Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Trance och Svarje
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Var inte alls ironisk, ber om ursäkt om du uppfattade det så!

ingen fara...va bara jag som inte va 100% säker så jag tyckte de va lika bra å kolla

quote:

Självklart måste man hjälpa dem som inte klarar av droger, man skulle få enorma pengar om alla resurser som går till att bekämpa droger gick till att hjälpa missbrukare istället, massor med pengar! Läste någonstans att 7/10 grova brott i Sverige var narkotika brott. Tänk vad mycket våldtäckter, mord, dråp, misshandel och rån polisen skulle kunna ägna sin tid åt!

om detta stämmer kan jag ju inte göra annat än att hålla med de i så fall

quote:

Vi betalar MASSOR i skatt, finns definitivt pengar nog att hjälpa folk som inte klarar av droger

klart de inte kommer finnas pengar över...politikerna ska ju ha sin beskärda del också dvs. handla vad dom vill för skattepengar (gärna betala böter å sånt för dom också...de yppskattas rejält), göra så kallade "tjänsteresor" osv osv (för dom som inte uppfattade det så var jag inte seriös nu)

jag e nyfiken på en sak bara som vi tog upp i skolan då vi hade en sån här debatt då några va för och några emot...

hur hade du tänkt dej försäljningen av drogerna...skulle den ske som idag eller skulle det ske genom kvalificerade drogaffärer?

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-20-2002 22:25  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001

Alltså, så långt har jag inte riktigt kommit i mitt tänkande om hur det nu skulle säljas, liksom en bit kvar,

I vilket fall som helst vill jag ha en 20-års gräns, fungerar juh skitbra på Systemet. 16-åringar känner kanske några 18-åringar som inte får köpa ut, men 18-åringar känner 20-åringar som får köpa ut, med andra ord dricker främst 18+. Mycket bra system tycker jag.

Funderar lite på "körkort" också, att man får gå nån kurs om droger och vad som händer när man tar dem och vad man ska göra om nåt går fel.

Men visst skulle det vara schysst att ha en cannabis avdelning på Systemet? Fråga kassörskan om man ska göra Orange Haze eller White Widow... vilken utopi,

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Aug-20-2002 22:30  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

måste ju säga att körkort låter juh vättigast i så fall....på så viss får du aldrig in dom som inte klarar av det

dock kvarstår ett problem (mohaha jag e bara tvungen )

om du ska ha så att det ska säljas på "systemvis" så måste ju alla langarna bekämpas i vilket fall som hellst....och då e vi tillbaka vid pengaproblemet

om man däremot väljer att låta handeln vara fri så slipper man detta problemet men då ryker antagligen åldersgränsen också för langarna skiter ju blanka fan i om du e 13 eller 20....så länge dom får sina varor sålda

hmm...frågan e om vi inte ska skapa en ny tråd eller fortsätta på en gammal för vi börjar glida rejält offtopic nu (va ovääntat när droger blandas in i diskusionen)

PS. jag stavar som en gris men jag orkar verkligen inte rätta till allt så

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-20-2002 23:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Vizay. Frågan är om inte staten skulle ha möjlighet att kunna sälja drogerna mycket billigare än langarna. En fördel till är att drogerna faktiskt skulle vara "ok" och jävligt rena till skillnad från annat man får på gatan som inehåller 50% koncentrerat Ajaxmedel liksom.

Jag tror att det skulle föra med sig en hel del bra JA... Men om ni frågar mig så är Utopin en värld där vi varken har Alkohol (iaf i denna mängd) , cigaretter eller droger. En värld där vi klaras oss bra på dom kickar som det naturliga livet ger. Som jag själv har upptäckt och som har fått mig att förstå att jag inte behöver några "sug" som får mig att må dåligt ibland och som dessutom kostar pengar. Jag klarar mig bra på det som livet ger nu. Jag vill vara beroende av nånting för att det är KUL eller SKÖNT... Inte för att det finns ett ämne i nåt som gör att jag måste ha mer. Som i t.ex droger eller cigaretter. Då är jag hellre beroende av att dansa eller att lyssna på musik Tror att hela världen skull må bättre av att göra likadant

Old Post Aug-21-2002 04:13 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

det är möjligt att dom kan sälja det billigare men tror du dom gör det bara för att dom kan....jag tror inte det eftersom staten är ute efter att tjäna pengar i nästan alla lägen och dom kommer ju dessutom ha monopol vilket gör att dom kommer kunna dra upp priserna utan att egentligen förlora något på det mer än några som kanske slutar för att det är för dyrt helt enkelt....

Jag håller med om din bild på utopin mind....den perfekta världen måste ju ändå va den där vi blir "höga" på livet självt istället för massa preparat och syntetiska material

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-21-2002 12:08  Sweden
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
I vilket fall som helst vill jag ha en 20-års gräns, fungerar juh skitbra på Systemet. 16-åringar känner kanske några 18-åringar som inte får köpa ut, men 18-åringar känner 20-åringar som får köpa ut, med andra ord dricker främst 18+. Mycket bra system tycker jag.

Främst 18+ som dricker... systemsprit ja. Vet inte vilken verklighet du växt upp i men i min så drack 12+ hembränt tills man fick polare som kunde köpa ut på systemet.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Aug-21-2002 12:12  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xplorer76
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002

quote:
I grund och botten handlar det om att förbud mot droger skapar mer problem än om det varit lagligt!

Precis så enkelt är det

Old Post Aug-21-2002 17:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Xplorer76 Click here to Send Xplorer76 a Private Message Add Xplorer76 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xplorer76
Supreme tranceaddict

quote:
I grund och botten handlar det om att förbud mot droger skapar mer problem än om det varit lagligt!

Precis så enkelt är det

Nja, det beror ju på hur man ser det.

Om det vart lagligt med droger, tror du alla drog relaterad brott skulle försvinna då??
Eller menar du att folk tar droger p.g.a att det är olagligt?

Tror inte att legalisera droger tar bort problem.

Det finns ju lite olika sätt att knarka, man skulle kunna dela in dom i 4 typer.

1. 1:a gångs knarkarna, ungdomar som vill testa gränser, provar ett par gånger, men inser att det finns andra sätt att "berusa" sig på.

2. Knarkare kring drog relaterad hobby, typ techno kulturen, flower power, hip hop o.s.v .

3. Still knarkare, alltså cola torskar, överklass, drar linor och dricker dompan. Skryter om erövringar och coola bilar.

4. Sen hardcore knarkare, (här vill man inte va) Heroinister, tungt kriminella element, Längst ner på den mänskliga kedjan, det är här dom stora problemen finns, det är hardcore knarkarna som kostar samhället pengar. Dom kommer aldrig sluta knarka.

Ok vilka tjänar på en legalisering utav droger??

Kategori 1. Gör det INTE, p.g.a flera kommer prova, flera kanske skiter i att sluta tidigt, knark billigare än sprit.....
Lätt att lite senare i livet hamna i kategori 4.

Kategori 2. tror jag klara sig bra, ingen skillnad, man knarkar om det är rejv även om det är lagligt eller inte.

Kategori 3. Bryr sig heller inte, dom vill ha fin import från Colombia, ju dyrar desto bättre, ingen rea cola från statens drogbolag (vita skylten).

Kategori 4. Oj oj oj, hur får kategori 4 killarna tag på pengar, jo mycket genom langning, vad händer om denna affärsrörelse slutar att existera?? Jo dom måste begå mer och tyngra brott, från villarån till bankrån, sen så kommer dom skapa en alternativ marknad med sämre grejer och lägre priser.

Nja, tror inte att legalisera drogerna är en lösning.
Det är inte knarkarna i sig man ska sätta ditt, utan det är dom som säljer knarket. En lag på innehav vore ok, då kan man fokusera att få tag i dom som säljer.

Jag är inte emot eller för droger, folk får göra som dom vill.
Jag är däremot emot ett kontroll samhälle, alla steg emot ett sådant ska bekämpas, därför vill jag inte att droger legaliseras, för då får staten kontroll på det också. fan nåt måste vi få ha för oss själva.

A.C.A.B

Old Post Aug-21-2002 17:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Xplorer76 Click here to Send Xplorer76 a Private Message Add Xplorer76 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Xplorer76

Nja, det beror ju på hur man ser det.

Om det vart lagligt med droger, tror du alla drog relaterad brott skulle försvinna då??
Eller menar du att folk tar droger p.g.a att det är olagligt?

Tror inte att legalisera droger tar bort problem.

Det finns ju lite olika sätt att knarka, man skulle kunna dela in dom i 4 typer.

1. 1:a gångs knarkarna, ungdomar som vill testa gränser, provar ett par gånger, men inser att det finns andra sätt att "berusa" sig på.

2. Knarkare kring drog relaterad hobby, typ techno kulturen, flower power, hip hop o.s.v .

3. Still knarkare, alltså cola torskar, överklass, drar linor och dricker dompan. Skryter om erövringar och coola bilar.

4. Sen hardcore knarkare, (här vill man inte va) Heroinister, tungt kriminella element, Längst ner på den mänskliga kedjan, det är här dom stora problemen finns, det är hardcore knarkarna som kostar samhället pengar. Dom kommer aldrig sluta knarka.

Ok vilka tjänar på en legalisering utav droger??

Kategori 1. Gör det INTE, p.g.a flera kommer prova, flera kanske skiter i att sluta tidigt, knark billigare än sprit.....
Lätt att lite senare i livet hamna i kategori 4.

Kategori 2. tror jag klara sig bra, ingen skillnad, man knarkar om det är rejv även om det är lagligt eller inte.

Kategori 3. Bryr sig heller inte, dom vill ha fin import från Colombia, ju dyrar desto bättre, ingen rea cola från statens drogbolag (vita skylten).

Kategori 4. Oj oj oj, hur får kategori 4 killarna tag på pengar, jo mycket genom langning, vad händer om denna affärsrörelse slutar att existera?? Jo dom måste begå mer och tyngra brott, från villarån till bankrån, sen så kommer dom skapa en alternativ marknad med sämre grejer och lägre priser.

Nja, tror inte att legalisera drogerna är en lösning.
Det är inte knarkarna i sig man ska sätta ditt, utan det är dom som säljer knarket. En lag på innehav vore ok, då kan man fokusera att få tag i dom som säljer.

Jag är inte emot eller för droger, folk får göra som dom vill.
Jag är däremot emot ett kontroll samhälle, alla steg emot ett sådant ska bekämpas, därför vill jag inte att droger legaliseras, för då får staten kontroll på det också. fan nåt måste vi få ha för oss själva.

A.C.A.B

Ajajaj, en ruskigt förnuftig syn på problematiken om legalisering. Med legalisering tror jag dessutom att ytterliggare kategorier kommer uppkomma. Vet inte hur de skulle te sig men man kan väl tänka sig människor som nu tar koffeintabletter m.m. för att klara av sina uppgifter nog kan tänkas köra ett tyngre alternativ om staten skulle sälja.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Aug-21-2002 23:25  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

bra sagt xplorer!

Old Post Aug-21-2002 23:40 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xplorer76
Supreme tranceaddict

Jaha... denna tråd börjar dö ut.
Är vi klara och eniga??
Skulle inte tro det.

Frågor till alla.

Vill vi att techno ska bli kommersiellt??

Vill vi att droger ska legaliseras??

Svar och en motivering tack.

Old Post Aug-23-2002 07:52  Sweden
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001

Har inget problem med om elektronisk dans-musik skulle bli mainstream, jag tycker om musiken, inte att det är coolt att vara "underground". Får jätte-gärna spelas på NRJ och recenseras i Puls.

Droger ska legaliseras ja, hur man gör på bästa sätt, kanske några droger i taget osv, vet jag inte. Men en sak är säkert, förbudet skadar mycket mer än gör nytta.

Skulle kunna skriva jätte mycket mer om varför droger ska legaliseras, men har ingen motivation att diskutera mer med människor som inte lyssnar, . Verkar ändå inte dela några som helst värderingar med dem flesta på detta forum, jag är helt enkelt för annorlunda,

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Aug-23-2002 08:48  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Trance och Svarje
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackstill unknown track in Sasha's set [2002] [11]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBinary Finary - "1998" (Paul van Dyk Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:15.

Forum Rules: