|
Heb ff de hele thread doorgewandeld, en ben het in grote lijnen ook met jukx eens. Kijk die grondwet 1 over discriminatie is niet voor niks in het leven geroepen. Dat meneer Fortyn dit graag wil is zijn pakkie aan, maar geloof mij maar zijn partij wil dat niet. (Is denk ik wel duidelijk nu meneer fortyn van de lijsttrekkers lijst is gehaald).
Wat ik wel moet meegeven is dat deze zelfde meneer Fortyn nederland flink heeft wakker geschud. Hij zei waar het op stond, nu ben ik het niet altijd even eens met meneer fortyn, maar om nou te zeggen dat ik blij ben met het paarse kabinet? no way! En zeker mevrouw Netelenbos van verkeer & waterstaat. Die het blijkbaar leuk vind om alles wat rijdt te straffen (waarom heb ik ooit me rijbewijs gehaald ). Over die fraude zaken verder maar te spreken. Leukste vind ik nog wel de bouwfraude waar het kabinet "niks" van wist. Volgens mij is het toch zo dat juist het kabinet over sommige bouwwerken zoals die tunnel (weet ff die naam niet) een aardige vinger in de pap heeft. Maar juist een oud bouwmedewerker van een bouwbedrijf moet alles uit de doeken doen.
Maar ff weer on-topic.
Leefbaar Nederland is een zogezegde rechtse partij. Je kan hun vergelijken met de VVD. De VVD is oorspronkelijk ook een rechtse partij.
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
Leefbaar Nederland in feite best linkse ideeën heeft, zoals verbeteren van de gezondheidszorg, van de spoorwegen, van het onderwijs enz enz....vrij niet-conservatief...dus vrij links....en dan toch nog van die achterhaalde extreem-rechtse kreten! ik vraag me af of de partij welles met elkaar om de tafel heeft gezeten om te bekijken wat nou eigenlijk ieders visie is |
Dit is ook zo, zelfs de CD had linkse opvattingen, alleen deze partij profileerde zich als extreem rechts met contacten richting andere extreem rechtse partijen. Nu vind ik dit soort partijen wel een doorn in het oog, het enige wat die mensen naleven zijn de denkwijzes van Hitles en Mussolini.
| quote: | Originally posted by Henkie_henk
Ik heb me niet zo in die partij verdiept, maar wat ik zo heb gelezen (ID&T forum, HN forum etc)...het maakt mij bang dat zo'n partij zo populair kan worden. Dat zegt wel wat over de Nederlandse bevolking....ik snap gewoonweg niet dat zoveel mensen zo ontevreden kunnen zijn en zo kunnen lopen zeuren over "buitenlanders" en het asielzoekersbeleid...Maar ja...ik denk dat het volgend scholljaar in Zuid-Afrika nog wel een stukje erger zal zijn.... |
Henkie_henk dit gebeurd niet alleen in ons land, kijk naar landen als duitsland, oostenrijk, denemarken, polen ja zelfs frankrijk. De opmars van rechts is groots. Oostenrijk met zijn Haider liet al zien dat landen een keer STOP moeten zeggen tegen asielzoekers. Over nederland zelf gesproken zijn de meeste mensen het er over eens dat nederland vrij vol is. 16 miljoen mensen op een verdomd klein stukje aarde, maar waar denk ik toch de meeste zich aan ergeren is het beleid wat gevoerd wordt van zolang je hier zit en nog niet uitgeprocedeerd bent, krijg je een huis, televisie etc etc etc. Terwijl er nederlanders zijn die dit niets krijgen en op straat of in diepe armoede leven, en dit punt hebben meer mensen. Ook is het zo, dat veel mensen bang zijn dat onze samenleving later wordt beheerst door buitenlanders, en dat die de dienst uitgaan maken (zelf vind ik het een belachelijke gedachten, maar zo denken mensen helaas). Met al dit soort standpunten, en dan meneer Fortyn die dit allemaal aanvecht win je inderdaad mensen voor je.