Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Olika inträdesåldrar för killar och tjejer
Pages (4): « 1 2 3 [4]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

bara för att säga det så e det la ofta så att bara man kommer in så bryr man sig inte... typ som om det e 18 för tjejer och 20 för killer.. så kommer ju jag som e 21 in.. inte fan bryr jag mig direkt om tjejer som e 18 kommer in... sålänge dom e heta iallafall. haha

tycker ju inte direkt att tjejer e mer mogna än killar eller så.... men anledningen till att krogar har det så är la att det kommer mer brudar då.. och desto mer brudar desto mer killar som bjuder dem på drinkar + dricker själva.. dumma som dem e.... jag själv tar inte och bjuder tjejer som jag inte känner på drinkar... slöseri med pengar liksom

men förstår krogarna.. tycker själv att det e riktigt löjligt.. men aja....

däremot så tycker jag inte man ska klaga på krogar som har åldersgräns för båda könen.. typ 25 eller 21 eller nått sånt.. för det är liksom målgruppen som dem vill ha in...

nått som jag tycker är för jävligt är att typ 15 åringar kan komma in.. va ute i torsdags och då va det tydligen 15 årinfar som hade kommit in.. vettifan hur dem lyckas.. men tycker fan inte man e mogen för att gå på krogen när man e 15... visst tyckte man la det då kanske.. men det e man knappast.. dåligt.. men va ska man göra liksom..

neee.. dags att sova nu

Old Post Apr-16-2005 01:41  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Andrew, CJ: Vad ni pratar om är förändrar som tar många många år. Då kan jag absolut hålla med om att man bör se över andra möjligheter att hålla nere alkoholkonsumtionen i Sverige.

Lite lustigt förövrigt att WHO precis presenterade en raport där man ser väldigt mörkt på de mer alkohollibirala länderna i Europa medans Sveriges framhålls mer som en föredömme för sina alkoholpolitik. (Länk till DNs artikel om raporten: Länk.)

En annan viktig aspekt ni glömmer beträffande 20-årsgrännsen på Systembolaget är att väldigt många 15-17-åringar känner någon 18-åring som kan köpa ut åt dem. Medans betydligt färre har någon bekant som är 20 som kan tänkas köpa ut.

Old Post Apr-16-2005 03:43  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by AC.
Andrew, CJ: Vad ni pratar om är förändrar som tar många många år. Då kan jag absolut hålla med om att man bör se över andra möjligheter att hålla nere alkoholkonsumtionen i Sverige.

Lite lustigt förövrigt att WHO precis presenterade en raport där man ser väldigt mörkt på de mer alkohollibirala länderna i Europa medans Sveriges framhålls mer som en föredömme för sina alkoholpolitik. (Länk till DNs artikel om raporten: Länk.)

En annan viktig aspekt ni glömmer beträffande 20-årsgrännsen på Systembolaget är att väldigt många 15-17-åringar känner någon 18-åring som kan köpa ut åt dem. Medans betydligt färre har någon bekant som är 20 som kan tänkas köpa ut.

Jo, läste precis det oxå, intresant. Dock har jag sett andra siffror som tyder på motsatsen (sverige har mycket fler alkolister tex, medans andra länder har större problem med skrumplever etc).

och jo, jag förstår oxå logiken i 18/20 års gränsen... håller till viss del med... fast tycker ändå man ska sänka båda...

Old Post Apr-16-2005 03:49  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

angående tjejtaxa förresten... vet inte vilka taxibolag som har det såhär, men taxi göteborg kör iallafall med tjejtaxa (kallas för solotaxa visserligen) om man är ensam kille vilket jag tycker är väldigt bra faktiskt..

fast detta e då förstås bara på natten.. mellan 21-04 har jag för mig

Old Post Apr-16-2005 09:25  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Olika inträdesåldrar för killar och tjejer
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 3 [4]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[1969] []

Click here to listen to the sample!Pause playback[1969]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:02.

Forum Rules: