Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Le Plagiat du mois...
Pages (4): « 1 2 3 [4]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Adrien
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2005

quote:
Originally posted by ponsshin
FAUX FAUX FAUX ARCHI FAUX!!!

Le Telharmonium inventé par Thaddeus Cahill à la fin du 19éme siécle!
Pierre Schaeffer dans les années 50 avec ses études (de merde au passage) était passé par la bien avant Kraftwerk.

Je n'ai jamais dit que Kraftwerk et Tangerine Dream étaient les inventeurs du genre, ils font partie intégralement des pionners, dans le sens que au niveau des techniques et effets sur les sons, c'est encore aujourd'hui ce que l'on fait (je te conseil par exemple l'album "phaedra" de Tangerine Dream datant de 1974 qui est un pur chef d'oeuvre).
De plus pour les personnes que tu me cites on ne parlait pas encore de musique électronique dans le sens strict du terme, alors que Defcon lui parlait de musique électronique concrètement.
Moi d'ailleurs je pensais qu'il se basait sur tt les genres pour dire ça et non la dance music comme il a précisé après, ce qui explique mieux son premier post.

Old Post Mar-06-2008 13:46  France
Click Here to See the Profile for Adrien Click here to Send Adrien a Private Message Visit Adrien's homepage! Add Adrien to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ponsshin
Trance free since 2007

Registered: May 2007

Alors la mesdames mesdemoiselles messieurs, le plagiat du siécle...

Messler - Prepare
Sander van Doorn - Riff

J'hésite entre le et le ...

Old Post Mar-21-2008 16:10  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ponsshin Click here to Send ponsshin a Private Message Add ponsshin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Le Plagiat du mois...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 2 3 [4]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackIt should be easy... (trance) [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGeorge Hales - "Autumn" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:54.

Forum Rules: