Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Pages (10): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

Ett bra tipps med öron proppar som jag gör (har lite pengar och kan inte köpa proppar för 50 000) så kan man köpa sånna där skitbilliga proppar för typ 5 kr och klippa dom lite. de jag har brukar sticka ut lite men efter jag klippte till dem lite kortare och smalare syntes de knappt.

men altså varför sänker inte alla klubbar lite? det finns ju ingen som behöver så jävla hög musik som de har, ok det ska ju självklart vara högt men på vissa ställen överdriver de verkligen.

Om man e på klub och nån frågar varför man har öronproppar (har alldrig hänt mig) så är det bara att säga "varför har du inte" dem är dummt att förstöra öronen i onödan ju :P

Föresten amnezia fan vilken cooool brun gubbe du har på bilden


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Jul-18-2003 07:03  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cool2002
Junior tranceaddict



Registered: Jul 2002
Location: Stockhom

quote:
Originally posted by JayBee
Ett bra tipps med öron proppar som jag gör (har lite pengar och kan inte köpa proppar för 50 000) så kan man köpa sånna där skitbilliga proppar för typ 5 kr och klippa dom lite. de jag har brukar sticka ut lite men efter jag klippte till dem lite kortare och smalare syntes de knappt.
/smart tips ska tänka på nästa gång jag köper öron proppar,

men altså varför sänker inte alla klubbar lite? det finns ju ingen som behöver så jävla hög musik som de har, ok det ska ju självklart vara högt men på vissa ställen överdriver de verkligen.
/dom kankse inte sänker p.g.a att dom vill att folk ska känna
basen trycket? även man skulle säga till så skulle det inte hjälpa
dj lär nog knappas höra vad man säger p.g.a av den höga ljud nivån,

Om man e på klub och nån frågar varför man har öronproppar (har alldrig hänt mig) så är det bara att säga "varför har du inte" dem är dummt att förstöra öronen i onödan ju :P
/sprider budskapet vidare så kankse folk börjar fatta hur mycket
dom utsätter sig för,

Föresten amnezia fan vilken cooool brun gubbe du har på bilden

Old Post Jul-19-2003 23:52  Sweden
Click Here to See the Profile for cool2002 Click here to Send cool2002 a Private Message Visit cool2002's homepage! Add cool2002 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

Jag har aldrig tagit det här med tinnitus riktigt på allvar, men det är nog dags att ändra på den inställningen. Får ofta komentarer om att jag hör dåligt och efter att varit ute på rajraj(speciellt efter fester där det spelas elektronisk musik), så piper eller brusar det i öronen upp till 24 timmar efteråt. Ibland händer det annars också. Är nog dags att införskaffa sig lite öronproppar och inse att man inte är odödlig.

Old Post Aug-26-2003 20:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MojjMojj
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Stockholm, right about here.
Hello!

Dras lite emellan att köpa musik-öronproppar på "jam" lr att bara ha vanliga "arbetar-proppar".. morsan har arbetat som mekaniker på Volvo och hon säger att de vanliga klassiska öronpropparna räcker gott och väl. Det är meningen att dessa proppar ska ta bort extremt höga "tjutande" ljud så det borde funka. ska iaf testa.

Old Post Aug-27-2003 19:11  Sweden
Click Here to See the Profile for MojjMojj Click here to Send MojjMojj a Private Message Add MojjMojj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by MojjMojj
Dras lite emellan att köpa musik-öronproppar på "jam" lr att bara ha vanliga "arbetar-proppar".. morsan har arbetat som mekaniker på Volvo och hon säger att de vanliga klassiska öronpropparna räcker gott och väl. Det är meningen att dessa proppar ska ta bort extremt höga "tjutande" ljud så det borde funka. ska iaf testa.


Saken är ju att om du köper lite bättre proppar så kan du dämpa bort mycket samtidigt som du får en mycket bättre ljudbild... Jag rekomenderar Apotekets mörkblåa proppar för ca.72 kronor... är mycket nöjd med dom


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Aug-27-2003 20:10  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MojjMojj
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Stockholm, right about here.

quote:
Saken är ju att om du köper lite bättre proppar så kan du dämpa bort mycket samtidigt som du får en mycket bättre ljudbild... Jag rekomenderar Apotekets mörkblåa proppar för ca.72 kronor... är mycket nöjd med dom


Jo, tänkte testa att köpa apotekets 75 kronors öron-proppar också Skulle dra ner och köpa dem imorgon faktiskt

Old Post Aug-27-2003 20:16  Sweden
Click Here to See the Profile for MojjMojj Click here to Send MojjMojj a Private Message Add MojjMojj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Saken är ju att om du köper lite bättre proppar så kan du dämpa bort mycket samtidigt som du får en mycket bättre ljudbild... Jag rekomenderar Apotekets mörkblåa proppar för ca.72 kronor... är mycket nöjd med dom


sånna har jag.. e himla nöjd med dem.. har 2 par t.om.
tappade bort dem första och köpte nya för att sen hitta dem gammla igen...


___________________
Daniel

Old Post Aug-29-2003 00:47  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

asså jag har funderat på en sak...i sverige kallar man tinnitus för den nya folksjukdommen, statistiken pekar på att väldigt många lider av detta "fenomen"

tänk er då hur det måste vara i holland, efter alla historier jag hört så verkar det som att holländare inte använder öronproppar alls...jag tippar nog på att säkert varannan holländare har tinnitus i nuläget...

bara en liten rolig tänka på post


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Sep-03-2003 21:38  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by Vizay
asså jag har funderat på en sak...i sverige kallar man tinnitus för den nya folksjukdommen, statistiken pekar på att väldigt många lider av detta "fenomen"

tänk er då hur det måste vara i holland, efter alla historier jag hört så verkar det som att holländare inte använder öronproppar alls...jag tippar nog på att säkert varannan holländare har tinnitus i nuläget...

bara en liten rolig tänka på post


He he jo exakt det där har jag tänkt på vid ett flertal gånger... Såg endast en person på Mysteryland med proppar så jag var ju tvungen att säga att ha nvar den första jag sett med proppers... hans svar var inte så typiskt Hollänskt "Yeah, I can´t live without them"


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Sep-03-2003 22:29  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Memento
Senior tranceaddict



Registered: Aug 2001
Location: Uppsala, Sweden

quote:
Originally posted by ScuL
Jag skulle själv gärna vilja köpa proppar men även jag har absolut ingen åning vart jag ska kunna köpa dem. Användningen av proppar i Hollandska partylivet blir absolut inte stimulerad av de stora organisationer som ID&T.


Svenska Apotekets är bra. Du kan säkert hitta nån på TA som är villig att skicka ner ett par till dig. Alternativt kan du ju kolla om Apoteket har någon sorts postorder? Dom julgransformade propparna är tokbra. Jag brukade ha nedsatt hörsel hela dagen efter klubbande, men nu märker jag ingenting av en natt med hög musik längre.

Old Post Sep-06-2003 09:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Dj Memento Click here to Send Dj Memento a Private Message Add Dj Memento to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dominote
tranceaddict in training



Registered: Sep 2003
Location:

Låt mig som musiker och synskadad ge min synpunkt på detta ämne.

Jag har haft ultrapipet ett par gånger, och varje gång trott att jag har fått Tinnitus. Det har lärt mig att vara försiktig med stark ljudvolym. När jag spelar upp musik i Winamp t.ex så kör jag med volymen på 25%. Låg volym kan tänkas, men det skyddar mina öron emot tinnitus. Skulle jag bli drabbad av Tinnitus så kommer jag ha ett helvete att ta mig fram i och med att jag ser inget på mitt vänstra öga samt 10% på mitt högra öga. Skulle jag få Tinnitus så kommer jag ha extra svårt att orientera mig.

Så till alla som ignorerar öronproppar: Du gör dig själv en stor otjänst som gör det. Ta det lugnt, var smart. använd öronproppar!

Old Post Sep-13-2003 07:07  Sweden
Click Here to See the Profile for Dominote Click here to Send Dominote a Private Message Visit Dominote's homepage! Add Dominote to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MojjMojj
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Stockholm, right about here.

Håller med fullt ut Glömde mina öronproppar till förra festen, inte bra. Haft ont i öronen i en vecka nu, inte jätte-ont, ni vet känslan.. ska inte glömma dem till Trinity II

Old Post Sep-14-2003 22:45  Sweden
Click Here to See the Profile for MojjMojj Click here to Send MojjMojj a Private Message Add MojjMojj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother beautiful track to identify (#10) [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMulti Dubbers - "Infusion Pump" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:32.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!