Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Pages (16): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

var bara en tidsfråga innan fördommarna, främlingsfientligheten och hatet skulle lysa igenom.

Old Post Oct-17-2002 10:50  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

En idiot är en idiot, det har ingenting med ursprung att göra.

Old Post Oct-17-2002 11:54  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by King of Clubs
En idiot är en idiot, det har ingenting med ursprung att göra.

Stämmer, men det stämmer även att majoriteten av brott som begås är av personer med icke svenskt ursprung (dom kan juh vara födda i sverige) och detta har många faktorer. En av dom är givetvis INTE hudfärg utan det handlar dels om uppfostran och dels om påverkan från den yttre världen.

Många ungdomar växer upp i t.ex flykt från ett annat land eller i en familj där dom inte får tillräckligt med uppmärksamhet.

Många familjer är inte så hårda på sina barn som dom kanske borde, det svenska rättssytemet är också väldigt lätta på straffen.
I t.ex skolorna i turkiet får barnen inte bete sig hur som hellst, jag säger inte att deras system är bra, men när dom kommer till en svensk skola med i princip inga strikta regler så tänjer dom gärna på gränserna. Det är naturligt för barn att testa gränserna för att veta hur man kan bete sig. När ingen finns där för att säga STOPP! Då fortsätter dom tills dom hamnar i fängelse.

Alla människor vill ha uppmärksamhet. När man inte får uppmärksamhet så skaffar man sig det, kanske genom att slå ner en person på stan.
Kompisarna är oftast allt dessa personer har. Därför är dom fast i sina gäng som består av personer som söker uppmärksamhet.

Nu ska jag försöka komma ihåg vad min bror sa en gång:

Alla vill ha kärlek.
När man inte får kärlek så söker man uppmärksamhet.
När man inte får uppmärksamhet söker man hat.

Allt handlar om att synas. När en person får växa upp i ett samhälle fullt av våld och rasism så är det lätt att stryka med. Det bildas en ond cirkel där folk hatar invandrare och invandrare hatar tillbaka. Folk blir vad man gör dom till. Om alla tar för givet att Mohammed är dum i huvudet och slår ner folk, då kommer han förr eller senare göra det...

Old Post Oct-17-2002 13:47 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

undrar hur lång tid det tog för dig att komma på det?

nämen, det var jävligt bra sagt! vill du ha nobelpris?

Old Post Oct-17-2002 13:52 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MiB
-= can you feel it ¿ =-

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by mindshooter

MIB fan va jobbigt det där...hoppas du inte fått några skador som förändrat dig permanent?

det e rätt ok nu..tog bort stygn o så igår men fick en konstgjord mittbena nu som försvinner snart hoppas jag =))) sen ganska fult ärr på läppen men desto fulare i pannan ..får hoppas det försvinner med tiden... =)

regards//Skarface aka Tony Montana...

Old Post Oct-17-2002 14:00  Sweden
Click Here to See the Profile for MiB Click here to Send MiB a Private Message Add MiB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
verminator
.

Registered: Oct 2000
vanligvis (hvertfall i oslo), så pleier det å gå bra hvis du bare fortsetter å gå uten å stoppe når noen roper etter deg

greit, man kan jo selvfølgelig ikke vite at en person skal gjøre noe slikt, men det er da i enkelte tilfeller at man skjønner at det er noe som ikke stemmer helt korrekt.

men hvertfall, hvis du da stopper og blir bedt om å gi fra deg diverse verdi-gjenstander pga trussel med at du har kniv i lommen(?? veit ikke helt hva "fickan" er), så er det som regel også bare å gå/ eller rett og slett bli voldelig og angripe (høres kanskje litt merkelig ut)

men faktisk så er jeg ganske sikker på at kun et færre mindretall faktisk TØR å bruke den kniven/våpenet de prøver å true til seg penger/verdi-gjenstander med

altså, det er egentlig ikke så mange som faktisk er villige til å drepe/skade (med varige skader som etterfølger) for noen tusenlapper/minidisc/etc

kan da ikke være så stor forskjell på norge og sverige på akkurat dette temaet

norge sliter også ganske mye med blind vold av personer med utenlands opprinnelse - _ - noen kan rett og slett ikke oppføre og tilpasse seg lover og regler, og da mener jeg at de bør bli sendt ut av landet for godt!

greit, virker som om jeg er kanskje litt rasist (selv om jeg faktisk ikke er norsk selv), er faktisk også det..
liker ikke tull med masse utlendinger som prøver å leke tøffe (er som regel de som pleier å gjøre det her i oslo området)

skal ikke ta alle under en kam, men fyfaen da
helt tåpelig

håper tyrkern blir tatt og sent i fengsel (i tyrkia seff, så han blir voldtatt i ræva ,10 ganger hver dag av sine medfanger!)

nå ble det sikkert mye surr i denne posten, men jeje
sånn går det når man blir sur

blir så sur av å lese sånt her
latterlig at folk ikke klarer å oppfør seg

Old Post Oct-17-2002 14:12 
Click Here to See the Profile for verminator Click here to Send verminator a Private Message Add verminator to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Vermination som jag förstår det så menar du på att det oftast bara är att gå därifrån för att dom i flesta inte vill skada personen?

Det kan juh stämma. Men i sverige får vi nuförtidemn höra dagligen om knivmord, folk som skjuter på varandra. Bara där jag bor dödade en kille på 15 år en snubbe med kniv. 4 stycken hugg i ryggen. Alltså In,ut,in,ut,in,ut,in,ut med kniven genom ryggen ända till hjärtat. Kan en 15-åring göra det så skulle jag inte ifrågasätta en 19-åring som redan visat sig känslomässigt kall genom att gå hem till dom och tvinga dom att ringa sina föräldrar under knivhot.
Så här va inte samhället för 10 år sen...

Old Post Oct-17-2002 15:30 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Jag tror inte de fördomas som existerar har kommit till utan anledning. Att miniroteten är majoriteten i brottsstatestiken är bara ett bevis som pekar på just detta. Kan det då vara så svårt att förstå att fördommar existerar bland så väl svenskar som icke svenskar lika så som färgade och icke färgade. Likväl som jag kommit ivägen för rasiter hell jag har till och med blivit sparkat i skallen med stålhetta från en kille som kom bakifrån och stog strypgrepp på mig. Även har jag fått stå ivägen för slag från den motsatta sidan. Fångad i mitten kan jag inte sjunga nationalsången eller bära en sverigeflaga utan att bli attackerad från den ena sidan precis som jag inte kan umgås med mina andra vänner utan att det kommer folk från den andra som påstår att de har fel hudfärg.

allt var bättre förr, jag är konservatist

Old Post Oct-17-2002 15:47  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
verminator
.

Registered: Oct 2000
quote:
Originally posted by mindshooter
Vermination som jag förstår det så menar du på att det oftast bara är att gå därifrån för att dom i flesta inte vill skada personen?

jepp

de aller fleste vil nok nøye seg med å slå/sparke litt, men våpen tør de færreste å bruke,altså ganske få

selvfølgelig er det jo ganske kjedelig å møte akkurat denne personen som faktisk bil bruke våpenet, for da har du jo lagt egget hvis du prøver å gå unna.

jeg, personlig hvertfall, har sluppet unnna mange voldsepisoder ved å da bare fortsette å gå uten å bry meg om det når de spør om jeg kan stoppe, eller rett og slett løpe unna

var en gang jeg ble fratatt min nokia 6110 (som var 50% ødelagt hehe), men det var jo da pga jeg var drita full og klarte så vidt å gå

i alle andre tilfelle har jeg enten bare gått, eller vært VELDIG aggressive tilbake, slik at de får et inntrykk av at du kanskje ikke er rett person å bråke med. hvis "de" (som regel utlendinger) er alene, så vil nok dette skremme de bort
er de flertall, så er stort sett eneste utvei og løpe unna (var en gang jeg og en venn måtte løpe fra 8 stk.. de ville banke oss pga de mente vinterfrakken vennen min brukte var "homo-aktig"...[sier litt om norge])

shit happens
skulle ønske det ikke gjorde det, men desverre så gjør det det
og det er jo også egentlig ganske lite en kan gjøre når de ansvarlige ikke får straff når de blir tatt for det de har gjort (får kun betinget fengsel/samfunnstjeneste/etc/milde dommer)

eneste løsning som kan redusere dette etter min mening er jo da og kutte KRAFTIG ned på inntakelse av flyktninger/innvandrere (mest fra ikke-eu land/islamske land (i og med at det har seg slik at de fleste av de som begår blind vold, hvertfall her i norge, er muslimer))
og sende tilbake de som IKKE klarer å oppføre seg, og tilpasse seg lovene.

som sagt, jeg er rasist til en viss grad
hater ingen hvis de klarer å oppføre seg, men derimot hvis de ikke klarer det (det har seg slik at jeg tolererer mere dritt av en nordmann enn feks en pakistaner), så bør det bli rett ut av landet/fengsel/kunne nesten faktisk ha torturert de

hvorfor?

jo, pga nordmenn er faktisk fra norge, og er i sitt eget land

derimot, feks pakistanere som har kommet som flyktninger ---> RETT UT

blah

ffs
kan ikke la meg lese sånne her thread'er
blir bare provosert og lar hatet mitt komme ut hehe

blir alltid så lange poster og

jeje

mvh fra nabolandet

Old Post Oct-17-2002 16:01 
Click Here to See the Profile for verminator Click here to Send verminator a Private Message Add verminator to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

verminator när du säger att det oftast bara är att gå från det hela så kan jag av egen erfarenhet säga att det inte fungerar...

har vid totalt 3 (tror jag) tillfällen vart med om att jag och mina kompisar har blivit attackerade av gäng trots att vi har sagt att vi inte vill ha bråk och att vi skulle gå därifrån....senaste gången hade vi tom. börjat gå mot tunnelbanan men blev ändå attackerade

problemet med sådana här människor är att deras begränsningar har totalt fallit ihop, dom har inga...det enda dom är ute efter är att bråka med folk och den kicken som dom antagligen får av det...

sen är det skitsamma för dom om du går din väg eller inte, dom bryr sig inte så länge dom får ta till våld för att återigen uppleva kicken dom får av det

det svenska sammhället behöver dock inte mer hat, vi behöver strängare lagar och regler....endast på det viset kan vi bli av med allt jävla avskum som beter sig såhär

hat bringar bara mer hat, det kanske känns bra för stunden då man får hämnas men det slutar alltid illa iaf

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-17-2002 18:22  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Mind: riktigt bra inlägg!

Jag kan erkänna att jag var ruskigt förbannad när jag skrev mitt inlägg, men jag står för vartenda ord i inlägget också...

Visst har samhället del i vad som håller på att hända, inget snack om saken!!!
MEN som vanligt så försvarar inte det en människas beteende, "what so ever"..

Old Post Oct-17-2002 18:51  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002
Angry

VA FAN !??!?!?!?.....

AAAAARRGHH! !!!:.
Fan aså jag blir så jävla förbannad när jag hör sånt här..den där jävla turkjäveln borde slängas i Östersjön med en fet jävla sten fastbunden vid hans fot.

Det här gör mig både ledsen och förbannad. Inte bara för att han e turk utan för att han gör att alla invandrare får nån sorts "stämpel" över sig. Jag kan förstå hur arga ni e (lika arga som jag) MEN KOM IHÅG ATT HAT FÖDER HAT. Detta är ju för jävligt, jag har ju själv nästan blivit rasist trots att jag har utländsk bakgrund och det är bara för att man får höra att nästan 80 jävla procent av alla rån och hot begås av "män med utländsk bakgrund". Som sagt så är det ju inte för att han är turk som han begår detta utan för att han är en IDIOT ! Det jag vill säga är att hata inte invandrare bara för att de har ett dåligt rykte. Ryktet har dom fått genom såna här idiot-jävlar !

HAT FÖDER HAT

Old Post Oct-17-2002 19:11  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Post New Thread    Post A Reply

Pages (16): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID! tune played by Cor Fijneman [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMauro Picotto - "Lizard" (Picotto Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:32.

Forum Rules: