|
|
|
|
 |
Blue Sky 99
Tomas Neil

Registered: Sep 2004
|
|
|
Aug-06-2006 20:45
|
|
|
 |
 |
Shadowkid
hitokiri

Registered: Apr 2005
|
|
|
| quote: | Originally posted by speentje
met zijn ingesteldheid en inzet (nonchalance en arrogantie) raakt 'm geen stap verder. z'n ploegmaats kunnen hem amper luchten. uitspraken als de psycholoog van de ploeg zou beter zelf eens naar de psycholoog gaan, spreken voor zich. speelt al meer dan een jaar ondermaats en verdient geen plaats in A team, laat staan bij de nationale 11 |
Amper luchten is sterk overdreven. En die quote van die psycholoog, mja, ik vond dat dat hele interview waaruit die zin komt wel een "lollige" ondertoon had; dat hem niet veel echt meende uit dat interview.
De reactie van Vanderhaeghe klopt inhoudelijk wel, maar in de pers commentaar geven op ploegmaats doet ge gewoon niet. Dat lijkt daar wel een ziekte bij Anderlecht. En Goor, die zou al helemaal moeten zwijgen, hij is verdomme kapitein. Hij of all people zou dat binnen de ploeg moeten houden.
Ik ga nergens ontkennen dat VDB moet veranderen, dat is ook zo. Maar bv. "al meer dan een jaar ondermaats" is ook ferm overdreven he. Hij wisseld goede momenten met heel slechte af. En hij is ook volgens mij minder intelligent dan bv. Kompany, maar zo zijn er veel nog op hun 18. Ik heb het vooral moeilijk met de manier waarop de pers daar nu allemaal op vliegt en dan nog reacties gaat sprokkelen bij mensen die eigelijk ofwel hun commentaar binnen Anderlecht moeten houden, ofwel daar niet kunnen over oordelen. Dat VDB eigelijk geen rechtsachter is, nog maar 18 is en vooral begeleiding nodig heeft, wordt gemakkelijk vergeten. VDB is en zal nooit geen Kompany zijn. Al die commentaar gaat er weinig goed aan doen, en dan is het achteraf natuurlijk leuk om te zeggen: ziet ge wel.
|
|
Aug-08-2006 16:11
|
|
|
 |
 |
Config
Elaba!

Registered: May 2006
|
|
|
"Het is nu vijf voor twaalf voor Vanden Borre"
di 08/08/06 - Anderlecht-speler Anthony Vanden Borre is niet goed aan het seizoen begonnen. Ploegmaats en kenners beginnen stilaan te twijfelen aan zijn toekomst. "Het komt niet meer goed met Vanden Borre."
"Anthony bestaat eigenlijk uit nonchalance", zegt zijn ploegmaat Yves Vanderhaeghe in de kranten. "Tijdens de match vloek ik, maar na de match verontschuldigt hij zich. Hij kijkt dan zo onschuldig en dan kun je niet meer kwaad zijn."
Anthony Vanden Borre
(foto PhotoNews)
"Hij heeft een concentratieprobleem. Ik blijf wel energie in hem steken, want hij heeft zo veel talent. Toch moet hij beseffen dat het vijf voor twaalf is."
Ook Bart Goor geeft Anthony Vanden Borre (foto) een waarschuwing. "Hij moet zich leren gedragen als een prof, daar wordt hij voor betaald", zegt Goor in Het Laatste Nieuws.
"Hij heeft veel talent, maar hij moet ook leren omgaan met alles rond hem. Hij staat in de belangstelling, ook bij de meisjes. Ik denk dat hij het daar moeilijk mee heeft."
"Hij blijft nog jong en heeft veel talent, maar het wordt tijd dat hij de knop omdraait", waarschuwt Goor.
"Toch moeten we hem niet veroordelen. Na de voorbije weken heeft hij vooral nood aan rust. We moeten hem niet nog meer onder druk zetten", besluit Goor.
De Coninck: "Het komt niet meer goed met hem"
"Grote talenten krijgen langer krediet, maar er is altijd een grens", zegt Wim De Coninck in Gazet van Anwterpen en Het Belang van Limburg. "Maar Vanden Borre nadert die grens wel erg snel. In de jeugd stak hij er zo ver bovenuit dat hij nonchalant is geworden", analyseert De Coninck.
"Kompany had dat ook, maar die kon zijn gedrag wel aanpassen. Vanden Borre snapt niet dat zijn gedrag anderen enorm stoort. Hij lijkt dezelfde weg op te gaan als Walter Baseggio. Ik weet niet wie hem kan veranderen. Mensen die met hem werken hebben me al verteld dat het niet meer goed komt met Vanden Borre."
"Het is te vroeg om hem nu al af te schrijven"
Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck weigert Vanden Borre op te geven. "Het is te vroeg om hem af te schrijven."
Anthony Vanden Borre
(foto Photonews)
"We mogen niet vergeten dat hij slechts 18 jaar is. Misschien is het wel te rap gegaan voor Vanden Borre", zegt hij in de kranten.
"Hij heeft misschien meer dan anderen begeleiding naast het veld nodig. Wij zullen hem die steun geven."
"We moeten voorkomen dat Anthony (foto) een tweede Walter Baseggio wordt", onderstreept Van Holsbeeck.
"Hij is echt wel bezig met die kritiek. Hij doet alsof het hem niet raakt, maar dat is maar een houding. Ik geloof nog altijd in hem", zegt Van Holsbeeck.
* René Vandereycken riep Anthony Vanden Borre wel op voor de Rode Duivels. Een slecht signaal denkt analist Wim De Coninck. "Hoe kan Vanden Borre nu beseffen dat hij slecht bezig is, als hij opgeroepen wordt voor de Rode Duivels?", vraagt De Coninck zich af. "Maar zal Vandereycken hem wel durven op te stellen?"
"Hij is erbij op basis van zijn kwaliteiten", antwoordt de bondscoach. "Ik weet dat hij niet zijn beste matchen achter de rug heeft. Maar dat hoeft eigenlijk geen probleem te zijn. Een speler kan in een andere omgeving plots openbloeien."
bron: sporza.be
|
|
Aug-08-2006 20:17
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 18:26.
Forum Rules: