|
| quote: | Originally posted by Xplorer76
Nja, det beror ju på hur man ser det.
Om det vart lagligt med droger, tror du alla drog relaterad brott skulle försvinna då??
Eller menar du att folk tar droger p.g.a att det är olagligt?
Tror inte att legalisera droger tar bort problem.
Det finns ju lite olika sätt att knarka, man skulle kunna dela in dom i 4 typer.
1. 1:a gångs knarkarna, ungdomar som vill testa gränser, provar ett par gånger, men inser att det finns andra sätt att "berusa" sig på.
2. Knarkare kring drog relaterad hobby, typ techno kulturen, flower power, hip hop o.s.v .
3. Still knarkare, alltså cola torskar, överklass, drar linor och dricker dompan. Skryter om erövringar och coola bilar.
4. Sen hardcore knarkare, (här vill man inte va) Heroinister, tungt kriminella element, Längst ner på den mänskliga kedjan, det är här dom stora problemen finns, det är hardcore knarkarna som kostar samhället pengar. Dom kommer aldrig sluta knarka.
Ok vilka tjänar på en legalisering utav droger??
Kategori 1. Gör det INTE, p.g.a flera kommer prova, flera kanske skiter i att sluta tidigt, knark billigare än sprit.....
Lätt att lite senare i livet hamna i kategori 4.
Kategori 2. tror jag klara sig bra, ingen skillnad, man knarkar om det är rejv även om det är lagligt eller inte.
Kategori 3. Bryr sig heller inte, dom vill ha fin import från Colombia, ju dyrar desto bättre, ingen rea cola från statens drogbolag (vita skylten).
Kategori 4. Oj oj oj, hur får kategori 4 killarna tag på pengar, jo mycket genom langning, vad händer om denna affärsrörelse slutar att existera?? Jo dom måste begå mer och tyngra brott, från villarån till bankrån, sen så kommer dom skapa en alternativ marknad med sämre grejer och lägre priser.
Nja, tror inte att legalisera drogerna är en lösning.
Det är inte knarkarna i sig man ska sätta ditt, utan det är dom som säljer knarket. En lag på innehav vore ok, då kan man fokusera att få tag i dom som säljer.
Jag är inte emot eller för droger, folk får göra som dom vill.
Jag är däremot emot ett kontroll samhälle, alla steg emot ett sådant ska bekämpas, därför vill jag inte att droger legaliseras, för då får staten kontroll på det också. fan nåt måste vi få ha för oss själva.
A.C.A.B |
Ajajaj, en ruskigt förnuftig syn på problematiken om legalisering. Med legalisering tror jag dessutom att ytterliggare kategorier kommer uppkomma. Vet inte hur de skulle te sig men man kan väl tänka sig människor som nu tar koffeintabletter m.m. för att klara av sina uppgifter nog kan tänkas köra ett tyngre alternativ om staten skulle sälja.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?
|