|
Re: 2006
MUZIEK
Hoe zal je 2006 herinneren, op muzikaal gebied? : Niet zo positief eigenlijk. Trance gaat meer en meer downhill, waardoor mijn interesse en motivatie nog verder is gezakt. Progressive as it used to be is ook verleden tijd, en er komen meer en meer invloeden van minimal en electro. Op zich geen slechte evolutie, maar het is moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. En het stilaan verdwijnen van de donkere en melodische progressive house voelt voor mij toch als een aderlating voor het genre aan. Gelukkig zijn er nog enkele toppers die constant pareltjes blijven afleveren. In 2006 werd het einde van vinyl ook definitief ingezet ten voordele van het digitale platform. Een logische evolutie, maar niet even makkelijk voor elke dj om zomaar over te schakelen. Het zorgt ook voor een overlast op de markt, zowel qua producers als qua dj's...
Beste EDM nummer(s) van 2006 : Op progressive gebied waren er toch weeral enkele sterke uitschieters, zoals Joel Armstrong - Silver moon (Derek Howell remix), Spacedubs - On the edge (Stef Vrolijk & 16 Bit Lolita's remix), Mikael Delta - Dancing with an angel (B.I.G. island mix), Ali Ajami & Chris Micali - Strings of life, Sander Kleinenberg - My lexicon (16 Bit Lolita's remix), James Benitez - Missing you (Original mix), Tim Deluxe - Espoo's rose, Derek Howell - Yah yah (Original mix), C-Jay & Eelke Kleijn - Daglicht (Original mix), Space Manoeuvres - Zone two (Benz & MD aurium mix), Pole Folder - A million ways to give up, Jody Wisternoff - Cold drink, hot girl (The original mix), Dominik Eulberg - Bionik (Original mix),...
Op trancegebied zijn me toch ook een paar sterke tracks bijgebleven, Nic Chagall - Monday bar, Andy Moor - Halcyon (Alex Morph remix), Arksun - Arisen, Super 8 vs DJ Tab - Halsinki Scorching (Original + Alex Morph remixes), Cosmic Tracer - Fuse/Breach, M.I.K.E. - Salvation (Plastic Boy remix), M.I.K.E. - Voices from the inside (Progressiva remix), HIver & Hammer - Fusion (Carl B remix), Kindred Spirits - Englobe (Original mix), Airbase - Escape, Depeche Mode - I feel loved (M.I.K.E. bootleg mix), Alex Bartlett - Amnesia (Push dub mix), Airwave - People just don't care
Beste niet-EDM nummer(s) van 2006 : Niets wat me bijzonder is bijgebleven.
Beste remix van 2006 : Joel Armstrong - Silver moon (Derek Howell remix), Spacedubs - On the edge (Stef Vrolijk & 16 Bit Lolita's remix), Sander Kleinenberg - My lexicon (16 Bit Lolita's remix), Space Manoeuvres - Zone two (Benz & MD aurium mix) en M.I.K.E. - Salvation (Plastic Boy remix). Stuk voor stuk prachtige remixes omdat de producers het origineel compleet omvormen naar hun eigen sound en er toch in slagen om het origineel te evenaren of zelfs te overtreffen.
Beste producer(s) van 2006 :
M.I.K.E. & L-Vee (Na al die jaren aan de top nog steeds zo consistent kwaliteitsmuziek blijven afleveren, respect!), 16 Bit Lolita's (Een eigen originele en verfrissende sound en daarbij enorm veelzijdig zonder plat of voorspelbaar te worden), Derek Howell (Houdt bijna in z'n eentje de melodische progscene levend), Benz & MD (Voor een geslaagde comeback en hun evolutie in sound), Pole Folder (Blijft constant op een eenzaam hoog niveau producen), Chris Micali (Blijft één van de weinige aanhangers van vette prog house, en doet dat met verve), Jody Wisternoff (Treedt uit de schaduw van Nick Warren en bewijst met 2 geniale singles dat hij het brein achter WOW is), Eelke Kleijn (Raspaardje dat meer dan één stijl aankan. Zijn producties hebben een zeldzame diepte en kwaliteit), Kindred Spirits/Cosmic Tracer/Jakhira (Kunnen zowel apart als samen verschillende stijlen aan en hebben enorm veel vooruitgang en evolutie getoond dit jaar. Een grote doorbraak zou oververdiend zijn)
Beste album van 2006 : Shiloh - bleed
Beste mix-album van 2006 : Niets wat me echt is bijgebleven. Misschien Cattaneo's laatste cd...
Beste feest van 2006 : Beide Beta Parties
Beste set van 2006 :
Geen idee, ik ben niet zo'n fanatieke setjes-beluisteraar. Moisture & Garden en Chris Riley vs Luc Adriaenssens op de Beta Party V4 vond ik zwaar de moeite. Trancesets die me toch nog enorm konden bekoren! En Matthew Dekay op Trance Energy was ook best vet! En James Zabiela in CDA loste ook meer dan de verwachtingen in!
Beste DJ van 2006 : L-Vee, James Zabiela, Pole Folder
ANDERE
De event(s) van 2006 die je het meest zal/zullen bijblijven : Niets wat er echt speciaal bovenuit steekt. Mijn fietsongeluk zal zowat het meest memorabele zijn 
Beste Belgische televisie van 2006 : Willy's en Marjetten, Expeditie Robinson, SOS Piet
Beste internationale televisie van 2006 : Prison Break, Green Wing, Extras, Lost
Beste film(s) van 2006 : Niet zo direct een uitgesproken favoriet...
Beste bier in 2006 : Nagenoeg niks gedronken in 2006, en als het er al van kwam was het donkere Leffe. Mijn favoriete zomerdrankje was Blue Curaçao - Bananensap