Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > full...
Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL

Registered: Dec 2001

Jag tror på ödet, ur naturvetenskaplig synpunkt. Dör jag imorgon, så är jag övertygad om att det finns en anledning. Olyckor är inte olyckor. De måste ju hända någon.

Old Post Dec-02-2001 15:56 
Click Here to See the Profile for [A|ienFactory] Click here to Send [A|ienFactory] a Private Message Visit [A|ienFactory]'s homepage! Add [A|ienFactory] to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by [A|ienFactory]
Det är svaga som tar dem riskerna. Starka vet om konsekvenserna, och håller sig till begränsade mängder.

Hmm... killen tog en tablett vad jag vet.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-02-2001 16:03  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Jag tror på ödet, ur naturvetenskaplig synpunkt. Dör jag imorgon, så är jag övertygad om att det finns en anledning. Olyckor är inte olyckor. De måste ju hända någon.

Nu börjar du bli en aning motsägelsefull.

Old Post Dec-02-2001 16:04  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Jag uppfattade inte diskussionen som att vi pratade om "hur häftigt det är att vara full", men jag instämmer, sådana ämnen kan vara frustrerande pubertala..

Aendy - Jag tycker precis trärtemot dig när det gäller att någon annan ska dra kraftiga gränser åt en och att man inte är kapabel till att förstå vad som är bäst för en. Uppenbarligen är du emot droger, ett ställningstagande jag respekterar, men om statsmakten skulle få ta bort allt som är skadligt skulle du vilja se förbud mot tobak, alkohol, nikotin, kaffe etc etc. ?? När du menar att människor inte vet vad som är bäst för dem, menar du alla inkl. dig själv också? Jag förstår bara inte..

Old Post Dec-02-2001 16:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL

quote:
Originally posted by Aendy

Hmm... killen tog en tablett vad jag vet.

Han var född sån at EN ENDA tablett räckte. Narurens gång.

Old Post Dec-02-2001 16:21 
Click Here to See the Profile for [A|ienFactory] Click here to Send [A|ienFactory] a Private Message Visit [A|ienFactory]'s homepage! Add [A|ienFactory] to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by King of Clubs

Aendy - Jag tycker precis trärtemot dig när det gäller att någon annan ska dra kraftiga gränser åt en och att man inte är kapabel till att förstå vad som är bäst för en. Uppenbarligen är du emot droger, ett ställningstagande jag respekterar, men om statsmakten skulle få ta bort allt som är skadligt skulle du vilja se förbud mot tobak, alkohol, nikotin, kaffe etc etc. ?? När du menar att människor inte vet vad som är bäst för dem, menar du alla inkl. dig själv också? Jag förstår bara inte..

Ja jag menar mig själv oxå. Jag har vissa tillfällen jag förlorar omdömet över min egen och andras säkerhet, men försöker undvika att sätta mig i de situationerna. Samma ska gäller alla andra saker som leder till att man förlorar omdömet. Jag arbetar inte för ett förbud på alkohol utan ett bibehållet förbud av de förbud som finns, men måste jag välja mellan ytterligheterna släpp allt fritt respektive förbjud allt, så väljer jag hellre förbjud allt.

Old Post Dec-02-2001 16:22  Nepal
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL

quote:
Originally posted by Aendy

så väljer jag hellre förbjud allt.

För att du är rädd att du själv annars kommer att börja missbruka det eller?

Old Post Dec-02-2001 16:28 
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL

Du har en uppenbar dålig egenskap Aendy, du lägger dig i andras liv.
Det finns bara en sak till att säga:
"Mind your own biz!!"

Låt folk dö om de vill.

Old Post Dec-02-2001 16:29 
WhiteRussian
Hooked on smack

Exclamation

For the record så vet de inte vad han som dog av Ecstasy tog egentligen... i Metro stod det att han dog av Ecstasy men de visste inte vad tabletterna innehöll eller hur de såg ut, han kanske käkade för många ipren.... Överhuvudtaget blir jag enormt irriterad när den svenska polisen inte går ut och säger hur de tabletterna han tog såg ut, som de brukar göra i Holland. Istället är ALL Ecstasy farligt. Idiotpotatisar.

Som jag kanske redan markerar tycker jag ocskå att man ska få bestämma själv över sin egen kropp, en DEL människor är säkert för dumma, allt handlar om gråzoner...

Men jag är fan trött på att ta konsekvenserna av att en del svenskar inte klarar av att nyttja "sinnesutvidgande" substanser... det gör jag, låt mig bestämma över min egen kropp.

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Dec-02-2001 16:31  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL

quote:
Originally posted by Vitryss
For the record så vet de inte vad han som dog av Ecstasy tog egentligen... i Metro stod det att han dog av Ecstasy men de visste inte vad tabletterna innehöll eller hur de såg ut, han kanske käkade för många ipren.... Överhuvudtaget blir jag enormt irriterad när den svenska polisen inte går ut och säger hur de tabletterna han tog såg ut, som de brukar göra i Holland. Istället är ALL Ecstasy farligt. Idiotpotatisar.

Som jag kanske redan markerar tycker jag ocskå att man ska få bestämma själv över sin egen kropp, en DEL människor är säkert för dumma, allt handlar om gråzoner...

Men jag är fan trött på att ta konsekvenserna av att en del svenskar inte klarar av att nyttja "sinnesutvidgande" substanser... det gör jag, låt mig bestämma över min egen kropp.

Du har fullständigt rätt!
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Old Post Dec-02-2001 16:33 
Virus
yes

Okej, då förstår jag hur du menar..

Men, vems omdöme ska vi förlita sig på?? Jag väljer i 10 fall av 10 mitt eget. inte Göran W. Persson eller något gäng riksdagsbyråkrater.
Varför ska de bestämma vad jag får göra? För att jag inte vet bättre??? Jag har svårt att köpa det resonemanget. Samtidigt vet jag att många inte kan "hålla styr på sig själva" och måste ha tydliga gränser, men sådana paserar dem ändå, varesej det finns någon lag eller ej..

Old Post Dec-02-2001 16:34  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
För att du är rädd att du själv annars kommer att börja missbruka det eller?

Det uttalandet är så jäla off något bara kan bli. Jag vill ha förbudet för att jag känner empati med alla människor på denna planeten inklusive de, i din mening, "svaga" som ligger utslagna nere på T-centralen och fryser röven av sig i dessa dagar. om du överhuvudtaget hängt med någonstans hade du vetat att jag är absolutist. Så är det något jag har så är det självdiciplin!

Old Post Dec-02-2001 16:40  Nepal

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > full...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackReal needed ID of techno track from 1993-95! [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackNew Disco Science Alliance (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:57.

Forum Rules: