|
| quote: | Originally posted by ZZandirt
daar zit een (klein) beetje meer waarheid in.... maar japan's economie is binnen 45 jaar ingestort (vraag elke geoloog), chinezen zullen zichzelf wel uitroeien in een gevecht om taiwan met rusland / USA (ben ik blij dat we daar geen nato-verplichtingen hebben.
"beschaving" as we know it now, zal over 100 jaar niet meer bestaan.. Einstein riep al:"kweenie hoe ww3 wordt uitgevochten, maar ww4 met knuppels en speren."
daar komt bij dat datgene wat wij de natuur noemen een evenwicht is, zooo groot dat een nietig iets als de mens daar geen enkele invloed op uit kan (en zal) oefenen....
(een klein voorbeeldje... het gemiddelde virus (kleiner dan een micron) is sterker dan de mens (en dier).
ik hoorde laatst een "wetenschapper" (nasa, dan weet je het wel) roepen "dat alle leven begint met water" (kots!!)
ik durf te roepen dat er duizenden lifeforms bestaan in het heelal die geen water nodig hebben.... prove me wrong please....
als we praten over de aarde dan is cyclisch denken een noodzaak... niet lineair... |
Hmm de kans is groot dat Japan zn eigen economie opblaast, maar dan is er tegen die tijd vast een andere economie die groot is. Het wisselt elkaar af denk ik...Misschien is dat dé kans voor Europa?
De beschaving gaat een hele grote rol spelen. En dit staat regelrecht in verband met de natuur. Wat als er binnenkort een nieuwe ijstijd komt? Het water opraakt? De olievoorraad niet meer voorziet? Dan is alle beschaving weg...de volgende wereldoorlog zal dus daar om gaan...Of wat te denken als nederland overstroomd met een ander groot deel van Europa? Waar gaan we dan heen? Ook dit zal nog wel eens een wereldoorlog kunnen veroorzaken.
Over dat al het leven ontstaat door water..hmmm daar ben ik nog niet over uit. De allereerste levensvormen(zoals we die nu kennen) zijn daar uit ontstaan, maar dat wil niet zeggen dat het zonder water ook kan, dus daar heb je idd een punt.
|