Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Vem tänker du rösta på?
This poll is closed.
Centern 0 0%
Feministiskt initiativ 0 0%
Folkpartiet 5 11.36%
Junilistan 0 0%
Kristdemokraterna 1 2.27%
Miljöpartiet 5 11.36%
Moderaterna 15 34.09%
Piratpartiet 3 6.82%
Socialdemokraterna 4 9.09%
Vänsterpartiet 4 9.09%
Övrigt parti 1 2.27%
Blankt/röstar ej 2 4.55%
Får ej lov att rösta 4 9.09%
Total: 44 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (18): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

Jag begriper fullständigt perfekt hur det fungerar med äganderätt och handel, jag är inte 5 år och efterbliven...

Jag tycker

quote:
Originally posted by SMC
En icke-knapp resurs är en sådan som oändligt många personer kan använda samtidigt utan att det uppstår en konklikt.


Var exakt kommer det här in i bilden gällande copyright och dess vara eller icke vara? Mest det jag undrar över...


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-09-2006 20:46  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
-=Kotten=-
Senior tranceaddict



Registered: Sep 2001
Location: Stockholm, Sweden

Högern leder. Skönt att se....

Old Post Aug-10-2006 09:57 
Click Here to See the Profile for -=Kotten=- Click here to Send -=Kotten=- a Private Message Add -=Kotten=- to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

Jag verkligen avskyr Högerns quislingfasoner när det gäller utrikespolitik så det lär dröja innan jag röstar på något högerparti. Kan ju inte direkt påstå att sossarnas är speciellt mycket bättre. Men man stödjer iallafall inte USAs olika krig så fort man får tillfälle som moderaterna och FP gör.


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Aug-10-2006 13:03  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South



Registered: Jan 2004
Location: Leipzig

Off topic: din nya signaturbild är skitsnygg Rebel9!


___________________
www.petersouth.net

Old Post Aug-10-2006 17:04  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smeagol
Senior tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: Lund Sweden

Blir väl miljöpartiet igen. Av ideologiska skäl: det enda partiet som inte har ekonomiskt tillväxt som slutgiltiga målet. Vem är min miljöparti-polare?

Jag skulle vilja fråga en sak till alla som röstar moderaterna för sänka skatter, utan att för den sakens skull försvara socialdemokraterna:

1) Var vill ni ta pengarna för att kunna sänka skatterna?

1a) om svaret är "det kommer inte bli mindre inkomster, folk kommer spendera mer pga sänkta skatter." så får ni förklara MYCKET nogrant varför, för det har jag aldrig hört någon få ihop riktigt...

Och SMC:
Du säger att det är omoraliskt att rösta. Antar att du då på något sätt ogillar demokrati?
Är du emot hela iden med parlamentarisk demokrati, eller är det bara sättet det fungerar på idag som du ogillar?
Vad föreslår du istället för styrelsesätt, eftersom du inte verkade vara anarkist? Du kallar dig för radikal kapitalist, så kanske nån form av "pengarna bestämmer" princip? Du borde iofs vara rätt nöjd med hur det funkar idag isf...

Old Post Aug-12-2006 19:45  Sweden
Click Here to See the Profile for Smeagol Click here to Send Smeagol a Private Message Add Smeagol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine



Registered: Nov 2004
Location: Lidingö, Stockholm, Sweden

Förlåt men jag förstår mig inte riktigt på miljöpartiet.
De gnäller på alla miljöutsläpp och försöker få sverige "rent" från utsläpp men vad kör de själva för bilar tro? Jo om inte de stora miljöbovarna "SUVar".


___________________

www.myspace.com/christianohman

Old Post Aug-12-2006 20:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Lightbulb

Det går inte att måla om ett hus som redan brunnit ner, men visst man röstar ju ändå. Här också


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Aug-12-2006 21:32  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Smeagol
Och SMC:
Du säger att det är omoraliskt att rösta. Antar att du då på något sätt ogillar demokrati?
Är du emot hela iden med parlamentarisk demokrati, eller är det bara sättet det fungerar på idag som du ogillar?
Vad föreslår du istället för styrelsesätt, eftersom du inte verkade vara anarkist? Du kallar dig för radikal kapitalist, så kanske nån form av "pengarna bestämmer" princip? Du borde iofs vara rätt nöjd med hur det funkar idag isf...


Radikal kapitalism (som är radikal endast i förhållande till dagens socialism och etatism som de flesta länder är fast i) är en naturlig följd av konsekvent anarkism, därav anarko-kapitalism. Och ja, jag ogillar demokrati, jag ogillar stater oavsett hur de är organiserade. Demokrati är ett kaotiskt gängvälde i vilket individuella rättigheter helt verkar ha glömts bort.

Old Post Aug-13-2006 01:18 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine



Registered: Nov 2004
Location: Lidingö, Stockholm, Sweden

SMC, föredrar du en diktatur`?


___________________

www.myspace.com/christianohman

Old Post Aug-13-2006 11:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smeagol
Senior tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: Lund Sweden

quote:
Originally posted by SMC
Radikal kapitalism (som är radikal endast i förhållande till dagens socialism och etatism som de flesta länder är fast i) är en naturlig följd av konsekvent anarkism, därav anarko-kapitalism. Och ja, jag ogillar demokrati, jag ogillar stater oavsett hur de är organiserade. Demokrati är ett kaotiskt gängvälde i vilket individuella rättigheter helt verkar ha glömts bort.


Jag förstår fortfarande inte riktigt hur det skulle se ut...
Du ogillar stater hur de än är organiserade. Trodde det var definitionen på anarki? Jamenar om man inte har någon stat så har man ingen stat. Kan man låta bli att ha en stat på mer än ett sätt?
Eller vill du ha något litet central organiserat som ser till att det blir "anarko-kapitalism" istället för bara anarki? Du får gärna förklara, för jag är lite nyfiken.

Och för övrigt tycker jag att hela konceptet med anarki är motsägelsefullt: Om alla ska få göra vad de vill, och 90% känner för att bilda en stat och trycka ner de kvarvarande 10%, ska de inte få det då? Och vem ska hindra dem om de inte får?
jaja, w/e.

Old Post Aug-13-2006 11:10  Sweden
Click Here to See the Profile for Smeagol Click here to Send Smeagol a Private Message Add Smeagol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

quote:
Originally posted by Smeagol
1) Var vill ni ta pengarna för att kunna sänka skatterna?


Jag har en liten idé angående just det där...
För det första sitter det politiker här i sverige och håvar in löner på runt 100 000 i månaden, tänk vad det kostar för arbetsgivaren staten att ha alla dessa löner att betala ut. Där kan man börja skära. Jag lever inte i någon sorts utopitankar där alla ska ha lika lön osv, lön efter arbete säger jag. Men vad är det som gör att dessa personer är värda 100 000 och inte 40 000? Dom kommer klara sig precis lika bra på båda lönerna!

Sedan kan vi fortsätta med att halvera antalet poster i riksdagen och regeringen, varför ska det vara 347 stycken som sitter och tar alla besluten när det lika gärna kan vara 147?

Sedan har vi ju alla dessa underbara myndigheter och verk som verkligen förbättrar vår vardag. Jag har hört rykten om att inte ens hälften av alla dessa ens behövs. Bort med skiten direkt!

Att börja snacka om var i samhället man ska börja skära tycker jag är rent jävla hyckleri av politikerna (oberoende av parti), man tycker ju dom kan börja med att sanera sitt eget avlopp innan dom går på alla andras...


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-13-2006 11:28  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Smeagol
Och för övrigt tycker jag att hela konceptet med anarki är motsägelsefullt: Om alla ska få göra vad de vill, och 90% känner för att bilda en stat och trycka ner de kvarvarande 10%, ska de inte få det då? Och vem ska hindra dem om de inte får?
jaja, w/e.


http://www.lewrockwell.com/kinsella/kinsella15.html

Old Post Aug-13-2006 13:21 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (18): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMotion Control - Higher (Original) [2002] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackcoldcut feat. roots manuva - true skool (switch mix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:53.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!