Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De Grootste Belg
De Grootste Belg is ...
This poll is closed.
Pater Damiaan 2 4.44%
Ambiorix 5 11.11%
Vesalius 6 13.33%
P.P.Rubens 1 2.22%
Paul Janssen 1 2.22%
Eddy Merckx 8 17.78%
Mercator 5 11.11%
Hendrik Conscience 1 2.22%
Priester Daens 3 6.67%
Jacques Brel 0 0%
geen interesse 13 28.89%
Total: 45 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (12): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
CygnusX
Ex-moderator

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by Gladius
enorm dom concept vind ik. waarom moet er nu een 'grootste' belg worden gekozen eigenlijk? zijn we aan het einde van een tijdperk ofzow?

Komaan Johan, een beetje chauvenisme mag toch wel?
En het is een mooie gelegenheid voor velen om onze geschiedenis als Belgen wat op te frissen.

Dezelfde "wedstrijd" is trouwens al geweest in een aantal andere landen.
UK -> Winston Churchill
Duitsland -> kanselier Konrad Adenauer
Nederland -> Pim Fortuyn
India -> Moeder Theresa
Zuid-Afrika -> Nelson Mandela
Frankrijk -> Charles DeGaulle
USA -> Ronald Reagan
MEER

Old Post Nov-21-2005 19:07 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CygnusX
Ex-moderator

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by Shadowkid
Uit die lijst heb ik voor Vesalius gekozen. En zoals anderen al zeiden, Merckx heeft wel veel gepresteerd maar dat is toch niet zoals Ambiorix, Vesalius of Mercator. Kvind een sportman in zo'n lijstje maar raar eigelijk.

Iedereen vult de betekenis 'Grootste Belg' zelf in. Als ge het ziet als de Belg die het meeste voor ons land (of de wereld) heeft gedaan, dan is Merckx inderdaad een vreemde eend in de bijt. Maar als de 'Grootste Belg' de Belgen het meest trots deed/doet voelen en over de hele wereld bekend is (en zal blijven), dan is Eddy Merckx een uitstekende keuze.

quote:
Originally posted by Synthesia
Zou Lance Armstrong in de 'Top100 Americans' lijst zitten?

Yep, op de 20ste plaats

The Greatest Americans

Last edited by CygnusX on Nov-21-2005 at 19:23

Old Post Nov-21-2005 19:16 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
Als je die vraag nu weer aan nederland zou voorleggen zou pimmetje t niet meer winnen denk ik... Nederland lijkt gelukkig een beetje over e Fortuyn-hype heen... Die gast had niet eens genomineerd mogen worden eigenlijk...

Old Post Nov-21-2005 20:19 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

Mensen hebben een kort geheugen...

Old Post Nov-21-2005 20:25  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZZandirt
Checkmate

Registered: Jun 2005

quote:
Originally posted by eieregooie
Als je die vraag nu weer aan nederland zou voorleggen zou pimmetje t niet meer winnen denk ik... Nederland lijkt gelukkig een beetje over e Fortuyn-hype heen... Die gast had niet eens genomineerd mogen worden eigenlijk...

vraagt zich af welk allooi mensen er een mobieltje ter hand neemt om aan een stompzinnig sms_spelletje mee te doen. (zoals die verkiezing in nederland eigenlijk was)... niet het soort mensen dat weloverwogen een bslissing neemt en daar achter gaat staan. over 5 jaar weet men niet eens meer waar LPF ook alweer voor stond.

Old Post Nov-21-2005 20:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for ZZandirt Click here to Send ZZandirt a Private Message Add ZZandirt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by Tiger777
Mensen hebben een kort geheugen...

Nee, Pim Fortuyn is overrated

Old Post Nov-21-2005 22:56 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
The_G0dfather
faisant cagnard

Registered: Sep 2004

Eddy, de belangrijkste sport is in België al altijd wielrennen geweest (naast voetbal off course) en als de beste wielrenner aller tijden dan nog eens een Belg is (met een niet te evenaren palmares) verdient die wel de titel grootste Belg te zijn. Voor mij dan toch.

Old Post Nov-21-2005 23:12  Italy
Click Here to See the Profile for The_G0dfather Click here to Send The_G0dfather a Private Message Add The_G0dfather to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

Registered: Feb 2005

Ik wil de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Ik wil altijd de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn

ik zou het niet weten, en interesseert me niet... ale welke programma's ze toch allemaal verzinnen he

Old Post Nov-22-2005 06:02  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

Goedele Liekens

Old Post Nov-22-2005 09:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lady_LizzY
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

Ik ga ook voor Vesalius.
Vond het moeilijk kiezen tussen Ambiorix, Mercator of Vesalius.
Mensen die écht een verschil hebben gemaakt in de (wereld)geschiedenis...

Old Post Nov-22-2005 10:34  Belgium
Click Here to See the Profile for Lady_LizzY Click here to Send Lady_LizzY a Private Message Add Lady_LizzY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
speentje
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2005

1. Gerhard Mercator > wereldspeler op cartografisch gebied
2. Andreas Vesalius > kennis op anatomisch vlak
3. Paul Janssen > ontwikkeling van geneesmiddelen die intussen miljoenen mensen hebben gered
4. Hendrik Conscience > leerde z'n volk lezen zoals ze zeggen

met alle respect voor Mercx, Brel en anderen maar hun prestaties kunnen echt niet tippen aan de verwezenlijkingen van m'n top 4

@ Fortuyn, Eva Pauwels, Pfaff en consoorten > überzielig

Old Post Nov-22-2005 10:41  Belgium
Click Here to See the Profile for speentje Click here to Send speentje a Private Message Add speentje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

om nog effe terug te komen op de Leopold II-discussie: hoezo die vent heeft ons land rijk gemaakt? Vergeet niet dat hij aan de ene kant idd grondstoffen en rijkdom meebracht uit de Kongo, maar dat hij langs de andere kant het geld met miljoenen gewoon heeft weggesmeten aan belachelijke projecten he! Die kerel kon echt geen geld houden. ZO hebben ze onlangs in brussel ergens nog een volledig ondergronds netwerk van tunnels en spoorlijnen gevonden, dat moest de "privélijn" van de koning worden. Dat ding heeft ettelijke miljoenen gekost om aan te leggen en is uiteindelijk nooit in gebruik genomen! (tot een paar maanden geleden was men zelfs vergeten dat het bestond)

Leopold II mag voor mij gerust genomineerd worden als "ergste belg"!

En voor de Hollanders: tja, het feit dat een lul als Fortuyn bij jullie genomineerd was als Grootste Hollander is eigenlijk wel een beetje zielig

Old Post Nov-22-2005 10:56  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De Grootste Belg
Post New Thread    Post A Reply

Pages (12): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMove D - Live @ Compost Black Label Night (03-13-10) ID Please. [2010] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackImpact - "Inspiration" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:21.

Forum Rules: