|
Hmm, ik heb hier nog eens over nagedacht en ik kom tot de volgende conclusie...
De 'oude' trance is per definitie niet beter dan de 'nieuwe' trance, het blijft gewoon een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten...
Verder, over het commercieel worden van trance..
Vroeger was trance iets speciaals, iets voor een selecte groep zoals hardcore dat nu is. Trance hoorde je alleen in speciale clubs en op speciale feesten. Het was iets moois, totdat de muziek op de radio kwam. Tuurlijk, die lui moeten ook geld verdienen, maar het is toch alsof er een stukje van je identiteit verdwijnt. Platen waar je vroeger helemaal loooos op ging, worden je nu van alle kanten naar je hoofd geslingerd. Radio en TV, niets anders dan trance. En ik denk dat daar hem het knelpunt zit. Niemand in dit forum gunt de producers hun geld niet, maar het is toch vervelend om te zien hoe van zo'n goede muziek stroom zo'n ongeloofelijke hype wordt gemaakt.
En ja, ik erger me er ook aan als Tiesto op TMF komt, en die muts van een Renee of weet ik veel wie, vraagt of ie altijd hagelslag of pindakaas op zijn brood doet s'ochtends. Je moet wel onthouden: TMF blijft een zender met een jonge doelgroep... Van deze interviews trek ik me dan ook niet meer zoveel aan, we weten ondertussen toch wel beter met zijn allen.... Doe gewoon wat ik doe, luister naar ID-T Radio, en 538 op zaterdag avond, luister verder niet naar top 40 zenders, en kijk geen TMF.. Doe ik namelijk ook niet...
Dan nog iets.. Over dat Trance Energy commercieel zou zijn geworden. Inderdaad het is het feest met de meeste promotie, het jongste publiek, en misschien ook het meest gevarieerde publiek qua betrokkenheid bij de trance muziek. Maar je gaat toch naar een feest voor de muziek??? Ik wel teminste. Ik vermaak me net zogoed op Trance Energy als op Shockers of Awakenings of een plaatselijk feest wat ik zelf organiseer. Ik ben er voor de muziek, niet voor al die shit erom heen. Trouwens, alle feesten die op internet staan, op de tv komen of op de radio zijn (in mijn ogen) commercieel. Als je dus niet van commerciele feesten houdt, kan je dus niet naar Dance Valley gaan, niet naar Sensation, niet naar Awakenings, Qlimax of een ander feest, omdat die allemaal door 'commerciele organisaties' worden georganiseerd. Ja, denk je dan. En Dance Valley dan? Euhm niet om het een of ander, maar de theme van Dance Valley was ook een hit, en de CD liep ook als een tierelier.. Das dan toch ook commercieel?
Het enige wat deze feesten dan van elkaar nog onderscheid is het publiek wat erop afkomt.... En dat publiek zijn wij. Als wij al geen vertouwen meer hebben in de muziek, wie dan wel.
Think about it...
[-JX-] AKA JunKX.