Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Invandrare
Pages (4): « 1 2 3 [4]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

Jag tycker polisen ska publicera namn och foto på kända förrövare på nätet.. hellre att nån blir oksyldigt anklagad än att farbror bosse jobbar på lillsyrrans dagis..

Old Post Dec-05-2001 18:30  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Ravesquad
Jag tycker polisen ska publicera namn och foto på kända förrövare på nätet.. hellre att nån blir oksyldigt anklagad än att farbror bosse jobbar på lillsyrrans dagis..

Nån blir oskyldigt anklagad. Som en ung kille som håller på att utbilda sig till lärare så är jag inte helt nöjd med att riskera att bli oskyldigt anklagad. När man väl råkat ut för det en gång kan man söka nytt yrke, spelar ingen roll om man är helt oskyldig.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-05-2001 18:56  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

quote:

Det vore väl bättre om man införskaffade hårdare straff istället, om inte grilla farbror Bosse, iaf spärra in dom på livstid, ja alltså minst 100 år inte komma ut på gott uppförande efter 8. De ska ju få ett straff dem förtjänar. Dessutom åker såna här svin på en massa välförtjänt stryk på kåken..
Jag förstår inte varför man ska publicera identiteterna, de blir ju lynchade. Men det kanske är meningen.. Medborgargarde..

Old Post Dec-05-2001 19:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

Fördelarna med att publicera namn och foto är ju att man slipper fråga den gamla snälla farbror Bosse en trappa upp om inte han kan passa ungarna lite.. Barn som blir utsatta för sexuella övergrepp får men för livet, ytterst få får nånsin ett normalt sexliv. Många blir också förrövare i sin tur. För att få slut på den onda cirkeln krävs nog ovanliga metoder. Om jag då blir oskyldigt anklagad tycker jag det e ett litet pris för o rädda någon från nått mycket värre..

Möjligt att nån blir lynchad men dom straffas ju då i sin tur. De flesta pedofiler begår bara övergrepp om dom får chansen. Dumt o ge dom den om man kan förhindra det lr?

Old Post Dec-05-2001 20:34  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Om jag då blir oskyldigt anklagad tycker jag det e ett litet pris för o rädda någon från nått mycket värre..

Pedofili är det värsta som kan hända en männsika då det ofta sker barn och förövaren är någon som detta barn känner tilltro till. Men om man brinner för sitt jobb med barn och ens yrke är ens liv är det inte ett litet pris att bli anklagad för pedofili av nåt barn som anser sig fått ett betyg den inte förtjänar och tar hämnd genom att sprida ut att läraren våldtagit en. Eller för den delen vara dagislärare och en mamma som inte gillar en indoktrinerar sitt barn med lögner för att bli av med denne från dagiset. Har hänt förr, kommer hända igen.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-05-2001 21:04  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Otroligt svår fråga faktiskt..

Att motverka att barnen far illa eller motverka att nån blir oskyldigt dömd?
Jag tycker fortfarande dock att man nog inte moraliskt sett kan försvara att publicera namnen, framför allt då, som Aendy säger, att risken för att någon blir oskyldigt anklagad är stor.

Old Post Dec-05-2001 21:45  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Invandrare
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 3 [4]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease Help Id another track [2002] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGate 42 - Flow (John O'Callaghan Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:24.

Forum Rules: