|
|
|
|
 |
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by AlFerox
juist ja, en die mensen noem jij lui 
wat mij tegen de borst stuitte was de veronderstelling dat alleen mensen met een topbaan hard zouden werken. en dat de mensen die weinig verdienen lui zouden zijn.
of ik ze wel of niet de verkeerde professie toedichtte is bijzaak.
|
die mensen noem ik niet lui, wat ik al eerder heb gezegd maar wat je er niet bij quote. Rijke mensen zijn rijk geworden door keihard te werken, rijke mensen zijn (bijna) nooit lui. Arme mensen daarentegen werken (hard) of zijn lui. (of zijn in hun jeugd lui geweest door geen goede opleiding te doen terwijl ze het wel hadden gekunt)
| quote: |
In ieder geval krijgt hij er een riant salaris voor. (zelfs met die heffing van weetik hoeveel procent) dat valt toch niet te vergelijken met een simpele arbeider die elke dag moet zwoegen om rond te kunnen komen!? |
ja uiteindelijk krijgt die er een riant salaris voor, maar hij heeft net zo hard gezwoegt om hogerop te komen als een normale arbeider, zo niet harder zelfs
ja nouja, blijkbaar nog niet genoeg dus. de tegenstellingen zijn nog altijd groot en er zijn nog altijd te veel mensen die het slecht hebben en dat worden er alleen maar meer de laatste tijd! |
tegenstellingen heb je altijd, en die kun je ook echt niet weghalen
ja hier kan je over doorspeculeren wat je wil maar het lijkt mij erg sterk dat wanneer die percentages worden verhoogd plotsklaps elke directeur zijn ontslag indient en zich met vrouw en koters terugtrekt op het platteland.
ik denk niet dat de economie erdoor zal instorten in ieder geval. |
zeg ik ook niet, dat verzin jij er lekker bij. ik zeg alleen dat hij wellicht minder gemotiveerd zal zijn.
en de economie zal ook zeker niet instorten daarom, maar als er een bedrijf failliet gaat omdat de overheid zonodig hoge belastingpercentages wilt gaan heffen heb je er wel zo weer duizenden werklozen bij, en aangezien Nederland in een recessie zit is dat zeker niet gunstig en zal Nederland in een laagconjunctuur terecht komen. zo simpel is het
Nov-09-2002 13:05
|
|
|
 |
 |
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001
|
|
|
Nov-12-2002 21:25
|
|
|
 |
 |
jp
Retired tranceaddict

|
|
|
Nov-18-2002 22:29
|
|
|
 |
 |
jp
Retired tranceaddict

|
|
|
Nov-26-2002 22:55
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 21:09.
Forum Rules: