Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Kindred Spirits - Warp (Icone Remix)
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Icone
In Dreams...

Registered: Nov 2001

Hey!

Ik ben persoonlijk ni echt voor gecompliceerde dingen, daarmee dat m'n stijl ook steeds quasi hetzelfde blijft doorheen de meeste van m'n tracks/remixes. Iedereen verwacht tegenwoordig precies van een trance artiest dat hij in alle trance genres moet kunnen thuishoren... Kvind dat persoonlijk nogal achterhaald aangezien er zovelen dat proberen. En aangezien er anderen genoeg zijn, blijf ik liever mezelf op dat gebied. Dan kan ik me ook meer vinden ik m'n eigen nummers

Ik vroeg me af... op 2:18 zitten er toch wat effectjes bij? Crash en soort van diepe, lange 'boom'? Of bedoel je ergens anders?

Greetz,
Wim

Icone Home
Icone Store -> New Percussion SAMPLE CD here!
Icone MySpace

Old Post Jan-29-2005 01:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Icone Click here to Send Icone a Private Message Visit Icone's homepage! Add Icone to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Elof
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002

Ik had deze thread blijkbaar over het hoofd gezien (damn, een mens moet echt wel alles lezen tegenwoordig op forums).

Ik deel een beetje de mening van de andere persoon, ik vind de vorige track net dat ietsje meer. Betekent niet dat deze slecht is, zeker en vast niet! Wat is dan het verschil? Geen idee, just a feeling moet ik zeggen

Ik heb de track reeds getest. Vrijdag 28/01/2004 in discotheek Sotto's. De trance liefhebbers die reeds aanwezig waren om 22.30u stonden te dansen en na Jump To The Next train heb ik deze erin gegooid. Het nummer erna was ofwel Not Even Winds van Ozgur Can of Tilt met Explorer (don't recall it exactly).

Anyway, gisteren heb ik een nieuwe promo mix in elkaar gestoken en ik heb dit nummer erbij gezet. Ook in mijn volgende radioshow speel ik het. (just for the record: ik ben hier niet aan het spammen of zo, ik zeg gewoon wat ik met het nummer aan het doen ben).

Het vorige nummer ligt nog steeds bij de mensen van Bonzai. Ik had het doorgegeven met de nadruk van "bom". Maar blijkbaar delen ze niet 100% mijn mening hierover. Heel vreemd, want het nummer duikt nog altijd regelmatig op in mijn playlist.

En nog maar eens voor de record (want tegenwoordig moet een mens blijkbaar voorzichtig zijn in z'n uitspraken): ik ben hier niemand naar de mond aan het praten of wat dan ook. Ik beluister muziek en als het goed is, dan draai ik het, als het niet goed is dan niet. Of je nu Icone, Kindred Spirits, Tiesto, Airwave of dj Bolleken-met-de-pet op bent

Old Post Jan-30-2005 11:25 
Click Here to See the Profile for dj Elof Click here to Send dj Elof a Private Message Visit dj Elof's homepage! Add dj Elof to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

Registered: May 2003

Merci voor de steun Elof

De melodie voor de volgende, 'Space crusader', is ongeveer af btw

BOM!!!!!11111!!!!111!!!oneoneonerandombignumber

Old Post Jan-30-2005 11:48  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Pumaz
De melodie voor de volgende, 'Space crusader', is ongeveer af btw

way to put tons of pressure on my shoulders

Old Post Jan-30-2005 11:59  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

Registered: May 2003

You're a big boy, you can take it

Old Post Jan-30-2005 12:25  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Icone
In Dreams...

Merci Elof, bedankt voor de steun!

Icone Home
Icone MySpace

Old Post Jan-30-2005 12:54  Belgium
Click Here to See the Profile for Icone Click here to Send Icone a Private Message Visit Icone's homepage! Add Icone to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

momenteel weer aant luisteren, is toch echt weer een goed nummer.

Maar als iedereen of toch de meesten van ons het zo goed vinden, waarom worden deze nummers (oa ook plus ultra) niet door een platenfirma getekend. Er zijn toch een pak zwakkere tranceproducties op de markt. Of zijn wij dan als belgian tranceaddict te vooringenomen in ons positief zijn?

Old Post Jan-30-2005 17:34  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Elof
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by djcresto
momenteel weer aant luisteren, is toch echt weer een goed nummer.

Maar als iedereen of toch de meesten van ons het zo goed vinden, waarom worden deze nummers (oa ook plus ultra) niet door een platenfirma getekend. Er zijn toch een pak zwakkere tranceproducties op de markt. Of zijn wij dan als belgian tranceaddict te vooringenomen in ons positief zijn?

Simpel: omdat ze het zelf niet meer weten... ik zie regelmatig cijfers van Bonzai en sommige platen denk je echt van "koopt nu niemand dat?".

Old Post Jan-30-2005 17:41 
Click Here to See the Profile for dj Elof Click here to Send dj Elof a Private Message Visit dj Elof's homepage! Add dj Elof to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Icone
In Dreams...

quote:
Originally posted by dj Elof
Simpel: omdat ze het zelf niet meer weten... ik zie regelmatig cijfers van Bonzai en sommige platen denk je echt van "koopt nu niemand dat?".

Heb ik idd ook al gemerkt. Vooral bij Bonzai records heb ik zo mijn vragen... Ze zijn echt fel van smaak veranderd (als ik het zo mag noemen) sinds de wederopstart van het label. Ook MIKE en L-Vee zijn stevig achteruit gegaan sindsdien, vele van hun producties trekken nu nogal op elkaar en hebben weinig pit, vind ik.

Ik heb ook al tonnen 'amateur' producties gehoord die PAKKEN beter zijn dan de producties die wel uitkomen op de markt, zelfs al zij het van Thrillseekers, Ferry Corsten of anderen. Zeker veel van die 'Britse' trance (Gareth Emery, Mike Shiver, zelfs tot John O'Callaghan als goede vriend) vind ik ongelofelijk plattekes en saai.

Ik wil helemaal ni stoefen over mezelf, maar bij mezelf werkt dat ook frustrerend...

Icone Home
Icone MySpace

Old Post Jan-30-2005 18:24  Belgium
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

volgens mij wordt er gewoon teveel geproducet tegenwoordig.. ik denk dat een nummer al heel speciaal moet zijn voor een label om het te willen tekenen. ofwel moet het in dezelfde lijn liggen van voorgaande recente succesformules.

beide remixes van Wim zitten ergens tussenin. zijn eigen sound wijkt teveel af van de huidige trance trends, maar is tegelijkertijd niet opvallend genoeg om op zichzelf te staan.

de original mixes zitten ook ergens in dat wazige midden en zijn bovendien te zwak op het gebied van mixing/mastering.

Old Post Jan-30-2005 18:30  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Elof
Supreme tranceaddict

Ik vrees dat trance beetje uitgemolken is. Bijna alle klanken zijn reeds gebruikt en zodra er een nieuwe VST (noemt toch zo hé?) uitkomt springt iedereen erop. Kijk naar Milk Inc & Silver. Allemaal uit deze "box". Dàt is het probleem. Er is dringend vernieuwing nodig in de scène.

Wat niet wegneemt dat trance, gemaakt à la formule 1997, nog altijd enorm aanslaat. Persoonlijk blijft dit mijn voorkeur dragen: lekkere zweefmuziek, met een break & buil-up dat je twee meter boven de grond heft.

Maar... dit is muziek dat meestal door 25 - 30 jarigen graag gehoord wordt. De jeugd (-25) hoort tegenwoordig liever het stevigere werk, alsook korte tracks. Terwijl ik kan genieten van muziek stukken die tot wel 12 minuten duren.

Just my two cents ;-)

Old Post Jan-30-2005 18:30 
Pheatus
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004

Die trance hoor ik idd ook het liefst. Tegenwoordig is een trance nummer veel te complex (IMO). Precies een wedloop om om het meest geluiden/effecten/basses etc... in 1 nummer te krijgen. Like Elof said: geef mij maar de sweet melodic trance van rond 1999. Een kippevel melodieke dat je echt into-trance meenam...
De trance dat ik maak is zo'n genre. Alleen al de manier waarop ik begin met een nieuw liedje zegt genoeg : keyboard aan Reason connecteren, goeie synth kiezen, lekkere melodiekes spelen, bass melodie en kick eronder, en half uur aan stuk zitten zot doen enkel met bass/kick en m'n keyboardje ... Klinkt stom, maarja I just love it ...

Ivm platenlabels: hmja, niet veel over te zeggen eigenlijk. Vooral in België zijn het telkens dezelfde producers enzo dat ge tegenkomt. Niet veel nieuwe mensen. Idem aan Bonzai dacht ik zo . Niet voor 't een of 't ander, maar die tracks dat elof onlangs gemaakt heeft (onder naam: E-Love) zijn naar mijn mening lekker melodic... Maarja, die wordt precies niet gereleased (hopelijk wel nog )...
Ge moest nu eenmaal vroeger geboren geweest zijn, dan kreeg je waarschijnlijk een contract in de schoot geworpen... tegenwoordig enkel gevestigde waarden (en we vragen ons dan nog af waarom België zo'n grote paardekleppen draagt op gebied van muziek... )

En mens zou er waarlijks depri van komen
Ah, wat maakt het uit dat we hier zitten discussiëren erover, geen sikkepit zal er veranderen... Laten we ons maar goed amuseren op onze private parties dan

Old Post Jan-30-2005 20:53  Belgium
Click Here to See the Profile for Pheatus Click here to Send Pheatus a Private Message Visit Pheatus's homepage! Add Pheatus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Kindred Spirits - Warp (Icone Remix)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHarcore ID Needed -- Posted for trancedude [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMeck ft. Dino - So Strong (Inpetto remix) [2009]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:01.

Forum Rules: