zitten. of die groene thee van pickwick. niet stressen he?

Old Post Nov-05-2001 16:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000

quote:
Originally posted by Blik

OK, dat had ik gemist, maar ok, de meningen peilen dus, en dan zullen ze dan ook luisteren naar onze meningen, en dat zou dan dus betekenen dat ze bij Sensation volgend jaar met een meer aantrekkelijke line-up komen aangezien de mening daarover zeer slecht was, maar ik zal dalijk waarschijnlijk wel gecorrigeerd worden

Nou ik vind dat ze toch wel gehoor hebben gegeven aan het al het gezeik op de line-up van Sensation. Iedereen liep maar te zeiken dat het zulke softe namen waren. (roog, jean etc.)
En zie daar: er komen volgend jaar 2 Sensations; een white en een black edition.
Innercity vind ik ook een goed voorbeeld. Iedereen liep maar te zeiken dat ID&T te commercieel werd en dat ze vergeten waren waar het eigenlijk om ging. En zie daar: een hele vernieuwende en vooruitstrevende line-up.
Dus ik denk dat er weldegelijk geluisterd wordt naar de "publieke opinie".

Old Post Nov-05-2001 16:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jukx Click here to Send Jukx a Private Message Add Jukx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

quote:
Dus ik denk dat er weldegelijk geluisterd wordt naar de "publieke opinie".

en ik zei ook helemaal niet dat er niet geluisterd werd.....ik zei alleen maar dat dat wel zou moeten, en ik geef toe, dat hebben ze leuk gedaan met sensation, maar nu moet die witte editie natuurlijk ook weer niet te soft worden, gewoon lekker trancy en uplifting, zoals het hoort (vind ik)

maar dat zien we over 8 maanden wel weer

Old Post Nov-05-2001 16:38 
New Wave

quote:
Originally posted by Eye-Riz
ik kan je xi relax aanbevelen new wave, voor als je het even niet meer ziet zitten. of die groene thee van pickwick. niet stressen he?

Neu ik neem wel een slokje water

Old Post Nov-05-2001 16:41  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > TE cd hoesjes *deel 2*
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackshould be easy 2 id [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOliver lieb - Subraumstimulation (Sander Kleinenberg Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:04.

Forum Rules: