|
Hmm..na deze hele discussie gelezen te hebben kan ik het met veel mensen eigenlijk wel deels eens zijn. Het probleem bestaat wel degelijk, en ik vind het ook goed dat mensen zoals Blokker het noemen. Men kan niet altijd de ogen gesloten houden.
Natuurlijk is het wel fout dat er hierdoor behoorlijk gestigmatiseerd wordt en veel mensen zeggen van "Kijk, daar is het bewijs! Al die buitenlanders deugen niet!".
Veel buitenlanders deugen wel, en doen hun stinkende best om hier te integreren in de Nederlandse samenleving. Daarom moet je een goed onderscheid maken tussen economische en politieke vluchtelingen. Economische vluchtelingen worden sowieso al BIJNA niet meer toegelaten, je moet wel een heel goed verhaal hebben wil je dat lukken. Politieke vluchtelingen komen wel binnen, maar geef ze eens ongelijk dat ze naar NL komen; hun land is in oorlog, ze hebben de kans vermoord te worden.....!
De problematiek waar we het in deze thread hebben gaat vaak helemaal niet over asielzoekers die hier pas zitten, het gaat veelal over de 2e generatie...de mensen van buitenlandse afkomst die in NL zijn geboren. ZIJ zorgen voor het grootste gedeelte voor de overlast. Waarom? Omdat ze idd nog niet goed geintegreerd zijn vaak en de NL'se normen en waarden niet kennen of te zwak vinden (bv in Marokko is de politie 100x strenger, en hebben jongeren gezag voor de politie. Doordat de politie hier zo soft is loopt het af en toe uit de hand).
Tuurlijk zijn er ook criminele asielzoekers die het land binnen komen, maar toch denk ik echt dat de 2e generatie de wortel van het probleem is. Kijk btw ook maar naar de cijfers: het aantal asielzoekers in NL daalt sterk.
Ik ben nu een boek aan het lezen, dat deels wel aansluit bij deze thread. Het heet "Grijze wolven, een zoektocht naar Turks extreem rechts". Best interessant wat ik daar lees! Het boek gaat dus over de Grijze wolven, veel in verband gebracht met georganiseerde criminaliteit. In NL zijn echt véél Turkse verenigingen (cultuurver. / moskeëen) aangesloten op de een of andere manier bij deze wolven (vaak via de MHP, een politieke partij in Turkije waarmee de grijze wolven zich identificeren).
Wat is er nou zo interessant wat ik daar lees , zul je vragen, nou dit: achterop het boek staat het al... [i\]" Doel van de Grijze Wolven is niet alleen de vestiging van een groot-Turks rijk, om -uiteindelijk- de enige natie ter wereld te worden. In Nederland, Belgie en Duitsland streven zij bovendien totale non-integratie na."[/i] Toch te zot voor woorden dit!! Verderop in het boek worden deze denkbeeldne nog een keer onderstreept. Ze zeggen dat de NL-se samenleving de Turkse cultuur assimileert en dat het westen ze vanalles opdringt.
Ik vind dit allemaal wel behoorlijk belachelijk, mocht dit echt allemaal waarzijn (en dat geloof ik eigenlijk wel, die 2 journalisten hebben niet voor niets zoveel onderzoek gedaan & zijn met de dood bedreigd). Nederland geeft deze mensen onderdak, onderwijs en een uitkering en zij misbruiken die. We willen hier in NL best een multiculturele samenleving worden, en we luisteren ook naar minderheden. We geven ze geld, we steunen ze....
In het boek staat zelfs ook dat heel veel Turkse verenigingen, die naar buiten toe 'normaal' zijn maar intern in hadnen zijn van de Grijze Wolven, vele tonnen aan subsidies krijgen. De schrijvers van het boek vertelden hun verhaal aan de politie dat er misbruik van werd gemaakt, maar deze deed niets!
Ook wil ik jullie dit stukje niet onthouden:
Mehmet (schrijver van het boek, nu undercover in een turkse vereniging) vraagt: "Waarom zijn hier geen Hollanders?"
Ahmet: "Dacht je nou echt dat we gingen samenwerken met ongelovige honden? De Hollanders zijn bang voor alles wat Turks is. Met die mensen ga je niet in één vereniging zitten!".
Mehmet: "We hebben in Nederland toch met ze te maken?"
Ahment: "Nou én? Wij Turken ehbben altijd onze identiteit weten te bewaren, waar ook ter wereld. Daarom bestaan we nog. Als het aan die kaffers had gelegen, waren wij Turken allang geassimileerd."
Mehmmet: "Als een Nederlander ons zo uitscheldt, is het huis te klein, dan is het racisme."
Ahmet: "Maar wij Turken zijn nationalistich. Dat is niet hetzelfde. De Turkse Natie gaat voor alles." [...]
Mehmet: "Wat vind je van Nederlanders die zeggen 'Eigen volk Eerst'?"
Ahmet: "Die hebben gelijk"
Mehmet: "En als ze ons uitschelden voor vieze Turk?"
Ahmet: "Is mij ook een keer overkomen. Pas toen begreep ik dat ik Turk ben en wat dat inhoudt. Vóór die tijd maakte ik geen onderscheid tussen mensen. Nu weet ik dat je alleen Turken kunt vertrouwen."
Let wel, dit geld natuurlijk niet voor alle Turken enzo. Ik wilde dit stuk alleen even geven als VOORBEELD!
Oplossingen? Oplossingen zijn zeer moeilijk. In mijn eerste post zei ik al zoiets van verplichte inburgeringscursussen, strengere richtlijnen voor het binnenlaten van asielzoekers en hogere straffen voor recidíve's en meer bevoegdheden voor de politie. Toch is het denk ik veelal symptoombestrijding.
En diegene die zeggen van: Kijk, onze stem maakt toch niets uit, er gebeurt toch geen fuck! die moet niet zo zeuren. Iedere stemt telt wel degelijk... en het kan wel uitmaken.
Greetz,
SnuggLe
ps. Nee deze thread gaat niet zomaar dicht en ja je kan wel vaker juist dit soort topics posten. Altijd goed om over dit soort dingen na te denken.