|
| quote: | Originally posted by CygnusX
Ben al blij dat het Pozzato niet geworden is |
Dat is zo'n beetje het kantelmoment geweest hé.
Als Pozzato in de voorlaatste ronde weg is met Gilbert, Leukemans, Evans en Kolobnev (wat daarna ook de sterkste mannen in koers bleken te zijn, gezien zij met 2 het gat op Gilbert hebben dichtgereden), en ze rijden allemaal voluit samen, dan hebben ze volgens mij wel kans om tot het einde voorop te blijven. Maar nu verspeelt Gilbert alleen maar de energie die hij in de laatste 5 kilometer te kort kwam. Goed, het valt nog te bezien of het op dat moment de juiste beslissing was van Gilbert om mee te springen met Leukemans, maar het had er toch anders kunnen uitzien als Pozzato niet zijn ergerlijke schaduw-spelletje had gespeeld.
Nu, Hushovd is zeker een mooie en zelfs verdiende winnaar wat mij betreft. Hij heeft zelf een hoop werk in de achtervolging gedaan, en er dan nog zo uitkomen op het einde, chapeau. Sympathieke coureur bovendien met een mooie carrière, dus veel liever hij dan inderdaad Pozzato ofzo. Gilbert zal zijn kans nog wel krijgen in de toekomst, en als hij deze vorm kan doortrekken naar Lombardije, gaat er weeral niets aan te doen zijn 
Cancellara wel teleurstellend, dat had ik echt niet verwacht...