|
| quote: | Originally posted by Xilver
Ja voila... Dat is geen kwestie van egoïsme, maar als je van jezelf weet dat je niet in staat bent om een (zwaar) gehandicapt kind groot te brengen, en er al je tijd in te steken, dan vind ik dat je voor die keer toch wel aan jezelf mag denken. Niet te vergeten, dat vergt praktisch al je tijd op he.
That being said, ik zou het persoonlijk niet aankunnen. |
een dikke +1
Er zijn nu eenmaal mensen die het niet aankunnen om heel hun leven met 'speciale mensen' om te gaan. Ze zijn vaak irriterend, en hun onvermogen om dit zelf te begrijpen werkt nog irriterender. Om een voorbeeld te geven: In een restaurant in Oostende ergens heb ik zo'n stukje kunnen bewonderen toen ik naar de wc moest, en in de keuken kon kijken. Daar was een mentaal gehandicapt kind (down-syndroom vermoed ik) die blijkbaar haar vader (de chefkok) op de zenuwen gewerkt had. De vader sloeg haar dan maar uit frustratie (hard en lang). Het geroep van het kind (nuja ze was al 30-35 jaar ofzo) was tot in het restaurant hoorbaar. UIteraard zijn wij daar direct weggegaan. Maar nu om te zeggen: dit is zo'n persoon die dat dus NIET aankan. En hoe erg het ook klinkt, ergens begrijp ik de frustratie van die man wel. Ik weet namelijk perfect van mezelf dat ik ook geen 30 jaar voor zo iemand zou kunnen zorgen. En dat is nu juist het punt, de opvoeding stopt nooit en opvang kost handenvol geld. Wat helemaal niet wegneemt dat ik voor kinderen kan zorgen...
In ieder geval van zodra ik moest weten dat er iets (ernstig) scheelt met de vrucht van mijn toekomstig kind, zal er helaas abortus plaatsvinden. En lees goed: ik het het hier niet over een teen of vinger die ontbreekt.
Over euthanasie kan ik veel korter zijn. Ik vind dat ELKE persoon het recht heeft over zijn eigen leven te beslissen. Als iemand wil sterven, laat hem sterven... Alleen als de beslissing in iemands anders handen ligt (vb coma), dan moeten er dokters bijkomen die de situatie bij elk geval apart beoordelen.
| quote: | | Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world' |
|