|
Ik zal ook maar ff mn reviewtje posten
01 Ten Seconds Before Sunrise
Zeer sterke track. Het nummer is precies wat de titel doet vermoeden: zomers en driving. De lichte vocal in de track maakt m helemaal af.
02 Everything
Aardig nummertje. Ik ben een fan van JES nummers, maar de tekst en de vocals van dit nummer vind ik minder dan andere nummers van haar, maar nog steeds is t goed. Het is dan weer jammer van dat melodietje op het einde dat,zoals al eerder opgemerkt, exact uit BT - Dreaming (Lucid Mix) komt.
03 Can You Feel Me
Track van het album. Alles klopt gewoon aan deze track. Het nummer heeft een heerlijk duister gevoel. De stem van Julie Thompson leent zich uitstekend voor dit soort nummers en de vocal geeft deze track ook echt een meerwaarde.
04 Carpe Noctum
De beat is catchy, maar daar is ook al het positieve meegezegd. De synth ala Traffic die dr na 2 en halve minuut inkomt verpest t hele nummer. Misschien dat een remix het nog enigszins kan redden
05 Driving To Heaven
Deze track vind ik niet zo veel aan. Productiegewijs is t nog wel aardig, maar het nummer lijkt me niet meer dan opvulling.
06 Sweet Things
Aardige track, maar niet bijster bijzonder. Ik heb trouwens nog niet kunnen ontdekken wat ze nou op sommige punten zingt.
07 Bright Morningstar
Wederom een aardig nummer. Het mist helaas een pak energie om t echt een toptrack te laten zijn. Als de track live een stuk upgepitched en met wat meer bass gedraaid wordt, komt de track waarschijnlijk beter tot zijn recht.
08 Break My Fall
Ook een aardig nummer. De vocals doen me niet zo heel veel, al ben ik ze de afgelopen dagen wel steeds meer gaan waarderen. De "non-vocale productie" van t nummer is absoluut niet slecht. Een instrumental of dub zal daarom niet misstaan.
09 In The Dark
Dit nummer ben ik eigenlijk wel gaan waarderen. Het mag dan misschien poppy zijn, maar zelfs daarin vind ik het kwalitatief beter dan het gemiddelde dat op de radio te horen is. Al zullen veel tranceliefhebbers niet graag zien dat Tiesto zo'n nummer produceerd.
10 Dance 4 Life
Absoluut geen fan van dit nummer. Had niet op het album moeten staan.
11 Elements of Life
De intro van het nummer doet me denken dat ik een oud MS-Dos spel aan t spelen ben. Voor de rest is het nummer niet erg origineel. Het is een redelijke trancer met heel veel gelijkenissen met andere nummers (Purple Haze - Eden, Adagio For Strings), alleen dan kwalitatief nog een slagje minder. Zal t live waarschijnlijk wel goed doen.
12 He's A Pirate
Ik ben nooit zo'n fan van t nummer geweest. Ik had wat meer veranderingen verwacht, dan alleen de geupdate break. Het blijft een redelijk nummer, maar ik had net als bij D4L liever een ander nummer op t album gehoord.
Al met al is t een aardig album, maar dr staan weinig nummers op die echt vernieuwend of onderscheidend zijn. In vrijwel elk nummer is wel iets van een ander nummer te ontdekken, dat wil niet zeggen dat het slechte nummers zijn, integendeel zelfs. Alleen mis ik het innovatieve/originele zoals dat bijvoorbeeld wel op IMM te vinden was. Ook ontbreken er een paar downtempo nummers zoals die op IMM en Just Be wel te horen waren, waar ik persoonlijk wel fan van ben.
Een degelijk album ik zou t een 7/10 geven.