- Det är inte hållbart att bara debattera om en tidning kan publicera teckningar av Muhammed, skriver Dansk Industris vd Hans Skov Christiansen i ett öppet brev till Jyllands-Posten.
- Med yttrandefrihet följer också ett ansvar om man kränker stora befolkningsgrupper.
Det där håller jag med. Yttrandefriheten innebär inte att det är fritt fram att kränka olika grupper i samhället. Ömsesidig respekt byggs knappast upp genom att den ene förlöjligar den andre.
Så har det aldrig fungerat i människans historia.
fan asså, Rebel9 du är mer välbildad än hela våra jävla piss regering ju, verkar ju fan veta allt och allt är så in i helvetes smart är du runt 50 bast och pluggat sen du va 19 bast o kan allt på alla linjer som finns på högskolan lr
Jan-29-2006 00:21
zoric
Rojiblanco and Bianconeri
Registered: Mar 2005
St Andrew & RebeL9 borde bli presidenter i Sverige. Intressant läsning alltid.
Jan-29-2006 00:30
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
quote:
Originally posted by ArcticBeach
fan asså, Rebel9 du är mer välbildad än hela våra jävla piss regering ju, verkar ju fan veta allt och allt är så in i helvetes smart är du runt 50 bast och pluggat sen du va 19 bast o kan allt på alla linjer som finns på högskolan lr
LOL jag kan verkligen inte allt. Men jag tycker att politik är intressant. Nej jag är 23 och har läst religionsvetenskap och historia på högskolan. Läser pedagogik just nu.
Det är ganska synd att fler ungdommar inte engagerar sig i politiska frågor. Det finns ganska stora möjligheter att påverka.
Ta bara exemplet med personminor. Jag är med i en organisation som tillsammans med Svenska Freds skrev en proposition till olika regeringar för att införa ett förbud mot personminor. Det resulterade i att majoriteten av världens länder bestämde sig för att förstöra sin arsenal av personminor. Så visst kan man påverka om man anstränger sig.
Registered: Mar 2005
"Så visst kan man påverka om man anstränger sig." Det är vad vår lärare säger hela tiden och det är faktiskt sant. Han är bra och jag bryr mig mer om politik nuförtiden än jag någonsin gjorde innan.
Registered: Dec 2001
Jag tror att mycket av dessa hoten grundar sig i ett missnöje över att det gick som det gick i valet.
Hur som så förstår jag inte varför dom ska blanda in oss svenskar och norrmännen i det hela. Vad har vi gjort egentligen förutom att ligga granne med Danmark?
Okunskap frodas tydligen inte bara på nordligare breddgrader nu för tiden.
batteries not included.
- dave
Jan-30-2006 19:09
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Enligt en dansk på TA ska Arla stänga all sin verksamhet där nere, vilket innebär att 800 i lokalbefolkningen troligtvis kommer förlora sina jobb. Plus att en plannerad investering på 70 miljoner dollar uteblir. (även fast det nu är deras rätt att bojkotta vilka varor dom vill så verkar det ju lite konstigt när dom som främst berörs är deras eget folk)
Samtidigt drar Norska och Danska röda korset tillbaka sin personal från Gaza.
Asså så grymmt trångsynta dom som gör det här
Jan-30-2006 21:52
nils
château flight
Registered: Sep 2001
nu blir det krig i skandinavien
såg nyss på nyheterna. lätt obehaliga folk därborta
Jan-30-2006 22:28
Joe Nas
Senior tranceaddict
Registered: Jun 2005
quote:
Originally posted by nils
nu blir det krig i skandinavien
såg nyss på nyheterna. lätt obehaliga folk därborta
jovars, snart börjar väl nån självmordsvåg här uppe oxå, jävla idioter, och folk undrar varför så många ogillar muslimer
Jan-30-2006 23:13
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
quote:
Originally posted by ArcticBeach
jovars, snart börjar väl nån självmordsvåg här uppe oxå, jävla idioter, och folk undrar varför så många ogillar muslimer
du kan knappast använda det som argument för att skylla på alla muslimer. var det någon som skyllde på alla kristna när Knutbyprästen hade utfört mordet på sin fru? Nej.
Apropå palestiniernas reaktion stämmer det nog som Vizay säger. Fatahanhängare som lackat ur pga valförlusten. Nu tar de ut vreden på något annat. Roligt att de blandat ihop Sverige med Danmark. LOL!!!