|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
Hauken
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004
|
|
|
| quote: | Originally posted by ScuL
Håller helt med dig. Det är trist att det finns så många som kan inte festa utan att använda kemiska medel. Så på det vis är det rätt åt dem jävla rövhåll som förstör det för alla andra.
Det vore dock synd om evenemangerna kommer att läggas ner pga det. Jag skulle helst se strikt kontroll medan evenemangerna fortsätter.
Nej tyvärr inte för att vår polis skiter i knark för att de använder det själva. Jag skulle jättegärna se en stor razzia på Innercity , Trance Energy och Sensation för att jag vet att 80 till 90% är påverkade. De kanske genomtänker livet mer ordentligt när de hämnas i fängelsen ett tag.
Du har ingen aning hur mycket knark har förstört i vår land, legalisering är absolut INGEN lösning. Och att folket tittar på det som det är godis gör mig bl.a. att vilja flytta härifrån så snart som möjlig. Jag är verkligen satans arg på knarkare. |
Om vi säger att en razzia görs mot sensation... ARENA går på måndagen ut och säger att dom i fortsättningen inte tänker sammarbeta med arrangörer som ID&T och den typen av fester. (Precis som Silja blev tvungna att göra med MB). Sedan så följer ägare av andra lokaler, t ex den för trance energy efter och vill inte heller hyra ut (Tänker på t ex Viking Line eller andra sådanna bolag.. dom hade ju aldrig tackat nej till att få en fullbokad båt annars..). Ser du gärna en sådan razzia genomförd på det viset, med dom konsekvenserna?
Det jag menar är att drog koll får GÄRNA göras. Precis som många andra ställer jag gärna upp och blir ordentligt sökt, DNA prov vid på och avstigning om dom så vill, helt lugnt för mig. Inte bara för droger utan även vapen och dyl givetvis. Men när det USLA genomförandet av kontrollen och kulturpoliseri utan dess like sätter stopp för fortsatta fester och KOLLEKTIVT bestraffar en grupp människor är det helt jävla oacceptabelt.
Det finns ingen känd lösning på problemet knark idag och det kommer nog aldrig finnas heller. Droger har funnits i alla samhällen och i alla tider. Att total förbjuda och leka polisstat fungerar ju bevisligen väldigt dåligt, ta t ex USA. Hollands modell fungerar bättre än USA's, men det är fortfarande mycket knark i båda länderna. I Sverige har vi färre men istället på bekostnad av vår och knarkarnas frihet och rättigheter.
Vad fan har man löst genom att ta bort kryssnnigarna?!!!? Slutar någon knarka för det? Ett beroende går inte över så enkelt. Att om det nu stämmer som polisen säger att knarkare samlas så är väl det bara bra? Då kan dom göra ordentliga kontroller och plocka in dessa. MondayBar ställer upp på drogkoll och jag (Och som jag läst även många av er andra) offrar gärna lite av er integritet för att få ha dessa fester och bevisa att ni gärna gör det utan illegala droger, kanske t om helt drogfritt.
Och vad fängelse skulle göra för en knarkare har jag svårt att se, bunda ihop dom inlåsta i burar med liksinnade och inget annat än knark att tänka på hela dagarna? Dessutom flödar knark i fängelser, kanske bättre säkerhet i holland dock?
Ang. Aktion... samlas på dagen då den andra kryssningen skulle vara i en demonstration mot droger, kulturpoliseri och medias agernade? Kanske lite väl länge tills dess dock?
|
|
Feb-28-2005 20:41
|
|
|
 |
 |
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003
|
|
|
Feb-28-2005 20:46
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 03:39.
Forum Rules: