|
Zo... ben eindelijk weer een beetje bij zinnen, dus tijd om ff een report te schrijven.
Hoewel er nog veel meer bekenden gingen (die we helaas niet allemaal hebben gezien -- maar wat wil je tussen 25.000 man), zouden we met z'n tweetjes gaan, Marijke en ik. Was vroeg op de avond naar haar gepeddeld, zou daar blijven pitten. FF omkleden en warm aankleden en hop de vrieskou in op onze fietsjes. De paar passerende agenten deden gelukkig niet moeilijk over wat gebrekkige verlichting dus we konden stevig doortrappen... ivm de temperatuur bepaald geen straf. Gelukkig was 't nog geen tien minuutjes of zo, toch luxe, zo'n party in je achtertuin. 
We kwamen iets voor twaalven aan, was behoorlijk dringen voor de deur maar met een half uur of zo waren we binnen. Mooi, zou je denken, maar daar hield het helaas niet op. De rij voor de garderobe was nl. zo mogelijk nog erger. Er werd flink geduwd van achteren dus 't was niet echt comfi. Eindelijk tegen de balie aangedrukt had ik nauwelijks nog ruimte om m'n portemonnee uit m'n broekzak te vissen voor de 2x E 2,- en de terugweg door de crowd was helemaal een ramp. Bij deze mijn excuses aan de minstens 20 mensen op wiens tenen ik heb gestaan. Veel mensen die later kwamen konden hun spullen helemaal niet meer kwijt... hallo UDC, 't is december en 't vriest buiten... wat denken jullie nou? Klein minpuntje, maar dat was 't dan ook wel. Zonder de rest van de report te verklappen wil ik alvast kwijt dat ik deze achtste Impulz stukken beter vond dan de vorige waar ik ben geweest. Zo was van de lichteffecten deze keer veel meer werk gemaakt, en bijvoorbeeld de ufo die Bas al beschreef was erg cool.
Bij de muntjes en door de security schoot 't allemaal veel beter op en al snel kon 't feesten beginnen! Maar wij waren ondertussen wandelende icecubes... KOUD!! BRRR!! Dus: eerst even opwarmen! In de Retro kwamen we snel letterlijk en figuurlijk op temperatuur dankzij de goeie classics die Nick Hussey maar bleef opzetten. Tijd voor een rondje van/door de zaak. Overal ff rondgeneusd, sfeer, aankleding en uiteraard muziek was gewoon overal goed. De line-up in Fantasy City sloot het meest aan bij onze smaak en we waren precies op tijd voor Seb Fontaine die een heerlijke progressive set neerzette die langzaam maar zeker wat meer trancy werd. Coole laser-effecten maakten 't helemaal af en ook de video-walls lieten mooie dingen zien. Fontaine werkte perfect toe naar Guy Ornadel die werkelijk denderend begon: zijn eerste drie platen waren exact alle drie uit mijn top tien van dit moment. Hoe doet ie 't!? Die vent weet echt wat ik wil horen! Ik geef 't toe, niet origineel, wel vreselijk lekker: Viframa - Cristalle (Katana remix) als opener, gevolgd door Three Drives - Carrera 2, over in Tomcraft - Loneliness. Wh000T!! De zaal stond meteen op z'n kop en Empie ook!
Zo tegen vieren vonden we 't wel weer tijd worden om weer eens een rondje te maken... heej... Yoji is nu bezig in de Hyperspace... gvd wel vol hier... en dan helemaal naar voren? ... what the heck, gewoon ff proberen, je weet maar nooit of je een lange gozer in een Yoji shirt tegenkomt. Et voila! Naast BasvH waren ook Flipper01 en Odyne er -- nice to meet you peoplez! Groepsfoto... sjeezus wat sta ik daar bescheten op zeg, gelukkig compenseert Marijke voor die lelijke kop van mij. Normaal is Yoji niet zo mijn stijl maar hij viel me 200% mee, het stuk dat ik van z'n set gehoord heb ('t laatste stuk dus) klonk errug lekker en hij had een goeie uitsmijter klaarliggen. Bas, shit dat je die plaat gemist hebt man! Hij mikte 'm echt op jou, super tof van 'm... blijkt dat vinyl over een frisbee-effect te beschikken gaat dat blonde geval ermee vandoor. K*T. Nog even herrie gemaakt voor Lab 4 die live opnames gingen maken voor hun nieuwe cd en toen gingen we een hapje eten.
Inmiddels half vijf geweest. Bij de eettentjes kwam een andere vriend ons versterken die, ongelofeloos maar waar, eerst had moeten werken, maar goed hij had z'n kaartje ook voor de helft van de prijs kunnen krijgen van iemand die was afgehaakt dus hij had ook maar 'n halve nacht. Weer terug naar de Fantasy City waar precies Cor Fijneman ging beginnen, mijn geplande hoogtepunt van de nacht. Helaas viel 't ons een beetje tegen, niet dat hij slecht draaide, integendeel! Op z'n muziekkeus hoewel best stevig voor zijn doen (openen (!) met Mark Norman - Overkill) was ook niks aan te merken. Waarschijnlijk gewoon van tevoren TE veel van verwacht of misschien was 't gewoon een beetje dipje-tijd . Op een paar oplevingen na (hij zette Tomcraft ook nog een keertje op, en nog een paar andere vette nummers die ik ff niet meer weet) kwamen we net niet helemaal lekker in de stemming.
We besloten dus langzaamaan maar eens op huis aan te gaan. Ik stelde voor ff af te koelen in de Retro om 't af te leren voor we ons de kou in zouden wagen. Err... wrong! Paul Jay stond aan de draaitafels en hoewel 't zaaltje -- zwaar onterecht -- al behoorlijk aan 't leeglopen was, wij leefden weer helemaal op! Binnen vijf minuten waren we weer klaarwakker en helemaal in partymood, in tegenstelling tot sommige andere leden van 't gezelschap in de zaal. Eentje stond tegen 't hek geleund, recht voor de speakers (hoe doet ie 't!?) rechtop te slapen en we hebben een wedje gelegd hoe lang 't zou duren eer 'ie zou omvallen. Maar Paul was super lekker bezig en gooide onder meer The Age of Love op de draaitafels... spijtig daarom dat hij volgens mijn time table veel te vroeg de knoppen dichtdraaide en ermee kapte. Zonde... hij had een paar nieuwe fans gekweekt in de zaal (ons ).
OK, vooruit dan maar, we zijn nu toch wakker. Nog ff springen dan bij Sterling Moss en een beetje stuiteren bij Don Diablo en door de Chill-sounds van Stefan X naar buiten. De garderobe had het nu stukken minder druk en in no-time hadden we onze jassen terug. Voorzichtig fietsend over de opgevroren fietspaden waren we precies op tijd bij haar thuis om haar jarige broer, klaar om naar z'n werk te gaan, nog ff te feliciteren. Euh ... smakelijk ontbijt mensen... wij gaan naar bed!
Dit was Flipper z'n eerste UDC-feest geloof ik? ... Nou hopelijk voor mij eind deze maand m'n eerste ID&T. Ik ga echt proberen of ik Innercity nog kan regelen... ik moet... ik wil... aaahh...