Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Burn Mp3/Cue
Pages (4): « 1 2 3 [4]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Ik ben ook maar een nitwit op dat gebied maar mij is het wel gelukt om een cd met behulp van een .cue file te branden (zowel een game als een mp3)

de mp3 heb ik gewoon omgezet in een wav file en dat heb ik aangegeven in de cue file (mp3 in wav veranderen) en branden maar.

Als ik hem meteen als mp3 wil branden dan loopt nero bij mij ook vast dus ik moet als ik met cue werk de mp3 altijd omzetten naaar wav.

Trouwens branden op cd-rw met nero is pas KUT, gaat ie multisessies maken vage shit

Old Post Nov-20-2002 11:38  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
stampertje
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by magrec

Trouwens branden op cd-rw met nero is pas KUT, gaat ie multisessies maken vage shit

dat is juist flex als je de volgende keer weer die cd-rw erin doet kun je m zegmaar updaten. Dus als je er een mapje op hebt staan vult tie gelijk de nieuwe bestanden bij en vernieuwd hij de geweizigde

Old Post Nov-20-2002 14:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for stampertje Click here to Send stampertje a Private Message Add stampertje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

ik weet het niet hoor, maar ik heb er nu 3 sessies op staan en als ik dus het ene mp3tje wil horen en dan weer die andere moet ik steeds van sessie wisselen (eigenschappen klikken en dan volumes kiezen)

maar goed die cd-rw gaat straks naar mijn harde schijf en dan wis ik hem ff en dan pleur ik al mijn plaatjes er wel weer op.

Old Post Nov-20-2002 14:24  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Odelpha
Life v2.0

Registered: Jul 2002

Na mijn conclusie van gister dat een cue(+mp3) branden zwaar kut is, ben ik me er iets verder in gaan verdiepen, ik wist er al een paar dingen vanaf, en het is me net gelukt om 1 grote mp3 file met cue te branden zodat er losse nummers op de cd komen, die goed overlopen en die in een cd-speler af te spelen is!!! Hier volgt de beschrijving van wat ik heb gedaan:

1) Gebruik CDRWIN 3.9B. Download deze hier: http://www.goldenhawk.com/cdrwin.htm

2) Zorg voor een goede crack/serial zodat je met meer dan 1x speed kan branden.

3) Start het programma, kies Record Disc (linksbovenaan) en klik op Load Cuesheet. Ga naar de directory waar de .cue file en de mp3 in staan (moeten in dezelfde directory staan voor zover ik weet) en dubbelklik hierop. Er staat nu als het goed is Compiling Cuesheet... Please Wait... In de .cue file, die je kan bekijken en veranderen met notepad(kladblok), moet achter FILE wel dezelfde bestandsnaam staan als die van de mp3, dus al heb je trance.mp3 wordt het FILE trance.mp3 MP3 (een directory opgeven is niet nodig). Je kan .mp3 MP3 gewoon laten staan, dit hoeft geen .wav WAVE te zijn!!!

4) Vink bij Recording Options Underrun Protection aan en selecteer de snelheid van je brander bij speed.

5) Klik op Start Recording.

That's it!!! Conclusie: Eigenlijk is het supersimpel.

Hopende hiermee jullie van dienst te zijn geweest,

Dj Odelpha

Old Post Nov-20-2002 21:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Odelpha Click here to Send Dj Odelpha a Private Message Visit Dj Odelpha's homepage! Add Dj Odelpha to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SanduTje
Music Minded

quote:
Originally posted by mansie
Mij lukt het ook nietom zo'n .cue file in Nero te gebruiken!

Is er eigenlijk wel iemand waarbij dat wel is gelukt? De cue-files zoals wij die gebruiken (uit WimAmp) werken volgens mij helemaal niet. Heeft Nero aparte cue-files?

Volgens mij wordt het gewoon als vanouds alles met het handje invoeren.

LOL winamp cues??

cues branden gaat bij mij perfect..

- zorg dat je laatste versie heb van nero

- controleer of cue goed is

VOORBEELD CUE-BESTAND
quote:
TITLE "Satoshi Tomiie - Nubreed 06 - CD2"
FILE "Satoshi Tomiie - Nubreed 6 - CD2.mp3" MP3

TRACK 01 AUDIO
TITLE "Lesser Man"
PERFORMER Graffik
FLAGS DCP
INDEX 00 00:00:00
INDEX 01 00:00:01

TRACK 02 AUDIO
TITLE Substance
PERFORMER Echomen
FLAGS DCP
INDEX 01 07:39:14

TRACK 03 AUDIO
TITLE Graffiti
PERFORMER "Medway/Sean Cusick"
FLAGS DCP
INDEX 01 13:04:17

enz enz..

belangrijk is het volgende: FILE "Satoshi Tomiie - Nubreed 6 - CD2.mp3" MP3

tussen de "" staat de locatie & bestandsnaam van de te branden MP3, zorg dat dat goed is.

Als laatste staat MP3, dat geeft aan dat het om een mp3 bestand gaat.

- zorg dat bestand opgeslagen is als .cue

- ale het goed is kun je doormiddel van kiezen File/bestand=>burn image/brand image de cue selecteren en zal nero de desbetreffende mp3 opzoeken en vervolgens opslitten volgens de cue file.

brand ze

Old Post Nov-20-2002 21:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for SanduTje Click here to Send SanduTje a Private Message Add SanduTje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Odelpha
Life v2.0

Registered: Jul 2002

Ten eerste hangt Nero vaak als je burn image doet, het duurt in ieder geval !@#$%^& lang en ten tweede is dat TITLE, PERFORMER en FLAGS (onder TRACK 01 AUDIO enz.) allemaal onzin, TITLE en PERFORMER blijft sowieso nix van over en waar dat FLAGS voor is weet ik niet. Ik raad in ieder geval aan om het niet met Nero te doen, mijn methode is een stuk makkelijker en sneller.

Grtz

Old Post Nov-20-2002 21:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Odelpha Click here to Send Dj Odelpha a Private Message Visit Dj Odelpha's homepage! Add Dj Odelpha to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Burn Mp3/Cue
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 3 [4]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackNeed another tune IDed [2004] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThomas Penton - "Domenica" [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:46.

Forum Rules: