Registered: Feb 2001
ik ben ook van de partij als Diejeee!
2 glaan: das natuurlijk hartstikke oneerlijk natuurlijk als jij in dezelfde categorie valt! Jij bent zo f*kkin goed met ableton, en als er een computer bij komt kijken vind ik het toch nog steeds anders dan 'live' er draaid niks zeg maar... !
May-13-2005 00:49
Siesta
In praise of the sun
Registered: Jun 2001
het is beide een keer mix, who cares, pc vinyl cdj?
(p.s glaan, jij hebt toch niet de verjaardagscd van pipodeclown gedaan ofwel)
May-13-2005 05:51
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Registered: Jan 2001
Ik wil ook erg graag meedoen met een mixje
(Het systeem van vorig jaar vond ik trouwens erg goed werken, misschien handig om dat aan te houden )
Als meer mensen het eens zijn met Tijs dan zou ik graag jureren... lijkt me ook leuk, maar ik wou gewoon wel een keer meedoen na al die tijd van niet meedoen
Groot compliment ook trouwens... dank je
Systeem van vorig jaar leek me ook goed genoeg idd
2Siesta haha nee tuurlijk nie
Tsja, ik blijf in principe voor een scheiding van puur MP3-mixen en vinyl / CD. Niks ten nadele van mixen met een PC maar toch.
Aan de andere kant is Ableton (als je dat inderdaad gebruikt) wel weer iets anders dan alleen maar MixMeister of Traktor, daar komt nog wel weer effe wat anders bij kijken. Daar zou eigenlijk wel weer een andere categorie voor gemaakt moeten worden maar daar gaat het niet echt druk worden denk ik (behalve jou heb ik hier nog niemand gehoord die het zelf ook gebruikt). Heb zelf net de demo opgehaald, ga ik van het weekend maar eens beetje in pielen.
Kortom: ik weet het niet. Voor mijn part doe je lekker mee
Originally posted by Glaniskanis
Als meer mensen het eens zijn met Tijs dan zou ik graag jureren... lijkt me ook leuk, maar ik wou gewoon wel een keer meedoen na al die tijd van niet meedoen
Groot compliment ook trouwens... dank je
Systeem van vorig jaar leek me ook goed genoeg idd
2Siesta haha nee tuurlijk nie
Nou ik lees het wel
Gewoon meedoen man, je wint toch niet
Btw, vorig jaar zaten er ook computermixen bij, maar toch won Eieregooie...
May-13-2005 12:12
AxePlode
Senior tranceaddict
Registered: Jun 2003
had eieregooie vorig jaar die mix met tiesto remixen??
May-13-2005 13:58
tango
no tranceaddict anymore
Registered: Oct 2000
Tis een beetje een apart gevalletje met Ableton. Het is, zoals Basd al aangaf, niet te vergelijken met programma's als mixmeister, waar je gewoon tracks achter elkaar legt en dus de tracks precies goed kunt leggen zodat je een foutloze mix maakt. Van de andere kant is Ableton ook weer niet te vergelijken met het mixen via 'hardware'. Dit omdat Ableton toch de tracks automatisch beatmatched. Maar desondanks moeten ze dan nog live worden ingemixt.......
May-13-2005 14:15
ahp2002
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
als het maar een live gemixte mix is, zonder na-editing op enige wijze zeg maar, dat lijkt me het belangrijkste toch?
May-13-2005 14:26
tijs08
a.k.a Dj Teagle
Registered: Feb 2001
quote:
Originally posted by tango
Tis een beetje een apart gevalletje met Ableton.
.......
Van de andere kant is Ableton ook weer niet te vergelijken met het mixen via 'hardware'. Dit omdat Ableton toch de tracks automatisch beatmatched. Maar desondanks moeten ze dan nog live worden ingemixt.......
quote:
Originally posted by ahp2002
als het maar een live gemixte mix is, zonder na-editing op enige wijze zeg maar, dat lijkt me het belangrijkste toch?
Ik blijf erbij... als je zelf niet hoeft te beatmatchen, het niet in dezelfde categorie mag vallen... Das eigenlijk 70 % van waaruit het 'werk' van een dj bestaat wat dan teniet word gedaan.
Dus Glaan.. je zal een goed Jury lid zijn
Want als we computer mixen allemaal bij elkaar doen.. dan is het zinloos voor de rest om nog een computermixje in elkaar te gooien.. tegen Ableton (en glanis) kan je niet op
May-13-2005 15:24
GrooveCollect.
Supreme tranceaddict
Registered: Jul 2004
Tis een beetje alsof je een golf speler mee laat doen die een apparaatje heeft die alles uitrekent voor je (lengte, wind etc) en daardoor altijd een hole-in-one slaat.
Leuk natuurlijk en je kan zeggen: het gaat om het resultaat, maar of het dan nog eerlijk is...?
Duidelijk dat de sport er dan wel een beetje van af is.
Mixcompetitie is Mixcompetitie en mixen is o.a. beatmatchen.