Originally posted by Xilver
En wat is daar in godsnaam mis mee. De laagopgeleide allochtonen die in zo'n job terechtkomen, vragen misschien minder loon dan een Vlaming, of misschien willen minder Vlamingen zo'n job doen. De bedrijfsleiders zullen heus niet positief gaan discrimineren hoor.
De hoogopgeleide allochtonen hebben serieuze problemen om aan een job te geraken, wees daar maar zeker van.
Uw conclusies zijn op voorhand al vastgelegd, en ge denkt echt niet verder dan uwe neus lang is, gij.
dat wil niet zeggen dat wij de job niet willen doen he
btw vinden jullie dat normaal dat de zij de job wel doen om een minder loon ??? ik alleszinds niet...
kijk gewoon in de transportwereld, hoeveel polen ea zie je steds charteren op ons wegdek en dat voor 200€ op een maand
ge moet fier zijn als belg om u bedrijf in zo land te gaan vestigen!
May-29-2006 12:22
domineesje
Con amor todo se puede!
Registered: Feb 2005
quote:
En wat is daar in godsnaam mis mee. De laagopgeleide allochtonen die in zo'n job terechtkomen, vragen misschien minder loon dan een Vlaming, of misschien willen minder Vlamingen zo'n job doen. De bedrijfsleiders zullen heus niet positief gaan discrimineren hoor.
De hoogopgeleide allochtonen hebben serieuze problemen om aan een job te geraken, wees daar maar zeker van.
Uw conclusies zijn op voorhand al vastgelegd, en ge denkt echt niet verder dan uwe neus lang is, gij.
dat wil niet zeggen dat wij de job niet willen doen he
btw vinden jullie dat normaal dat de zij de job wel doen om een minder loon ??? ik alleszinds niet...
kijk gewoon in de transportwereld, hoeveel polen ea zie je steds charteren op ons wegdek en dat voor 200€ op een maand
ge moet fier zijn als belg om u bedrijf in zo land te gaan vestigen!
May-29-2006 12:28
diddi
Trance 4 ever
Registered: Aug 2003
quote:
Dat is nu eenmaal het resultaat van de harde wetten van een vrije markt economie, vraag en aanbod. Mss kan dit onrechtvaardig lijken, maar in long term zal dit een voordeel opleveren. Bedrijven kunnen goedkoper transport verzorgen, waardoor de prijs van de goederen ook zal dalen... Wij zullen ons op andere vlakken moeten ondersheiden, zoals R&D, kennis, ... hoewel de "ontwikkelingslanden" daar nu ook al ver gevorderd zijn, kijk naar IT en callcenters in India...
Ik ben er van overtuigd dat er Belgen zijn die hun neus optrekken voor sorteerwerk bij DHL.
May-29-2006 12:47
Push2005
Sidechain'd
Registered: Oct 2004
quote:
Originally posted by Bertn
Tja, wat doe je dan als bedrijfsleider. Ik kan moeilijk geloven dat ze bv bij DHL zeggen: "aah, tis een Marokkaan, we geven die voorrang. Zeg tegen de Vlaamse sollicitanten dat ze maar elders werk gaan zoeken."
Pas toch maar op. Bedrijfsleiders uit de privé doen dat zeker niet; maar de overheid doet dat wel... Dat is enigzinds ook om een positief signaal te geven; en dat kan ik alleen maar goedkeuren dan. Maar ik heb de indruk dat ze toch wat aan het overdrijven zijn. Zo bvb is mijn buurvrouw al verschillende malen geslaagd voor het examen gevangeniscipier; maar telkens is ze er niet bij omdat ze de voorkeur geven aan allochtone cipiers... Dat vind ik toch wel een beetje bizar; en het is in meerdere departementen zo hoor...
Maarja; zoals ik zei... dat kan zowel positief als negatief zijn... Objectief gezien moet men eigenlijk alleen naar de kwalificatieeigenschappen van een persoon kijken; maar hoeveel werkgevers zijn zo eerlijk om dat toe te passen hé ... ?
May-29-2006 12:52
domineesje
Con amor todo se puede!
Registered: Feb 2005
quote:
Originally posted by Push2005
Pas toch maar op. Bedrijfsleiders uit de privé doen dat zeker niet; maar de overheid doet dat wel... Dat is enigzinds ook om een positief signaal te geven; en dat kan ik alleen maar goedkeuren dan. Maar ik heb de indruk dat ze toch wat aan het overdrijven zijn. Zo bvb is mijn buurvrouw al verschillende malen geslaagd voor het examen gevangeniscipier; maar telkens is ze er niet bij omdat ze de voorkeur geven aan allochtone cipiers... Dat vind ik toch wel een beetje bizar; en het is in meerdere departementen zo hoor...
das ook wel lachen! en ik krijg maandelijks een sollicitatie aanbod van Reynders zelf om deel te nemen aan de examens (maar deze interesseert me nu niet, kan het niet combineren met huishoud en 't werk van mijn man)
May-29-2006 12:57
diddi
Trance 4 ever
Registered: Aug 2003
quote:
Racistische klacht tegen extremistische moslimsite
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding heeft op donderdag 18 mei een klacht ingediend bij het federaal parket tegen de website www.rwina.com wegens inbreuken tegen de antiracismewet. Dat gebeurde nadat er klachten waren binnengekomen op het meldpunt "cyberhate.be". Dat verklaarde Lieve Staes van het Centrum.
Rwina.com is een Nederlandstalige, extremistische moslimsite met heel wat schuttingtaal over de Belgen en Vlamingen. "Hartstochtelijk, fier en moedig strijden we voor de stichting en uitbreiding van het Arabische Imperium op Romeinse bodem. Vandaag roepen we aan de kinderen van onze natie de onafhankelijkheid uit van Al Jumhurriya Al Arabia AL Europia (Arabisch Europese Republiek)", luidt het op de homepage.
Stille optocht onderuit gehaald
Er wordt ook zwaar uitgehaald naar de stille optocht van afgelopen vrijdag in Antwerpen. De agressieve taal die de site hanteert, is echter zo extreem dat een aantal mensen menen dat het om een hoax of vervalsing moet gaan.
Uit de informatie op de website kan afgeleid worden dat de website reeds vanaf maart 2006 actief is. Het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding kreeg lucht van de zaak via zijn meldpunt Cyberhate.be. Dat bestaat reeds enkele maanden en krijgt steeds meer meldingen binnen, aldus nog Staes.
Albums of the year: 1. Hybrid - I Choose Noise 2. Liberto - Lullaby 3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer) 4. Peter Gun - Friendly Fire 5. Thomas Schumacher - Home 6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey) 7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki) 8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
Lol, kzei het al é... die gebeurtenissen das allemaal koren op de molen van't VB.
May-29-2006 13:15
Phortastic
It's Majik !
Registered: Jun 2004
idd, verbaast me ook nix. Maar dat sommige mensen zich toch zo makkelijk laten beïnvloeden gaat er bij mij ni in
Albums of the year: 1. Hybrid - I Choose Noise 2. Liberto - Lullaby 3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer) 4. Peter Gun - Friendly Fire 5. Thomas Schumacher - Home 6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey) 7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki) 8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
Originally posted by Phortastic
idd, verbaast me ook nix. Maar dat sommige mensen zich toch zo makkelijk laten beïnvloeden gaat er bij mij ni in
Tja mijn stemgedrag is sinds m'n achttiende nog geen enkele keer gewijzigd. Ofwel staat ge achter een standpunt, ofwel niet, maar ga niet gaan keren met de wind he zeg.
Tja mijn stemgedrag is sinds m'n achttiende nog geen enkele keer gewijzigd. Ofwel staat ge achter een standpunt, ofwel niet, maar ga niet gaan keren met de wind he zeg.